Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@01:01:57 GMT

کاربردی‌ترین لوازم پخت و پز آشپزخانه شما کدام‌اند؟

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۱۳۶۹۸

در این مقاله در تلاشیم تا کاربردی‌ترین لوازم آشپزی را به شما معرفی کنیم. برخی از این وسایل زمان شما را برای آشپزی کردن کوتاه‌تر کرده و برخی دیگر نیز فرایند آشپزی را آسان‌تر می‌کند. در ابتدا به تعدادی از این وسایل اشاره کرده و در ادامه برای هر یک از دسته‌ها یک محصول را توضیح کامل خواهیم داد تا راهنمایی برای خرید لوازم پخت و پز باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعدادی از لوازم خانگی مربوط به پخت و پز

در خرید لوازم خانگی اگر به سبک آشپزی کردن و سلیقه خود توجه نداشته باشید، با انبوهی از لوازم و وسایل آشپزی روبرو خواهید بود. البته که برخی معتقدند اگر آشپزخانه مجهزتر باشد، تنوع بیشتری در پخت غذا می‌توان داشت. اما هرچه آشپزخانه مجهز باشد طبیعتا جای بیشتری را برای این وسایل باید در نظر بگیرید. برخی از این وسایل مانند چرخ گوشت نیز شاید به اندازه گذشته پرکاربرد نباشد. در این بین لوازمی نیز مانند انواع همزن نیز عموما کاربرد بیشتری در پخت کیک دارند و برای غذا کمتر به کار می‌آیند.

از طرف دیگر گریل‌ها می‌توانند ضمن اینکه در آشپزی کردن به شما کمک کنند، در سلامت غذای شما نیز تاثیرگذار باشند. امکان پخت انواع گوشت و مرغ و ماهی با کمترین میزان از روغن باعث می‌شود تا گریل‌ها برای کسانی که قصد آشپزی سالم را دارند، انتخاب اول باشد.

در کنار گریل برای خرید لوازم پخت و پز باید به پلوپز نیز اشاره کرد. پلوپزها امروزه به دلیل اینکه امکان تهیه انواع خورشت‌ها، پاستا، برنج و ته دیگ را دارند تبدیل به وسیله بسیار کاربردی شده‌اند. مخصوصا اینکه امروزه زمان برای آشپزی کردن محدود شده و با کمک پلوپز این امکان را خواهید داشت تا زمان پخت غذای خود را مدیریت کنید. در ادامه باید گفت که فر نیز تقریبا کاربردی شبیه به گریل داشته و اگر اهل درست کردن کیک باشید فر می‌تواند انتخاب خوبی در خرید لوازم پخت و پز باشد.

کاربردی مثل مایکروویو

مایکروویو از وسایل با کیفیت و کاربردی آشپزخانه است که از آن برای گرم کردن غذا، تهیه کیک، مرغ سوخاری، پیتزا و … استفاده می‌شود که دارای طراحی منحصر به فردی است که خود نیز دارای مدل‌های مختلفی است که بسته به سلیقه و دکوراسیون داخلی آشپزخانه خود می‌توانید یکی از مدل‌ها را انتخاب کنید. خرید مایکروویو نیز چندان آسان نیست. چرا که در بازار خرید لوازم خانگی انواع و اقسام مایکروویو با برندهای مختلف وجود دارد. توکار بودن و همچنین میزان ظرفیت لیتر آن از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه داشت.

مایکرویو با لیتر بالاتر باعث می‌شود تا ظروفی مانند پیرکس با اندازه بزرگ‌تر در آن قرار گیرند. اصولا در خرید لوازم پخت و پز به اندازه و ظرفیت وسایل باید توجه ویژه داشت. البته که برای خرید مایکروویو بیشتر از 25 لیتر قیمت بیشتری را باید پرداخت کنید؛ چرا که ظرفیت بالاتر برابر است با قیمت بیشتر. امکانات مایکروویوها نیز متنوع است. برخی از آنها دارای پخت سه بعدی، گریل و پخت کانوکشن هستند که بنا به نیاز شما می‌توان از هرکدام از این امکانات بهره برد.

سریع مثل غذاساز

از ویژگی‌های غذاساز این است که با قدرت و سرعت بالا، می‌تواند کارها را در سریعترین زمان ممکن انجام دهد. قیمت غذاساز باتوجه به باری که از روی دوش شما بر می‌دارد بسیار منطقی و قابل قبول است. غذاساز یک انتخاب خاص و ایده‌آل برای تمامی افرادی است که وقت کافی برای تهیه غذا ندارند و معمولا دوست دارند به سبک مدرن و با کیفیت بالایی آشپزی کنند. هم‌زدن، و مخلوط کردن از جمله کارهایی است که می‌توان با غذاساز انجام داد. غذاسازها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کسانی که آشنایی زیادی با آشپزی کردن ندارند مشکل زیادی با آن نخواهند داشت.

در خرید لوازم پخت و پز به این مورد توجه داشته باشید که کدام وسیله به شما بیشتر در پخت و پز کمک می‌کند. غذاسازها معمولا برای هرنوع سلیقه و سبک آشپزی به کار می‌آیند. غذاساز برای له کردن و پوره کردن و خرد کردن مواد غذایی استفاده می‌شود. همچنین به وسیله غذاساز می‌توان غذاها رو بدون اضافه‌ کردن مایعات میکس و له کرد پس می‌توانیم بگیم که غذاساز به نوعی آچار فرانسه آشپزخانه‌ها است.

نتیجه‌گیری

در این مقاله که تلاش شد راهنمایی برای خرید لوازم پخت و پز باشد، کاربردی‌ترین لوازم آشپزخانه که مایکرویو و غذاساز بودند به صورت مختصر معرفی شد. با خرید مایکروویو قادر خواهید بود تا کار سایر لوازم آشپزخانه را مانند پخت گریل و تا حدی کار فر را انجام دهید. همچنین قابلیت یخ‌زدایی برای مواقعی که زمان کمی برای آشپزی کردن دارید بسیار کاربردی است. همچنین از دستگاه غذاساز برای خردکردن سیب زمینی برای کوکو، همزدن مایه کیک، رنده هویج برای سالاد و سوپ، خرد کردن میوه برای مربا و خرد کردن پیاز برای پیاز داغ استفاده کنید.

تمامی این موارد قیمت غذاساز را برای شما با توجه به کاری که برای شما انجام می‌دهد توجیه می‌سازد. در آخر ذکر این نکته ضروری است که خرید لوازم پخت و پز باید بنا بر نیاز شما و سبک آشپزی و سلیقه شما باشد. داشتن تعداد زیادی از لوازم خانگی که مناسب شما نباشد نه تنها هزینه زیادی برای شما در پی دارد، بلکه فضای زیادی از خانه شما را اشغال می‌کند.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: خرید لوازم خانگی خرید مایکروویو خرید لوازم لوازم خانگی آشپزی کردن برای خرید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۳۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا بعد از رابطه جنسی غمگین می شوم و گریه می کنم؟

سواد زندگی، سواد عاطفی؛ مریم طرزی- برخی از افراد پس از برقراری رابطه جنسی با همسرشان احساس اندوه و افسردگی می کنند و به گریه می افتند، به این حالت  اندوه  پس از آمیزش یا  post-coital tristesse می گویند. اگر عمل آمیزش  به سرعت تمام شود و فرد به ارگاسم نرسد، این اندوه شاید کاملاً طبیعی به نظر برسد.بنا بر برخی از مطالعات انجام شده در حوزه سکسولوژی و روانکاوی ده  تا سی درصد از افراد پس از رابطه جنسی اندوهگین می شوند و گریه می کنند.

 این اندوه نوعی حالت عاطفی خاص و تا حدودی غیر قابل توضیح است که بلافاصله پس از برقراری رابطه جنسی ایجاد می شود.با این حال، در بسیاری موارد ممکن است ربطی به رابطه جنسی هم نداشته باشد و به رغم اینکه افراد تجربه جنسی خوشایند و رضایت بخشی دارند، باز هم گرفتار این نوع اندوه شوند.

در واقع، اندوه پس از مقاربت یک بیماری یا اختلال نیست. در بیشتر موارد، این نوعی  حالت عاطفی است که عواقب عمده ای هم در پی ندارد. با این حال، اگر این حالت برای مدت طولانی ادامه یابد، می تواند نشان دهنده یک مشکل عمیق تر باشد که باید پیگیری و درمان شود.

علم و دانش بشر تاکنون همه چیز را در مورد این وضعیت عاطفی روشن نکرده است. نظریه های مختلفی در این باره وجود دارد. باید بگوییم که هیچ یک از این نظریه ها نمی توانند شامل حال همه، به یکسان شوند. آنچه در مورد برخی صدق می کند در مورد دیگری صدق نمی کند.

متن کامل را در سواد زندگی بخوانید (اینجا)

_________

درس های دیگری در سواد زندگی
مدرسه آموزش‌های دانش پایه و کاربردی عصر ایران

*در باب عشق و آنچه که عشق نیست (تفاوت عشق با خوش‌آمدن و نیاز از منظر علم)

*معجزه نوازش و لمس عاطفی در زندگی زناشویی

*تداوم رابطه جنسی بعد از میانسالی چگونه سلامت جسمی و روحی را تضمین می کند؟

*در مورد مسائل جنسی چگونه با فرزند خود صحبت کنیم؟ نکته‌ها و پیشنهادهایی برای والدین

*"فابینگ" چیست و چگونه روابط اجتماعی، شخصی و زناشویی ما را تهدید می‌کند؟ (+توصیه‌های کاربردی)

*بحران میان‌سالی (40 سالگی): علائم، پیامدها و راهکارهای غلبه بر آن

*پروراندن عشق: بایدها و نبایدهای روابط عاشقانه (+10 توصیه برای زوج‌های عاشق)

*هرزه‌نگاری و تأثیرات آن بر روابط عاطفی+ توصیه‌های کاربردی

*چگونه "زندگی جنسی" مان را کیفی کنیم؟

*16 نکته کاربردی برای رابطه جنسی موفق

*مربع رابطه جنسی و فیلم های هرزه نگار

کانال تلگرامی سواد زندگی: savadzendegi@

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تداوم رابطه جنسی بعد از میانسالی چگونه سلامت جسمی و روحی را تضمین می کند؟ چرا به شریک زندگی ام کشش جنسی ندارم ؟ (راهکارهای عملی) آیا کاهش میل جنسی زنگ خطری برای پایان رابطه زناشویی است؟ 

دیگر خبرها

  • آموزش آشپزی / روشی خاص برای تهیه و طبخ ماهی کبابی
  • تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد
  • از کجا میشه لوازم یدکی چانگان خرید و ارسال داشته باشه؟
  • چرا بعد از رابطه جنسی غمگین می شوم و گریه می کنم؟
  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم
  • روایت عجیب از تلاش‌ها برای تعطیلی خانه امن زنان | درها را قفل کردیم، دخترها در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند!
  • از سرگیری فعالیت‌های «آشپزخانه مرکزی جهانی» در غزه
  • تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی
  • انواع ورق صنعتی مهم کدام‌اند؟ چه کاربردی دارند؟
  • چگونه تقاضای افزایش حقوق بدهیم؟ ( 12 توصیه کاربردی)