Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر راه و شهرسازی بر استفاده از سهم وزارت راه و شهرسازی از تسهیلات ۵۰ هزار میلیارد تومانی بانک ها به پروژه های عمرانی تأکید کرد.

 به نقل از وزارت راه و شهرسازی، امیرمحمود غفاری معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در جلسه بررسی نحوه تأمین مالی طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای وزارت راه و شهرسازی از محل تسهیلات بند «ز» تبصره ۴ قانون بودجه سال جاری، با بیان اینکه اعتبارات بند «ز)» تبصره ۴ قانون بودجه کشور نقش به سزایی در تسریع و اتمام پروژه‌های وزارت متبوع دارد، گفت: با جذب منابع مذکور بخش قابل توجهی از منابع مورد نیاز طرح‌ها و پروژه‌های مهم نیمه تمام حوزه حمل و نقل تأمین خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مانع عمده استفاده بهینه از ظرفیت این ماده قانونی را با توجه به سوابق آن در سال‌های گذشته، تطویل فرآیند اجرایی آن ذکر کرد و گفت: اگرچه هم با تغییرات ایجادشده در متن قانون بودجه امسال و هم با هماهنگی‌هایی که در سطوح مختلف از ابتدای سال جاری در حال انجام است همه اقدامات لازم برای تسهیل این فرآیند اجرایی صورت گرفته، ولی ضرورت دارد دستگاه‌های مجری طرح‌های زیرمجموعه وزارتخانه با توجه به معیارهای مهم تسهیل تردد، کاهش سوانح رانندگی، بهینه‌سازی مصرف سوخت و انرژی و … با فوریت نسبت به احصاء و معرفی مستدل پروژه‌های اولویت‌دار خود به معاونت برنامه‌ریزی اقدام نموده و مجموعه وزارتخانه با عزم راسخ و جدیت برای استفاده بهینه از این ظرفیت قانونی جهت بهره‌مندی حداکثری آحاد مردم از تکمیل و بهره‌برداری پروژه‌های زیرساخت‌های حمل و نقلی تلاش کنند.

بند «ز» تبصره ۴ قانون بودجه ۱۴۰۱ چه می‌گوید؟

گفتنی است بر اساس بندر «ز» تبصره ۴ قانون بودجه سال جاری، بانک مرکزی، وزارت اقتصادی و سازمان برنامه و بودجه باید ظرف حداکثر یک ماه سهم هر وزارت خانه و دستگاه اجرایی از سقف ۵۰ هزار میلیارد تومانی تسهیلات بانک‌های داخلی برای تأمین اعتبار پروژه‌های عمرانی را همراه با تضمین بازپرداخت اصل و سود آن تعیین و به بانک‌های عامل ابلاغ کنند.

بانک‌ها مکلف به پرداخت تسهیلات حداکثر یک ماه پس از زمان درخواست وزارت خانه متبوع بوده و برای استان‌های سردسیر، حداکثر قبل از شهریور ماه (فصل کاری پروژه‌های عمرانی) هستند.

سقف وام هر پروژه ۵۰۰ میلیارد تومان است.



منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تبصره ۴ قانون بودجه وزارت راه و شهرسازی پروژه های عمرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۳۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر لزوم پرداخت وام‌های تکلیفی در شهرستان بستان آباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی علیرضا توری در جلسه کمیته هماهنگی اشتغال گفت:  وام‌های تکلیفی طرح‌های اشتغالزایی بر عهده این نهاد‌ها در این شهرستان هنوز پرداخت نشده است.

وی تسهیلات اشتغالزایی تبصره ۱۸ این شهرستان را ۶۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: از تبصره ۱۸ برای ۲۷۰ نفر تسهیلات در شهرستان پرداخت شده است.

توری ادامه داد: تا پایان خرداد ماه سال جاری فرصت برای جذب تسهیلات تبصره ۱۸ در شهرستان فرصت وجود دارد و دستگاه‌ها برای جذب همه اعتبارات اختصاصی از سهم شهرستانی تلاش کنند.

فرماندار بستان آباد از اجرای طرح‌های نوپا و حتی منحصر به فرد و نیازمند حمایت و پشتیبانی در برخی از روستا‌های شهرستان خبر داد و افزود: دستگاه‌های دولتی و نهاد‌های شهرستانی برای شناسایی و معرفی آنها برای دریافت تسهیلات مورد نیاز اقدام کنند.

 

دیگر خبرها

  • مشارکت‌های مردمی چشم انتظار تسهیلات پروژه‌های نهضت ملی هستند
  • تأکید معاون استانداری لرستان بر تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال
  • ۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • ۵۳۰۰واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • جذب ۱۰۰۰ میلیارد از تسهیلات تبصره ۱۸ در لرستان
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • وزارت بهداشت تا پایان اردیبهشت باید حساب‌های بانکی خود را مسدود کند
  • تاکید بر لزوم پرداخت وام‌های تکلیفی در شهرستان بستان آباد
  • چرا بانک‌ها از پرداخت تسهیلات مسکن طفره می‌روند؟/ فرار بانک ها از تله وام مسکن