Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود فلاحی گفت: شهرداری اهواز باید بر روی ماشین های حمل زباله و نخاله های ساختمانی با جدیت نظارت داشته باشند تا حین حرکت در خیابان ها و سطح شهر تخلیه نکنند و با رانندگان متخلف برخورد قانونی کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رهیاب، مسعود فلاحی فرماندار اهواز روز یکشنبه در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی و ستاد مدیریت و کنترل بیماری کرونا در محل سالن اجتماعات فرمانداری اهواز اظهار کرد: کلیه شهرداری های مناطق مختلف اهواز ظرف مدت یک ماه با اولویت مناطق ۵ ،۴ و ۶ نسبت به جمع آوری نخاله های ساختمانی اقدام‌ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهرداری اهواز باید بر روی ماشین های حمل زباله و نخاله های ساختمانی با جدیت نظارت داشته باشند تا حین حرکت در خیابان ها و سطح شهر تخلیه نکنند و با رانندگان متخلف برخورد قانونی کند.   فرماندار اهواز گفت: پلیس راهور ماشین های حمل زباله و نخاله های ساختمانی در اهواز که اصول ایمنی را رعایت نمی کنند، توقیف کند.   فلاحی ادامه داد: رستوران ها و هتل ها در تخلیه زباله و پسماندهای غذایی شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند و اتحادیه ها و بهداشت نظارت لازم را داشته باشند.   وی با انتقاد از وضعیت نامناسب جوی های روباز گفت: پاکسازی و نظافت کانال ها و مجاری روباز به صورت ماهانه در مناطق شهری و روستایی انجام شود. در بازدیدی که در مناطق ۵ و ۶ داشته ام وضعیت مناسبی ندارند و باید تا قبل از عید سعید فطر پاکسازی و نظافت شوند.   رییس ستاد مدیریت و کنترل بیماری کرونا اهواز در ادامه با اشاره به برگزاری آیین های لیالی قدر گفت: پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در این شب ها رعایت شود. فلاحی بر نظارت و رسیدگی به وضعیت نامناسب بهداشت و نظافت عمومی در برخی از مدارس اهواز تاکید کرد و افزود: آموزش و پرورش مناطق باید برای حفظ سلامتی دانش آموزان به این وضعیت رسیدگی و نظارت کند.   وی در خصوص پسماندهای عفونی در بیمارستان ها گفت: پسماندهای عفونی در برخی از بیمارستان ها به صورت سنتی دفع و امحا می شود. دستگاه های ذیربط باید با اعزام اکیپ نظارت لازم در این خصوص داشته باشند.   فرماندار اهواز افزود: در موضوع پسماند، شهردار باید از روش های مختلف برای مدیریت پسماند شهروندان را آموزش دهد.   فلاحی با اشاره به معضلات سگ های بلاصاحب و آمار بالای سگ گزیدگی در اهواز افزود: شهرداری اهواز ماه های گذشته اقدامات خوبی در این زمینه انجام داد اما مدتی هست که عملکرد خوبی برای جمع آوری سگ های بلا صاحب نداشته که باید بهتر عمل کند.   وی گفت: ادارات و دستگاه هایی که در زمینه بهداشت و اجرای مصوبات جلسات کوتاهی کنند به مراجع قانونی و مراکز قضایی معرفی می شوند.   انتهای پیام/  

 

منبع: دانا

کلیدواژه: نخاله های ساختمانی شهرداری اهواز داشته باشند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۳۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم تفکیک زباله منجر به مصدوم شدن پاکبان شهرداری یزد شد

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، بر اساس گزارش برج مراقبت شهرداری یزد در شب‌ گذشته با خبر شدیم متأسفانه به دلیل عدم تفکیک شیشه شکسته از زباله ها و بی توجهی بعضی از شهروندان، منجر به آسیب جدی و زخمی شدن شدید یکی از پاکبانان زحمتکش و خدوم از ناحیه ساق پا شده است.

متأسفانه در ماه‌های اخیر شاهد موارد متعددی از بریدگی دست و پای پاکبان‌ها با خورده شیشه به دلیل عدم رعایت اصول ایمنی و تکفیک در مبدأ توسط همشهریان گرامی، هستیم.

بدینوسیله از شهروندان عزیز یزدی درخواست می شود با جدی گرفتن مبحث تفکیک زباله در مبدأ، ضمن حفاظت از پرسنل زحمتکش پاکبان، در نگهداری و حفاظت محیط زیست هم نقش موثری ایفا نمایند.

شهروندان عزیز برای ریختن زباله‌های نوک تیز و برنده به درون کیسه زباله، ابتدا آنها را در جعبه‌های کاغذی یا پلاستیکی گذاشته و سپس درون کیسه زباله قرار دهند.

همچنین یکی‌ دیگر از راهکارها، قراردادن خورده شیشه در چند لایه روزنامه و یا مقواست، این کار سبب می شود تا پاکبان عزیز دچار صدمه و جراحت نشود.​​​​​​​

 

دیگر خبرها

  • نظارت میدانی رئیس قوه قضائیه در بازدید از بندر شهید رجایی
  • رفع ۹۰ درصد آبگرفتگی‌های ناشی از بارندگی در اهواز
  • آبگرفتگی‌های در اغلب مناطق اهواز رفع شده است
  • لزوم استفاده بهینه از فضای مشارکتی در شهر/ افزایش ۶ درصدی بودجه فرهنگی شهرداری اصفهان
  • نظارت میدانی رییس قوه قضاییه از روند کار بندر شهید رجایی
  • لزوم توجه به رویکردهای اساسی برای تفکیک زباله از مبدا
  • ۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه فعال در اهواز وجود دارد
  • ۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه فعال در شهرداری اهواز وجود دارد
  • عدم تفکیک زباله منجر به مصدوم شدن پاکبان شهرداری یزد شد
  • آمادگی برای مدیریت بارندگی در اهواز