Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@20:45:44 GMT

تجلیل از 700 برگزیده جشنواره کتابخوانی رضوی در همدان

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۱۳۹۴۷

تجلیل از 700 برگزیده جشنواره کتابخوانی رضوی در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عاطفه زارعی بعد از ظهر امروز در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی که با حضور بخش از اعضای کتابخانه‌های عمومی و مسؤولان ارشد استان برگزار شد اظهار کرد: سال گذشته نیز به لطف الهی و عنایت حضرت رضا(ع)، توفیق پیدا کردیم یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی را در دارالمومنین همدان برگزار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جشنواره کتابخوانی رضوی که هر سال به برکت حضرت ثامن‌الائمه(ع) برگزار می‌شود، مهمترین رویداد کتابخوانی در کشور محسوب می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان تصریح کرد: هر سال تکرار این اتفاق، رویداد خجسته‌ای است که در سپهر فرهنگی و دینی ایران می‌درخشد و مردم به عشق و ارادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت در آن شرکت می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه کتاب، امین کلام خدا و پیام مردان الهی است که همواره این گنجینه بزرگ معنوی را برای بشریت نگاه داشته است ادامه داد: همین مسأله باعث شده بزرگترین رویداد فرهنگی و کتابخوانی مزین به نام امام رضا(ع) هر سال با قوت بیشتری برگزار شد و در این میان همدان همچون نگینی ارزشمند در این رویداد بزرگ بدرخشد.

زارعی تصریح کرد: امسال بیش از ۷۰۰ نفر در سه رده سنی خردسال و کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال از استان همدان در این جشنواره به عنوان برگزیده انتخاب شدند که از این تعداد ۹ منتخب ملی، ۶۹۲ نفر منتخب انفرادی و ۱۷ برنده خانوادگی هستند.

وی با بیان اینکه یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، فرق اساسی با دوره‌های گذشته داشت خاطرنشان کرد: به یمن تلاقی دو نیمه‌شعبان در یک سال و به برکت میلاد حضرت ولی عصر(عج) بخش ویژه جشنواره به حضرت قائم(عج) اختصاص یافت که امیدواریم مورد قبول درگاه احدیت واقع شده و گامی موثر در راه شناخت امام زمان باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان گفت: اگر توجه حضرت بقیه‌الله(عج) نبود، این جشنواره مورد استقبال قرار نمی‌گرفت؛ ضمن اینکه کتابخانه‌های عمومی استان افتخار این را دارند که در دورترین نقاط همدان نیز امکان خدمت‌رسانی به مردم را داشته و گاهی به عنوان تنها مرکز فرهنگی، ملجأ و پناهی است برای مردم فرهنگ‌دوست همدان.

وی خاطرنشان کرد: از میان بیش از ۳۶ هزار شرکت‌کننده، ۲۰ هزار و ۳۳۹ نفر ر در بخش بزرگسال و جوان، ۴ هزار و ۵۳۰ نفر در بخش نوجوان و ۱۱ هزار و ۹۷۱ نفر کودک و خردسال شرکت کردند که از این میان ۱۸ هزار و ۱۷۳ نفر را آقایان و ۱۸ هزار و ۶۶۷ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.

زارعی با بیان اینکه این رویداد بزرگ، بخش‌های مختلفی را در بر می‌گیرد گفت:  افراد علاوه بر شرکت در مسابقات چهارگزینه‌ای می‌توانند برداشت خود را از منابعی که هر ساله در این راستا معرفی می‌شود، به اشکال مختلف ارائه دهند و بستر این اتفاق برای رده‌های سنی مختلف فراهم شده است.

وی اظهار کرد: در بخش نقاشی ۱۱ هزار و ۷۰ نفر، در بخش چهارگزینه‌ای ۱۸ هزار و ۲۶۸ نفر، در بخش پویش ۴ هزار و ۱۹۰ نفر، در بخش چاپ و انتشار منابع برتر ۵۴ نفر، در بخش پویش امام زمان ۸۹ نفر، در بخش داستانک یک‌هزار و ۱۸۳ نفر، در بخش شعر سرایی ۵۹۳ نفر، در بخش قصه گویی ۸۰۹ نفر، در بخش مروجان رضوی ۲۶۱ نفر و در بخش تولید آثار هنری ۳۲۳ شرکت کردند.

انتهای پیام/۸۹۰۴۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: کتاب و کتابخوانی برگزیدگان جشنواره کتابخوانی رضوی رویداد فرهنگی در کشور جشنواره کتابخوانی رضوی کتابخانه های عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۳۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه خلاقانه در ساخت مستند رادیویی تاثیرگذار است

به گزارش جام جم آنلاین از ستاد خبری جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک، انسیه شمس اللهی در سومین دوره جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک در بخش مستندهای مستمر با موضوع هنر و ادبیات ایرانی- اسلامی برگزیده شده است.

او با اشاره به این که در دو دوره گذشته از جشنواره پژواک هم برگزیده شده است، گفت: در دوره اول جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک با مستند«ماجرای نیما» برگزیده شدم. این مستند درباره شعر نو بود و اینکه با گذشت صد سال از آمدن این قالب چه میزان بین مردم جا افتاده است و... علاوه بر این، با عنوان برنامه «قهرمانان نمی میرند» که به مناسبت هفته دفاع مقدس تهیه شده بود، برگزیده شده ام. این برنامه روایتگر شهادت هفت تن از شخصیت های مهم دفاع مقدس بود.


وی با اشاره به دلایل برگزیده شدن اثرش در جشنواره افزود: در این دوره از جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک با عنوان اثر«موسیقی کبیر» که درباره اصالت موسیقی شرقی است، برگزیده شده ام. به نظرم سوژه انتخابی من یکی از دلایلی بود که باعث شد این اثر برگزیده شود. گرچه سوژه نو نیست، اما سعی کردم از زاویه ای تازه به این موضوع بپردازم. به نظرم پرداخت خلاقانه بسیار حائز اهمیت است و باعث دیده و شنیده شدن اثرم شده است. در فرم و نحوه ساخت برنامه هم تلاش کردم که از ریتم خوبی برخوردار باشد.


شمس اللهی، با تاکید به انتخاب سوژه نو در ساخت مستند عنوان کرد: در تهیه برنامه هایم همیشه تلاش می کنم که سوژه برای شنوندگان نو باشد، حتی اگر سوژه جدید نباشد به این موضوع که زاویه دید نویی داشته باشد، متمرکز می شوم و بیشتر به دنبال بخش هایی هستم که کمتر درباره آن صحبت شده و به آن پرداخته شده است. برای من بسیار اهمیت دارد که زاویه دید برای شنونده جالب، جذاب و سرگرم کننده باشد. بنابراین از تکرار پرهیز می کنم. ضمن اینکه به شدت به ریتم برنامه توجه می کنم. البته روایت هم خیلی مهم است.

دیگر خبرها

  • افتتاح نمایشگاه عکس وعده صادق در کوهدشت
  • برگزاری رویدادهای جذاب فرهنگی به مناسبت روز دختر در همدان
  • «آلاء» برگزیده مونودرام تونس شد
  • نگاه خلاقانه در ساخت مستند رادیویی تاثیرگذار است
  • همدان خاستگاه شاعران حوزه کودک و نوجوان است
  • عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا به عنوان جوان برتر همدان انتخاب شد
  • ۸۴ تیم برگزیده جشنواره ملی لکوکاپ ایران شدند
  • اختتامیه پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک ونوجوان رضوی- همدان
  • پایان جشنواره ملی "شعر کودک و نوجوان رضوی" در همدان 
  • پایان جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان + تصویر