Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان این که اپراتور‌ها برخی بسته‌های ارزان‌قیمت خود را که زیر قیمت کف، ارائه می‌کرده‌اند، حذف کرده‌اند گفت: برای افزایش قیمت بسته‌ها، مقررات سختگیرانه‌ای در نظر می‌گیریم و حداقل افزایش را تأیید می‌کنیم. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، صادق عباسی شاهکوه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه اگر قیمت بسته‌های اینترنتی تغییر کرده است، چرا اپراتور‌ها به‌صورت شفاف اطلاع‌رسانی نمی‌کنند، افزود: البته ما در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی بیانیه‌ای دادیم و شفاف اعلام کردیم، این در حالی است که مصوبه جدیدی نبوده است که بخواهیم اطلاع‌رسانی کنیم، اما بااین‌وجود اطلاع‌رسانی کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: درباره بسته‌های اینترنتی، هم اکنون با حذف بسته‌های ارزان‌قیمت مواجهیم، اما بسته گران قیمتی ارائه نشده است. البته قبول داریم که حذف همین بسته‌های ارزان‌قیمت هم هزینه مردم را افزایش می‌دهد.

عباسی شاهکوه افزود: مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات برای بخش خصوصی است و باید آزادی عمل به آن‌ها بدهیم که بتوانند رقابت کنند. برای حذف بسته‌ها نیز این موضوع باید به تأیید ما برسد، اما برای افزایش قیمت بسته‌ها، مقررات سختگیرانه‌ای در نظر می‌گیریم و ما حداقل افزایش را تأیید می‌کنیم.

وی گفت: بسته‌هایی هم که حذف شده غالباً بسته‌هایی است که زیر کف قیمت ارائه می‌شده است و قانوناً از همان ابتدا هم نباید این بسته‌ها عرضه می‌شد.

بسته های اینترنت زیر کف قیمت‏، بازار رقابت را به هم می‌زند

معاون وزیر ارتباطات افزود: اگر اپراتوری بخواهد بالاتر از سقف قیمت‌گذاری کند، بلافاصله می‌خواهیم به زیر قیمت سقف برگرداند، اما اگر پایین‌تر از قیمت مصوب کف، بخواهند قیمت‌گذاری کنند، نمی‌گوییم بالای کف قیمت بروند، اما، چون قیمت زیر کف، بازار رقابت را به هم می‌زند از آن‌ها می‌خواهیم، حالا که زیر کف قیمت داده‌اند، سه سال این قیمت را ادامه دهند.

عباسی شاهکوه گفت: در واقع اعمال این سه سال به‌نوعی تنبیه اپراتور‌ها بوده است که هم اکنون زمان این تنبیه به پایان رسیده است و ما شاهد بودیم برخی اپراتور‌ها بسته‌های زیر کف را از فهرست بسته‌های خود حذف کردند.

وی گفت: در مسیر بررسی‌ها یکی از اپراتور‌های ثابت یک مورد تأییدیه ما را رعایت نکرد که بلافاصله به قیمت سابق برگرداندیم و بقیه تغییرات در چهارچوب مصوبه بوده است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره زمان تغییر تعرفه تلفن ثابت هم گفت: این موضوع، چون مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات بوده، نیازمند مصوبه ستاد تنظیم بازار است و هر زمان که ستاد تنظیم بازار مصوب کرد، انجام می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان تنظیم مقررات اپراتور ها بسته ها کف قیمت زیر کف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۴۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد

محمد محمدنژاد معاون ارزیابی و انطباق اداره کل استاندارد استان کرمانشاه گفت : طی بازرسی کارشناسان این اداره کل از واحد تولیدی در استان کرمانشاه ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد به دلیل عدم رعایت الزامات استاندارد کشف و توقیف شد.

وی ضمن تأکید بر نظارت جدی و بازرسی‌های مداوم کارشناسان استاندارد کرمانشاه از کلیه مراکز تولید، عرضه و فروش کالا افزود: در راستای اهداف سازمانی خویش کارشناسان این اداره کل تمام سعی و تلاش خود را برای انجام بهینه مسئولیت‌های محوله به کار بسته و همواره نظارت دقیق خود را بر تولید و عرضه کالا‌های مشمول مقررات استاندارد اجباری انجام می‌دهد.

معاونت ارزیابی و انطباق اداره کل استاندارد استان کرمانشاه ضمن تصریح اینکه دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد و درج کد ده‌رقمی در زیر نشان ملی استاندارد، برای تولید فرآورده‌های مشمول مقررات استاندارد، اجباری است، گفت: چنانچه واحد‌های تولیدی محصولات بدون کیفیت و فاقد استاندارد‌های لازم تولید کنند بنا بر مقررات مصرحه در قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، با برخورد قضایی اعم از جریمه نقدی و حبس مواجه می‌شوند.

محمد نژاد ضمن تأکید بر لزوم استانداردسازی واحد‌های تولیدی مشمول مقررات استاندارد خاطرنشان کرد: شهروندان برای آگاهی از اصالت و اعتبار پروانه کاربرد نشان استاندارد، کد ده‌رقمی درج‌شده زیر نشان استاندارد را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال نمایند و در صورت مشاهده محصولات فاقد نشان استاندارد یا فاقد کد ده‌رقمی درج‌شده زیر نشان استاندارد، موضوع را به اداره کل استاندارد اعلام نمایند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور
  • کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد
  • تعرفه فیزیکی به شعب أخذ رأی کرمانشاه ارسال نمی‌شود
  • راه اندازی فیبر نوری در ۳۴ روستای رشت
  • ثبت نام اینترنت فیبر نوری + جزئیات
  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج ۱۴۰۳
  • تعرفه تاکسی‌های اینترنتی را شرکت‌ها تعیین کنند یا شورای رقابت؟
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نرخ ساخت منطقی نیست/ ابلاغ تعرفه حق‌الزحمه مهندسان نظام مهندسی
  • تعیین سقف افزایش اجاره‌بها؟ | جزئیات مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی برای موجران