Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-27@16:57:18 GMT

کاربرد میله ارت و کلمپ ارت

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۱۴۰۳۹

کاربرد میله ارت و کلمپ ارت

میله ارت یک وسیله کاربردی است که به دلیل ساختاری که دارد قادر است تا انرژی ناخواسته را به زمین منتقل کند. شاید به جرات بتوان گفت که میله ارت به عنوان پرکاربردترین قطعه در مکان‌هایی است که امکان حفر چاه ارت در آن منطقه وجود ندارد. در این مقاله می‌خواهیم به کاربردهای میله ارت و کلمپ ارت در سیستم ارتینگ اشاره داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میله ارت چیست؟

همان‌طور که در مقدمه به آن اشاره شد، میله ارت به عنوان یک قطعه پرکاربرد شناخته می‌شود که برای مکان‌هایی که امکان حفر چاه وجود ندارد استفاده می‌شود. این وسیله در سازه‌های مختلف مانند دکل‌های برق، راه آهن، مخابرات و غیره کاربردی است. میله ارت قادر است تا جریان ناخواسته برق را به زمین منتقل نماید. این امر به نوبه خود باعث می‌شود تا بتوان احتمال برق گرفتگی را کاهش داد.

خرید میله ارت از تک ارت می‌تواند مزایای زیادی برای استفاده کنندگان به دنبال داشته باشد. با توجه به این که میله‌های ارت در اندازه‌های مختلف وجود دارند، برای این که بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید، باید نسبت به ویژگی‌های این محصولات اطلاعات بیشتری کسب کنید. میله ارت به کمک یراق آلات مختلف و یا جوش احتراقی به سیم ارت متصل می‌شود.

آشنایی با کلمپ ارت در سیستم ارتینگ

در مورد کلمپ ارت می‌توان گفت که این محصول به عنوان یک نگهدارنده شناخته شده و برای اتصال دو المان مسی کاربردی است. می‌توان گفت که کلمپ ارت در سیستم ارتینگ در یک شرایط مناسب، قادر است اتصال تسمه را در این سیستم برقرار نماید. انتخاب جنس کلمپ ارت دارای اهمیت است و با توجه به نوع آن می‌تواند فشار ناشی از جریان ناخواسته برق را تحمل نماید.

برای استفاده کنندگان و فعالان در صنایع مختلف مهم است که بتوانند کلمپ ارت را متناسب با نیاز خود خریداری کنند. مواد به کار رفته در این سیستم دارای اهمیت است و می‌تواند باعث کاهش صدمات احتمالی شود.

مزایای استفاده از میله ارت چیست

استفاده از میله ارت در سیستم ارتینگ می‌تواند مزایای زیادی را به دنبال داشته باشد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

استفاده از میله ارت باعث کاهش امکان پارگی جداره میله در حین کوبش به زمین خواهد شد. میله ارت اگر با کیفیت انتخاب شود می‌تواند در زمین‌های مختلف نظیر زمین‌های سفت به آسانی مورد استفاده قرار بگیرد. در میله ارت اتصال الکتریکی و مکانیکی مناسبی برقرار است که باعث کاهش ارتعاش ناخواسته خواهد شد. میله ارت باکیفیت می‌تواند در سیستم ارتینگ مانع خراب شدن تجهیزات مختلف شود.

شیوه نصب میله ارت و کلمپ ارت چگونه است؟

یکی از نکات کلیدی بعد از خرید میله ارت از فروشگاه تک ارت این است که بتوانید با استفاده از شیوه صحیح، این سیستم را راه اندازی کنید. اندازه گیری مقاومت خاک دارای اهمیت است و مقاومت خاک اندازه گیری شده باید کمتر از 200 اهم باشد. اگر مقاومت خاک بالاتر از این مقدار بود، بهتر است با نصب الکترودهای عمودی میزان مقاومت خاک کاهش پیدا نماید. در راه اندازی سیستم ارتینگ مهم است که میله ارت به داخل سیستم‌های خدماتی نظیر سیستم آب، برق و گاز حفر نشود.

به دلیل این که بسیاری از میله‌های ارت و کلمپ ارت در مناطق شهری که دارای ساختمان زیاد است نصب می‌شود، باید احتیاط لازم به عمل آید تا آسیب‌های مختلفی به سیستم شهری وارد نشود. قطر میله ارت می‌تواند بر روی مقاومت کلی این محصول تاثیرگذار باشد. برای بسیاری از پیمانکاران در نظر گرفتن دوام مکانیکی میله ارت دارای اهمیت است تا در هنگام کوبیدن سالم باقی بماند.

میله ارت در ایران

باید توجه داشته باشید که در ایران اغلب از میله ارت دارای نوع دوزه کشی استفاده می‌شود. در این روش میله را متناسب با اندازه مورد نظر تهیه کرده و سپس با استفاده از فشار لوله آن را وارد سیستم می‌کنند. در بخش انتهایی نیز میله تیز شده و یک روکش مسی بر روی آن قرار می‌گیرد. این شیوه می‌تواند آسیب‌های مختلفی را به دنبال داشته باشد لذا پیمانکاران باید بتوانند میله ارت را از یک فروشگاه معتبر خریداری کنند.

از انواع میله ارت می‌توان به میله‌ ارت از جنس مس سخت، میله‌ ارت از جنس فولاد ضد زنگ، میله ارت از جنس فولاد گالوانیزه شده و میله ارت از جنس کاپر باند اشاره کرد. انتخاب یک فروشگاه معتبر برای خرید محصولات سیستم ارتینگ دارای اهمیت است و می‌تواند ضمن کاهش هزینه‌های جانبی، کیفیت کار را نیز افزایش دهد. در صورتی که به دنبال استفاده از خدمات سیستم ارتینگ هستید بهتر است به مجموعه تک ارت سر بزنید.

خرید تجهیزات و خدمات مهندسی از تک ارت

فروشگاه تک ارت یک فروشگاه معتبر با مجموعه تخصصی است که به عنوان اولین و بزرگ‌ترین شرکت تخصصی ایران در زمینه طراحی، تولید، تامین، مشاوره و اجرای پروژه‌های کاتدیک و سیستم زمین شناخته می‌شود. این مجموعه با داشتن افراد توانمند سعی کرده است تا خدمات خود را با قیمت مناسب و به شکل گسترده ارائه نماید. یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از خدمات تک ارت این است که می‌توان قبل از خرید محصولات، مشاوره رایگان دریافت کرد. در صورت تمایل برای استفاده از خدمات مجموعه فروشگاه تک ارت کافی است به آدرس takearth.com سر بزنید.

کد خبر 669104 برچسب‌ها رپرتاژ آگهی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: رپرتاژ آگهی دارای اهمیت مقاومت خاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۴۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بادبان خورشیدی ناسا در فضا باز شد
  • جیمزوب پازل شکل‌گیری کهکشان‌ها را به هم ریخت
  • (ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین
  • کاربرد های پمپ آب
  • کاربرد انواع سنگ های مختلف
  • روزی که رژیم بعث عراق به کاربرد سلاح‌های شیمیایی محکوم شد
  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار شد
  • بررسی کاربرد فناوری‌های نوین درجلوگیری از آسیب‌های طبیعی به بنا‌های تاریخی
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی با حضور معاون علمی ریاست جمهوری