Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@12:54:02 GMT

واحدهای تولیدی دانش بنیان راکد در کردستان فعال می شوند

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۱۴۰۷۳

واحدهای تولیدی دانش بنیان راکد در کردستان فعال می شوند

به گزارش خبرنگار ایرنا، بختیار خلیقی روز یکشنبه در بازدید از ۲ واحد تولیدی واقع در شهرک صنعتی شماره یک سنندج اظهار داشت: طی چند سال اخیر همواره یکی از برنامه های سازمان صمت احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال بوده است.

وی اضافه کرد: امسال با توجه به اینکه سال از سوی مقام معظم رهبری به نام تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری شده است حمایت از ایجاد واحدهای دانش بنیان در حوزه صنعت و معدن و همچنین بازگشت به چرخه تولید واحدهای دانش بنیان راکد در اولویت برنامه های ما قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: یکی از واحدهای تولیدی دانش بنیان استان که چند سالی است به دلیل مشکلات بانکی تعطیل شده، کارخانه بستنی عسل است که به جد پیگیر احیای مجدد این واحد تولیدی هستیم.

خلیقی یادآور شد: واحد مذکور در زمان فعالیتش برای ۱۷۵ نفر اشتغال ایجاد کرده بود و اگر دوباره به چرخه تولید بازگردد تعداد زیادی نیرو در آن مشغول به کار خواهند شد لذا انتظار می رود بانک های استان در این راستا نهایت همکاری را داشته باشند.

فرماندار شهرستان سنندج هم در این بازدید اظهار داشت: مشکل کارخانه بستنی عسل را ابتدا از بانک کشاورزی پیگیری می کنیم و اگر به نتیجه نرسیدیم از طریق استاندار کردستان این موضوع را دنبال خواهیم کرد.

حسن عسکری اضافه کرد: برنامه بازدید استاندار کردستان از این مجموعه را فراهم می کنیم تا از نزدیک در جریان مشکلات آن قرار گیرد و در محل کارخانه هم وضعیت آن را تعیین تکلیف کنند.

وی یادآور شد: راهکار دیگری هم برای حل مشکل این واحد؛ تشکیل جلسه خبرگان بانکی استان است و با وجود اینکه مصوبه این جلسه لازم الاجرا است بنابراین این مهم را هم در دستور کار داریم.

صاحبان واحدهای تولیدی هم در این بازدید به بیان مسائل ومشکلات و انتظارات خود پرداختند که یکی از مهمترین خواسته های آنها اعطای تسهیلات و همکاری و همراهی بانک ها با سرمایه گذاران بود.

برچسب‌ها کردستان وزارت صنعت معدن و تجارت شرکت دانش بنیان سنندج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان وزارت صنعت معدن و تجارت شرکت دانش بنیان کردستان وزارت صنعت معدن و تجارت شرکت دانش بنیان سنندج واحدهای تولیدی دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۴۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محصولات دانش بنیان دانشجویان فنی و حرفه‌ای به فروش می‌رسد

 محمد مومنی در آیین گرامیداشت پنجاهمین سالگرد تاسیس دانشگاه فنی و حرفه ای، گفت: هفتمین نمایشگاه توانمندی دانشجویان و دومین نمایشگاه کار امسال برپا می‌شود.

وی افزود: این نمایشگاه در زمینی به مساحت ۷۰۰ مترمربع با ۳۰ غرفه فعال دایر می‌شود و برای نخستین بار فروش محصولات دانش بنیان که در سنوات قبل به محصول تبدیل شده است در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت.

مومنی گفت: مراکز صنعتی، خدماتی در این نمایشگاه پس از مصاحبه با افراد، آنانی که برای مجموعه خود نیاز دارند را به کارگیری می‌کنند.

وی افزود: قرار است اولین شهر مشاغل در استان با حمایت شهرداری شهرکرد ویژه دانش آموزان به جهت آشنایی با انواع مشاغل مختلف ایجاد شود.

مومنی گفت: هم اکنون حدود ۳ هزار و ۴۰۰ دانشجوی فعال در ۴۰ رشته محل در ۲ مقطع کاردانی و کارشناسی در ۶ مرکز فنی و حرفه‌ای استان مشغول به تحصیل هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • حمایت مالی از حضور ۱۲ واحد تولیدی استان اردبیل
  • حمایت مالی از حضور ۱۲ واحد تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • احیای واحدهای راکد در آذربایجان‌غربی
  • حضور ۱۲ واحد تولیدی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • حضور ۸واحد تولیدی از قزوین در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • محصولات دانش بنیان دانشجویان فنی و حرفه‌ای به فروش می‌رسد
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی