Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید دستگاهی در جلسه تبیین برنامه‌ها و اهداف شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی در سال جاری گفت: سالانه چهار میلیارد مترمکعب در بخش های کشاورزی، شرب و صنعت استان مصرف می‌شود که معادل تولید سالانه منابع آبی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی می گوی: در این استان نزدیک به ۲۲۰ هزار هکتار زمین کشاورزی داریم که ۱۳۰ هزار هکتار در حال کشت و بهره برداری هستند و بیش از ۹۰ درصد آب مصرفی استان را به خود اختصاص می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به کاهش میزان بارش‌ها در سال جاری در آذربایجان غربی گفت: در این استان، سه حوضه آبریز تعریف شده است که به ترتیب از شمال به جنوب در حوضه آبریز ارس کاهش ۱۸ درصدی و در حوضه دریاچه ارومیه کاهش ۶ درصدی نزولات آسمانی را شاهد بودیم.

دستگاهی می گوید: امسال در حوضه زاب میزان بارش‌ها نسبت به سال گذشته رشد ۶ درصدی داشته، اما نسبت به دراز مدت روند نزولی دارد و باید با مدیریت صحیح از بروز مشکلات مختلف در بخش شرب، صنعت و کشاورزی جلوگیری کنیم.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی مدیریت عقلانی منابع آبی، تغییر الگوی کشت به سمت کم‌آب‌بر و جلوگیری از توسعه اراضی کشاورزی از مهمترین وظایف مدیران این حوزه در استان است.

دستگاهی گفت: باید با آگاهی بخشی و توسعه کشاورزی مدرن از بروز مشکلات کم آبی که در سایر استان‌ها شاهد هستیم، جلوگیری کنیم.

استان آذربایجان غربی در سال‌های نه چندان دور، از استان‌های پُر آب کشور بود، ولی در سال‌های اخیر با خشکسالی قابل توجهی روبرو شده که این امر همچنان ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب کشاورزی آذربایجان غربی منابع آبی آذربایجان غربی مصرف آب آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۳۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به ظرفیت‌های منحصر به فرد استان در حوزه گردشگری اظهار کرد: این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها، آذربایجان غربی را به یکی از مناطق ویژه گردشگری و تاریخی تبدیل کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، جلسه راهبری طرح‌های سرمایه‌گذاری استان به ریاست محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی برگزار شد.

در این جلسه درخواست‌ها و روند سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی و گردشگری استان بررسی و استاندار آذربایجان‌غربی دستورات لازم جهت تسهیل، روان‌سازی و تأمین امکانات لازم برای این سرمایه‌گذاری را صادر کرد.

محمدصادق معتمدیان در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های منحصر به فرد استان در حوزه گردشگری، وجود ۱۸۰۹ اثر ثبت شده ملی، پنج اثر ثبت جهانی و ۵۳ منطقه نمونه گردشگری، طبیعت بکر و زیبا، آب و هوای مناسب و موقعیت جغرافیایی ویژه، اظهار کرد: این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها، آذربایجان‌غربی را به یکی از مناطق ویژه گردشگری و تاریخی منطقه تبدیل کرده است.

وی ظرفیت‌های کشاورزی استان را نیز یادآور شده و افزود: زمینه‌های مختلف سرمایه‌گذاری از جمله تغییر الگوی کشت و احداث باغات با درختان کم‌آب‌بر و با ارزش افزوده بالا و همچنین ظرفیت سرمایه‌گذاری در حوزه فرآوری محصولات کشاورزی، می‌تواند فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران در استان را فراهم کند.

استاندار آذربایجان‌غربی در ادامه از اهتمام جدی مدیران استان برای جذب سرمایه‌گذار و رفع موانع و مشکلات سرمایه‌گذاری در استان خبر داده است و گفت: تلاش می‌شود ضمن معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری به سرمایه‌گذاران، روند سرمایه‌گذاری در استان روان‌سازی و امکانات مورد نیاز سرمایه‌گذاران در کمترین زمان تأمین شود.

معتمدیان ادامه داد: این سرمایه‌گذار ملی قصد دارد در حوزه کشاورزی و گردشگری آذربایجان‌غربی فعالیت کند و در حال حاضر این شرکت، باغ سه هزار هکتاری گردو و پسته را در ماکو احداث کرده که در نوع خود در خاورمیانه بی‌نظیر است.

کد خبر 747862

دیگر خبرها

  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت
  • کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن
  • جزییات دستگیری 4 نفر از چهار نفر از اراذل و اوباش در ارومیه
  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی
  • امکان کاهش ۲۰ درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی
  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • رها‌سازی مرحله دوم آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه
  • کاهش ۳۳ میلیون متر مکعبی حجم آب حوضه کارون بزرگ در لرستان