Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل سبدگردان نیکان گفت: افزایش دامنه نوسان قیمت‌ها به شیوه تدریجی و پلکانی می‌تواند اغلب گره‌های معاملاتی سهام را که پیشتر مانع افزایش نقدشوندگی می‌شد بر طرف کند.

فردین آقا بزرگی گفت: پس از فراز و نشیب‌های زیاد در بازارسهام تصمیم بر این شد تا دامنه نوسان قیمت سهام به منظور حفظ و صیانت از منافع سهامداران و فعالان بازار افزایش به مرور افزایش پیدا کند و اتخاذ چنین راهکاری برای افزایش محدودیت نوسان قیمت قدرت اتکا به تحلیل و ارزیابی قیمت سهام صنایع و شرکت‌ها را تخصصی‌تر و مفید‌تر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آقابزرگی اضافه کرد: با این تصمیم اولا حجم معاملات افزایش پیدا می‌کند و ثانیا ریسک نوسان قیمت سهام به سبب باز‌تر شدن محدوده نوسان قیمت کاهش خواهد یافت و به این ترتیب گامی موثر در ارتباط با افزایش کارایی بازار برداشته می‌شود.

مدیر عامل سبدگردان نیکان در ادامه به اظهار نظر بسیاری از کارشناسان بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: وجود دامنه نوسان شباهت زیادی با موضوع قیمت گذاری دستوری در حوزه تعیین نرخ فروش برخی محصولات و کالا‌های ضروری دارد و برداشتن این محدودیت حتی به صورت تدریجی و پلکانی یکی از بهترین تصمیمات در راستای حرکت بسوی افزایش کارایی بازار و واقع بینی در فضای کسب و کار و تقاضای واقعی در بازار است.

فردین آقابزرگی در ادامه با تاکید بر اینکه هرگونه محدودیت در نظام معاملات، موجب کاهش ضریب نقدشوندگی حجم معاملات و افزایش ریسک‌های خود ساخته در بازار می‌شود گفت: می‌توان با اعمال مرحله‌ای برداشتن دامنه نوسان، بازار را به سوی تحلیل و عقلانیت بیشتری سوق داد، هرچند درصورت به اجرا درآمدن این شیوه، احتمال این وجود دارد که عده‌ای به دلیل احتمال وقوع نوسان شدیدتر قیمت سهام نسبت به گذشته متضرر شوند، اما در یک دوره کوتاه و با حضورموثر‌تر بازارگردانان و بازار سازان مطمینا به مدار تعادل باز خواهیم گشت.

مدیر عامل سبدگردان نیکان در پایان تصریح کرد: در ابتدای تغییر روش معاملات، ممکن است تنشی زودگذر در بازار بدلیل نوسانات شدید ناشی از اعمال محدودیت‌های گذشته ایجاد شود، اما اجرای شیوه جدید معاملات درصورتیکه بطور مرحله‌ای انجام شود می‌تواند مزایای مناسبی را نسبت به شیوه گذشته ایجاد کند.


/ میزان

برچسب ها: بازگشایی ، گره‌های معاملاتی ، سهام لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000RCN

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: بازگشایی گره های معاملاتی سهام دامنه نوسان نوسان قیمت قیمت سهام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۳۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رصد بازار حبوبات در استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، از ابتدای امسال حبوبات با افزایش قیمت مواجهه بوده است، اما این افزایش در عدس بیشتر بوده است.
این موضوع موجب عرضه برخی اقلام بی کیفیت شده و قدرت خرید خانواده‌ها را نیز کمتر کرده است.
اختلاف قیمت‌ها در بازار نیز زیاد است تنها در عدس در یک محدوده شاهد قیمتی بین ۷۵ هزار تومان تا ۹۹ هزار تومان بودیم.
این موضوعات موجب شده بازار حبوبات در اولویت گشت‌های تعزیرات حکومتی استان یزد باشد.
از آغاز امسال تاکنون، ۵۵ پرونده تخلف در این حوزه رسیدگی شده که منجر به صدور رای جرائمی به مبلغ ۳ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حرکت بازار ارز به سمت ثبات/ نوسان یک یا دو هزار تومانی قیمت دلار طبیعی است
  • درآمد ترید در فارکس چقدر است؟
  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان
  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟
  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • افزایش تدریجی دمای هوای تهران در پنج روز آینده
  • دلار آزاد به دامنه ۵۰ هزار تومان سقوط کرد
  • رصد بازار حبوبات در استان یزد
  • فروش اقساطی خودرو کارکرده؛ رونمایی از تب جدید معاملات خودرویی
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت