Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ به نقل از میزان، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه رئیس قوه قضاییه جدیت خاصی در اجرای طرح «مجازات جایگزین حبس» دارد، گفت: اقدام رئیس دستگاه قضا در اجرای «مجازات جایگزین حبس» باید نهادینه و به فرهنگ عمومی در سیستم قضایی تبدیل شود.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین مجید انصاری اقدامات رئیس دستگاه قضا را امیدآفرین در جامعه دانست و بیان کرد: اقدامات حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در ابعاد مختلف، قابل‌تقدیر و احترام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام حبس زدایی را یکی از اقدامات مهم رئیس قوه قضاییه برشمرد و گفت: مجازات جایگزین حبس، حرکتی تأثیرگذار است که در دستورکار رئیس قوه قضاییه قرار دارد که در سیاست‌های کلی نظام نیز به آن اشاره شده است.

حجت الاسلام و المسلمین انصاری با اشاره به اینکه مجازات جایگزین حبس، هزینه‌های دولت و قوه قضاییه را کاهش می‌دهد، اضافه کرد: از طرفی هم یک اقدام تأثیرگذار در راستای احترام و رعایت حقوق زندانیان است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بابیان اینکه رئیس دستگاه قضا، جدیت خاصی در اجرای طرح مجازات جایگزین حبس در جهت تحقق حقوق زندانیان دارد، بر لزوم استمرار و نهادینه شدن این اقدام مثبت رئیس قوه قضاییه تأکید کرد و گفت: این رویکرد حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای باید به یک فرهنگ عمومی در قوه قضاییه و با صدور بخشنامه‌های روشن رویه عمومی در محاکم کشور تبدیل شود.

حجت الاسلام و المسلمین انصاری کسرت زندانی‌ها در ندامتگاه‌ها را بستر پیامد‌های منفی برای کشور دانست و با تأکید بر اینکه طرح مجازات جایگزین حبس آثار مثبتی برای کشور به همراه دارد، اظهار کرد: کاهش جمعیت کیفری تبعات اجتماعی تأثیرگذاری خواهد داشت.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا قوه قضاییه مجید انصاری محسنی اژه ای افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا مجازات جایگزین حبس رئیس قوه قضاییه حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۳۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرومیت‌زدایی امیدبخش بسیج سازندگی در کردستان + فیلم

مسئول بسیج سازندگی سپاه بیت‌المقدس کردستان به تشریح اقدامات بسیج سازندگی در کردستان پرداخت. - اخبار استانها -

سرهنگ اکبر اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج به تشریح اقدامات بسیج سازندگی در کردستان پرداخت و اظهار داشت: آبرسانی به 205 روستا به ارزش 578 میلیارد تومان از جمله اقدامات سپاه در راستای ارائه خدمت به مردم بوده که تاکنون 65 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و سایر پروژه‌ها در حال اجراست.

وی گفت: امیدواریم بتوانیم تا پایان امسال آبرسانی به تمام این روستاها را به اتمام برسانیم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه بیت‌المقدس کردستان افزود: ساخت، مرمت و بازسازی 50 منزل مسکونی محرومین، تهیه و واگذاری 20 تن قیر رایگان برای آسفالت جاده‌ها بوده که یقیناً تا پایان امسال نیز بسیاری از جاده‌های روستایی استان را آسفالت خواهیم کرد.

وی بیان کرد: انجام 13 هزار و 100 متر ایزوگام منازل خانواده‌های نیازمند، اجرای 78 پروژه مرمت مدارس، غسالخانه و خانه عالم، پرداخت 60 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی و ایجاد اشتغال برای 669 نفر از جوانان روستایی کردستان از دیگر اقدامات سپاه در کردستان بوده است.

اسماعیلی عنوان کرد: تسهیلات اشتغال‌زایی با کارمزد 4 درصد بازپرداخت 70 ماهه و شش ماه تنفس به جوانان روستایی کردستان پرداخت شده تا در روستاها ماندگار و از مهاجرت خودداری کنند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه بیت‌المقدس کردستان خاطرنشان کرد: امسال نیز 126 میلیارد تومان تسهیلات ویژه اشتغال‌زایی جوانان کردستانی اختصاص یافته که تاکنون 123 میلیارد تومان آن پرداخت شده و 3 میلیارد تومان دیگر نیز در دست اقدام است.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس قوه قضاییه: در زمینه امور فرهنگی نباید فقط نیروی انتظامی در کف خیابان کار کند
  • اژه‌ای: در زمینه امور فرهنگی نباید فقط نیروی انتظامی در کف خیابان کار کند
  • راهکار‌های رئیس دستگاه قضا برای حمایت از حقوق کارگران
  • راهکارهای رئیس دستگاه قضا برای حمایت از حقوق کارگران
  • بازدید رئیس قوه قضاییه از نمایشگاه دستاورد‌های نیروی دریایی سپاه در بندرعباس
  • دیدار رئیس قوه قضاییه با خانواده‌های دستگاه قضایی هرمزگان
  • قاضی تبریزی از برترین‌های کشور در صدور حکم مجازات جایگزین حبس
  • محرومیت‌زدایی امیدبخش بسیج سازندگی در کردستان + فیلم
  • «نقض حکم اعدام» بابک زنجانی اعلام رسمی شد / مجازات جایگزین او چیست؟
  • نقض حکم اعدام بابک زنجانی اعلام رسمی شد / مجازات جایگزین او چیست؟