Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@09:22:58 GMT

امام حسن (ع) با صلح خود اسلام را حفظ کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۱۳۱۶۶

امام حسن (ع) با صلح خود اسلام را حفظ کرد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی، عصر یکشنبه در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) در جمع روزه داران با تبریک فرا رسیدن میلاد با سعادت اما م حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: امام حسن (ع) بسیار شجاع بوده اما شرایط دوران ایشان بسیار حساس بود و در آن زمان روم آماده حمله به سپاه اسلام بود و از سویی دیگر اطرافیان امام حسن (ع) نیز ایشان را در رویارویی با معاویه رها کرده بودند و امام مجتبی (ع) در واقع با صلح خود اسلام را حفظ کرد و نشان داد بنی امیه بدعهد است و بر سر پیمان خود نمی‌ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی بیان داشت: امام حسن (ع) فرمود، کسی که بعد از هر نماز واجب آیت الکرسی بخواند تا نماز بعدی در حمایت خداوند است و از خطرات محفوظ می‌ماند و رسول الله به امام علی (ع) نیز فرمودند، آیت الکرسی هر آیه اش ۵۰ نور است و انسان را از خطرات حفظ می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از هنرهای ائمه معصومین (ع) این بوده است که سوالات مردم را با قرآن پاسخ می‌دادند که البته این بدان معنا نیست که همه شبهات را می‌توان با آیات قرآن پاسخ گفت و در کنار آن از روایات نیز می‌توان استفاده کرد و به همین دلیل باید تسلطی به قرآن داشته باشیم تا به شبهات مطرح شده پاسخ دهیم.

امام حسن (ع) با فقرا غذا می‌خورد

حجت الاسلام رفیعی، ابراز داشت: امام حسن (ع) با فقرا غذا می‌خورد و فقرا را به خانه دعوت می‌کرد و برای آنها سفره می‌انداخت و حضرت چند مرتبه دارایی خود را با فقرا نصف کرد که نشان از کریم بودن امام حسن (ع) دارد.

استاد حوزه علمیه قم، بیان داشت: روزی امام حسن (ع) بر سر سفره فقرا حاضر بودند که فردی آمد و گفت این در شأن شما نیست که با فقرا هم سفره باشید که امام به او با آیه‌ای قرآن پاسخ داد که خداوند انسان مغرور را دوست ندارد.

وی اضافه کرد: روزی امام مجتبی (ع) در عبور از محلی دیدند که برخی از جوانان با همدیگر شوخی نامناسبی می‌کنند و امام حسن (ع) به آنها فرمود همه مردم جهنم را می‌بینند و کسانی از جهنم دور می‌شوند که خویشتندار باشند و تقوای الهی را رعایت کنند که این موضوع در قرآن نیز بدان اشاره شده است.

نباید به بهانه شوخی آبروی افراد را ببریم

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی در ادامه بیان داشت: نباید آبروی فرد را برد و بعد گفت که شوخی کردیم که متأسفانه در فضای مجازی اینگونه موارد بسیار است و آبروی افراد را می‌برند و ترس در دل دیگران می‌اندازند و با دروغ می‌خواهند مزاه کنند که این امر پسندیده نیست.

حجت الاسلام رفیعی، عنوان داشت: فقرا که به محضر امام حسن (ع) می‌رسیدند امام به آنان می‌فرمود که خواسته خود را بنویسند تا خجالت نکشند و حضرت در انفاق کردن بسیار عجیب بود و تمام رفتار و سلوک ایشان کریمانه بود.

استاد حوزه علمیه قم، با بیان اینکه پیامبر (ص) فرمود قلبی که برای حسنم گریان باشد در قیامت گریان نیست افزود: امام حسن (ع) به کربلا نیز حق دارد و سه فرزند ایشان در کربلا به شهادت رسیدند و امام حسین (ع) نیز هیچگاه جلوی ایشان راه نمی‌رفت.

کد خبر 5469123

منبع: مهر

کلیدواژه: امام حسن مجتبی ع ناصر رفیعی حرم حضرت معصومه س ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه ماه رمضان 1401 خراسان رضوی مشهد هفته هنر انقلاب اسلامی ماه مبارك رمضان اردبیل ارتش جمهوری اسلامی ایران گرگان شیوع کرونا امام حسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۳۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران نقش مهمی در استقلال اقتصادی کشور دارند

امام جمعه چادگان گفت: کارگر دارای شرافت و کرامت است و نقش مهمی در اقتصاد کشور و بی‌نیازی از واردات دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت‌الاسلام سید محمود بنی‌جمالی، ظهر امروز جمعه_ هفتم اردیبهشت_ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه چادگان اظهار کرد: روز کارگر را پیشاپیش به تمامی رزمندگان جنگ اقتصادی تبریک می‌گویم، بزرگ‌ترین افتخار برای این قشر این است که نبی مکرم اسلام (ص) بر دستان کارگر بوسه زده و در جامعه دینی و اسلامی کار و کارگر با ارزش است.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب افزود: زمانی حال اقتصاد کشور خوب می‌شود که حال کارگر خوب باشد و امیدواریم روزی برسد که کارگری شغلی با ارزش در جامعه باشد زیرا کارگر دارای شرافت و کرامت بوده و نقش مهمی در استقلال اقتصادی کشور دارد و کشور را از وابستگی به واردات بی نیاز می‌کند.

امام جمعه چادگان با اشاره به در پیش بودن روز معلم اضافه کرد: شهید مطهری دردانه زمانه ما بود که یک اسلام شناس، زمان شناس، فقیه، فیلسوف، مفسر و یک انسان خطیب و جهادگر عرصه تبیین است.

حجت‌الاسلام بنی‌جمالی تاکید کرد: سخنان شهید مطهری همچنان نو، قلم او روان و بیانش شیوا است و فردی دغدغه‌مند است که غیرت دینی برجسته‌ای دارد و تجلی و تبلور غیرت دینی است که بسیار نسبت به دین و باورهای دینی غیور و شجاع بود.

وی اضافه کرد: نمی‌توان کسی را همچون او یافت که در عرصه مبارزه با انحرافات فکری در آن زمانه‌ای که هجمه‌های سنگینی از طرف مارکسیست‌ها و لیبرالیست‌ها علیه اسلام وارد می‌شد از حقانیت اسلام دفاع کند و نمونه‌ای از این مجاهدت‌ها کتاب «نظام حقوق زن در اسلام» است که در یکی از بدترین مجلات زمان پهلوی نوشته شد و از حقوق زن دفاع کرده است.

امام جمعه چادگان با یادآوری اینکه در نهایت این شخصیت بزرگ به دست گروهک منحط «فرقان» به شهادت رسید که این روز و روز معلم را گرامی می‌داریم، بیان کرد: معلمی دارای یک جایگاهی خطیر و انسان ساز است که تربیت نیروی انسانی را برعهده دارد، از تأثیرگذارترین اقشار در جامعه است و زمانی جامعه به رشد و شکوفایی می‌رسد که معلم‌ها در آن جامعه ارزش والایی داشته باشند.

حجت‌الاسلام بنی‌جمالی تاکید کرد: در این دولت اقدامات خوبی نظیر جذب و گزینش معلمان صورت گرفته تا آموزش و پرورش را که یکی از مهم‌ترین ارکان نظام اسلامی است سازمان دهد و یکی از ایرادات آموزش و پرورش که نیروهای خرید خدمات بود، اکنون در حال رفع شدن است و امیدوارم نیاز آموزش و پرورش به معلم‌های فرهیخته و وارسته برطرف شود.

وی در ادامه از نیروی انتظامی تقدیر کرد و افزود: نیرو انتظامی با طرح نور به میدان آمده و کاستی‌های دیگر نهادها را کنار گذاشته و در میدان عفاف و حجاب ایستاده است و با این اقدام از کیان و استحکام خانواده و امنیت اخلاقی جامعه حراست و پاسداری می‌کند که قدردان آنان هستیم.

امام جمعه چادگان خاطرنشان کرد: هجمه سنگینی علیه حجاب در کشور ما رخ داده که به حجاب اجباری متهم شدیم درحالی که خودشان با اجبار جامعه ما را از حجاب دور کردند و امروزه دشمنان از طریق رسانه‌ها اسارت را به عنوان آزادی القا می‌کنند و بردگی زنان را اشاعه و قبح زدایی می‌کند.

حجت‌الاسلام بنی‌جمالی بیان کرد: آزادی خوب است اما آنچه که به زنان دیکته می‌شود، عین اسارت و بردگی است که ما جلوی آن ایستاده‌ایم و اجازه این کار را نمی‌دهیم: تأمین امنیت اخلاقی جامعه وظیفه حاکمیت است که به آن عمل می‌کند و نیرو انتظامی برای حفظ خانواده و امنیت زنان و دختران جامعه تلاش می‌کند.

امام جمعه چادگان تصریح کرد: امروزه از مشکلات جامعه ما طلاق و طلاق عاطفی است که ارتباط مستقیمی با حجاب دارد و این آزادی که دنیای غرب مدعی آن است به نام زنان و به کام دیگران و سرمایه داران است که سبک زندگی افراد را تغییر می‌دهد.

وی افزود: نیاز است که دیگر نهادها و ارگان‌های فرهنگی هم به میدان بیایند، ما انقلاب کردیم تا زن را به جایگاه والا و حقیقی خود برسانیم.

امام جمعه چادگان تصریح کرد: حجاب علاوه بر اسلام فرهنگ ایرانی هم هست و ریشه در فطرت انسان‌ها دارد که دشمنان با زور و ساخت فیلم و صنعت مد و لباس در پی از بین بردن آن است.

کد خبر 748102

دیگر خبرها

  • هدیه سپاهان به مورایس؛ مهر، تسبیح و قرآن (+عکس)
  • چهره‌های ورزشی که در ایران مسلمان شدند
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • محکم‌ترین اصل قانون اساسی اسلام که در نهج البلاغه آمده است
  • هر صبح و شام در آستانه مقدسه رضوی قرآن تلاوت نمایند / نگاهی به شواهد تاریخی درباره پیشینه قرائت قرآن در حرم مطهر امام رضا(ع)
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • بیداری جهانی زمینه تحول در جبهه مقاومت را رقم خواهد زد
  • کارگران نقش مهمی در استقلال اقتصادی کشور دارند
  • اسلام نگاهی مقدس به مسئله کار و کارگر دارد