Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-30@11:55:13 GMT

حفره‌های امنیتی اپل چهار برابر شد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۱۳۴۱۹

بر اساس تحقیقات جدید، شمار حفره‌های امنیتی اپل تنها در مدت یک سال چهار برابر افزایش پیدا کرد.

به گزارش بازارنیوز، نتیجه تحقیقات شرکت اطلس وی پی ان (Atlas VPN) نشان داد شمار حفره‌های امنیتی که در داخل اکوسیستم اپل کشف و هدف بهره برداری قرار گرفتند، در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ سیر صعودی پیدا کرد.

تبهکاران سایبری مجموعا ۳۸۰ آسیب پذیری را در داخل نرم افزار اپل در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ پیدا کردند که ۴۶۷ درصد در مقایسه با نیمه اول سال ۲۰۲۱ افزایش داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته محققان، اکثر موارد بهره برداری از حفره‌های امنیتی مربوط به مرورگر اینترنتی سفاری و همچنین خود سیستم عامل OS اپل هستند. به دلیل این که نرم افزار اپل تبادل پذیر و متصل است، یک آسیب پذیری شناسایی شده می تواند روی همه دستگاه‌ها اثر بگذارد.

محصولات محبوب در میان تبهکاران هم محبوب هستند

در میان خطرناک‌ترین آسیب پذیری‌ها برای دستگاه‌های اپل، آسیب پذیری CVE-۲۰۲۱-۳۰۸۵۸ با درجه اهمیت آن ۸.۸ بود. این آسیب پذیری نسخه ۱۴.۸ نرم افزار iOS برای آیفون و آی‌پد و همچنین دستگاه‌های مک با نرم افزار macOS Big Sur ۱۱.۶ را هدف می گیرد. این حفره امنیتی به تبهکاران سایبری امکان می دهد در دستگاه‌ها، باج افزار نصب کنند یا اعمال دیگری مانند استخراج دیتا یا سرقت اطلاعات مهم کاربر را انجام دهند.

محققان بر این باورند که افزایش توجه تبهکاران سایبری به اپل، به دلیل محبوبیت رو به رشد محصولات این شرکت است. ویلیوس کاردلیس، نویسنده امنیت سایبری اطلس وی پی ان در این باره گفت: محصولات متعلق به غول‌های فناوری مانند اپل یا گوگل توسط میلیاردها نفر در سراسر جهان استفاده می شوند. این امر کاربران آنها را در برابر حفره‌های امنیتی شناسایی شده از سوی تبهکاران سایبری آسیب پذیر می سازد. برای دور ماندن از چنین تهدیدهایی و ایمن نگه داشتن دستگاه، افراد باید نرم افزارشان را به جدیدترین نسخه، به‌روز کنند.

بر اساس گزارش وب سایت تِک رادار، از نظر آمار خام این گوگل و مایکروسافت بودند که بیشترین آسیب پذیریهای بهره برداری شده را در نیمه دوم سال میلادی گذشته داشتند. گوگل مجموعا ۵۱۱ حفره امنیتی به خصوص در اندروید و مرورگر کروم داشت و مایکروسافت با ۴۲۸ آسیب پذیری، در رتبه دوم قرار گرفت که بیشتر آنها در ویندوز، آفیس و مرورگر ایج شناسایی شدند.


/ایسنا

برچسب ها: حفره‌های امنیتی ، چهار برابر افزایش ، اپل لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000RCQ

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: حفره های امنیتی چهار برابر افزایش اپل تبهکاران سایبری حفره های امنیتی آسیب پذیری نرم افزار دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۳۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان نماد خودباوری و مسوولیت پذیری در جامعه هستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: بانوان الگو و نماد خودباوری و مسوولیت پذیری در جامعه هستند و باید در راستای ترویج و تقویت فرهنگ اعتماد به موفقیت زنان در مدیریت و فعالیت‌های صنفی جامعه تلاش کرد و در این راه بیان عملکرد خوب آنان درعرصه‌های مدیریتی ضروری است.

خلیل‌احمد سلامی در نخستین جلسه کمیته بانوان و خانواده اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان که با حضور مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری برگزار شد ضمن تبریک هفته کار و کارگر اظهار کرد: این ایام فرصت مناسبی برای تکریم قشر‌های مختلف جامعه کار و تولید بعنوان جهادگران عرصه تلاش و خودکفایی است.
وی به نقش مهم بانوان در جامعه نیز اشاره کرد و افزود: بدون مشارکت جدی بانوان در عرصه‌های مختلف، توسعه پایدار محقق نمی‌شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: زمینه‌های مشارکت بیشتر بانوان در تشکل‌های کارگری و کارفرمایی فراهم است و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود از آنها حمایت می‌شود.
وی از حمایت مجموعه دستگاه‌های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سیستان و بلوچستان از بانوان کارآفرین خبر داد و افزود: زنان و دختران این استان بواسطه فرهنگ و پیشینه تاریخی مستحکم، از توانمندی‌هایی برخوردار هستند که می‌بایست مورد توجه قرار گیرد و حمایت شوند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان هم در این جلسه اظهار کرد: تشکیل هیات اندیشه ورز متشکل از بانوان عضو تشکل‌های کارگری و کارآفرینان می‌تواند در پیگیری مسائل این قشر پر تلاش و اثرگذار مهم باشد.
زهرا ابراهیمی گفت: در سال‌های اخیر دفتر امور بانوان و خانواده استانداری تلاش کرده است با همکاری دستگاه‌های مرتبط از جمله اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حمایت‌هایی را از بانوان این خطه انجام دهد.
وی افزود: حضور بانوان استان در نمایشگاه‌های مختلف ملی و بین‌المللی، برگزاری همایش و نشست‌های تخصصی با زنان تاثیر گذار و تقویت کمیته‌های بانوان دستگاه‌های اجرایی از جمله برنامه‌های دفتر امور بانوان و خانواده استانداری است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • اینترنت کوانتومی و فناوری دسترسی رادیویی باز در کشور توسعه خواهد یافت
  • هشدار سایبری: از USB نامطمئن استفاده نکنید، بدافزار خطرناک PlugX در حال گسترش است
  • عدم مسئولیت پذیری تیپاکس
  • ایجاد حفره ۸ متری در بافت تاریخی یزد/ اتصال فاضلاب به قنات ممنوع
  • فناوری‌هایی که استاندارد امنیتی ضعیف دارند ممنوع می‌شوند
  • برگزاری میز خدمت پلیس فتا خوزستان در اهواز
  • مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد
  • حمله مرگبار در اکوادور چند روز پس از رفراندوم سرکوب تبهکاران
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • بانوان نماد خودباوری و مسوولیت پذیری در جامعه هستند