Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@23:35:00 GMT

ابتکار عمل چارچوب هماهنگی راه پایان بن بست سیاسی عراق

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۱۳۱۶۳

ابتکار عمل چارچوب هماهنگی راه پایان بن بست سیاسی عراق

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، رقیه الخزعلی عضو ائتلاف النصر در سخنانی ابتکار عمل چارچوب هماهنگی برای پایان دادن به بن بست سیاسی را راه حلی مناسب برای مشکل تشکیل دولت توافقی دانست.

وی در سخنانی با هشدار درباره پیامدهای عدم تشکیل دولت در عراق، گفت: پایان مهلت های قانونی و نرسیدن به یک اجماع زنگ خطری است که در نتیجه آن ممکن است روند سیاسی کشور به پایان راه برسد و همگان در بن بست قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو ائتلاف النصر عراق در ادامه افزود: بحران کنونی بسیار خطرناک است و تنها زمانی می توانیم مسیر خود را ادامه دهیم که راه‌ حلی توافقی پیدا کنیم. راه حلی که وزن انتخاباتی همه را تضمین کند و هیچ گروه خاصی را به بهانه تشکیل دولت اکثریت سیاسی از احقاق حقوق خود بازندارد.

گفتنی است که پس از شکست طرح «برد- باخت» ائتلاف «سه جانبه» در مشارکت ندادن رقبای سیاسی در اداره کشور و انحصارگرایی قدرت، ائتلاف «چارچوب هماهنگی» طرح جایگزین مبتنی بر قاعده «برد – برد» را برای شکستن بن بست سیاسی در عراق مطرح کرده است.

با وجود شرایط پیچیده ای که عراق از حیث سیاسی در آن قرار گرفته اما ائتلاف چارچوب هماهنگی امیدوار است که طرح آن، منجر به خروج از بن بست شود.

کد خبر 5469193

منبع: مهر

کلیدواژه: عراق هیئت هماهنگی شیعی ائتلاف النصر فلسطین اوکراین رژیم صهیونیستی روسیه جنگ اوکراین ایالات متحده امریکا مسجدالاقصی حمله روسیه به اوکراین عراق آخرین اخبار اوکراین قدس اشغالی ولودیمیر زلنسکی ایران پاکستان چارچوب هماهنگی بن بست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۳۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد

او به خاطر انتشار ویدیو‌هایی در حال رقص با موسیقی عراقی و پوشیدن لباس‌های چسبان و تنگ در شبکه اجتماعی تیک‌تاک معروف بود و ده‌ها هزار دنبال کننده داشت.

به گزارش بی بی سی، وزارت کشور عراق هم در بیانیه‌ای تایید کرد «زنی که در شبکه‌های اجتماعی شناخته شده است، توسط ضاربان ناشناس» کشته شده است.

در این بیانیه گفته شده است که «یک تیم ویژه» برای بررسی این حادثه تشکیل شده است.

این اینفلوئنسر سال گذشته به دلیل انتشار ویدیو‌هایی که به گفته دادگاه برخلاف «عفت و اخلاق عمومی» بود به شش ماه زندان محکوم شد.

عراق سال گذشته کمیته‌ای دولتی برای نظارت بر شبکه‌های اجتماعی و بررسی محتوای توهین آمیز و مجازات مسببین آن تشکیل داد.

دیگر خبرها

  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد
  • بیمه سرمد میزبان جلسۀ عمومی شورای هماهنگی شرکت‌های بیمۀ استان اصفهان
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟
  • باقری کنی: بریکس برای تحرک کشورهای عضو در چارچوب چندجانبه گرایی ابتکار عمل دارد
  • بریکس برای تحرک کشور‌های عضو در چارچوب چندجانبه گرایی ابتکار عمل دارد
  • باقری: بریکس برای تحرک کشورهای عضو در چارچوب چندجانبه گرایی ابتکار عمل دارد
  • شرط حماس برای خلع سلاح : تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 67 و پایان اشغال