Web Analytics Made Easy - Statcounter

**هراس تندروهای آمریکا از ارجاع نشدن توافق احتمالی دولت بایدن با ایران به کنگره

مذاکرات وین برای تصمیم گیری سیاسی دولت دموکرات جو بایدن دچار وقفه شده اما تقلاها و تحرکات جمهوریخواهان و تندروها در آمریکا علیه برجام و ارائه طرح های ضد ایرانی نه تنها متوقف نشده بلکه رو به افزایش است.

 تندروها در آمریکا از بازگشت احتمالی دولت بایدن به برجام بسیار در هراس هستند و هر روز ایده ها و طرح هایی را مطرح می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزی، طرح هایی علیه سپاه ارائه می کند، روزی به دولتمردان خود برای عدم بازگشت به برجام نامه نگاری می ‌کنند و به تازگی نیز یک گروه حقوقی، دولت بایدن را به شکایت تهدید کرده است تا به زعم خود از اجرایی شدن برجام درصورت بازگشت احتمالی واشنگتن جلوگیری کند.

تد کروز سناتور جمهوریخواه ضدایرانی که به شدت با توافق برجام مخالف است، می گوید دولت بایدن در ارتباط با این توافق، کنگره را دور خواهد زد و ما تلاش می کنیم این توافق اجرا نشود.

این تحرکات و اظهار نظرها  در حالی است که مخالفان برجام در داخل آمریکا نه تنها جایگزینی برای آن ندارند بلکه سیاستمداران و صاحبنظران آمریکایی بارها و بارها به شکست سیاست های فشار حداکثری علیه ایران اذعان کرده اند.

در تازه ترین تحرکات ضد ایرانی در واشنگتن، یک گروه حقوقی محافظه‌کار تهدید کرده است دولت بایدن را با شکایتی برای جلوگیری از اجرای توافق هسته‌ای جدید با ایران تحت فشار قرار خواهد داد.

بنیاد حقوقی "اول آمریکا" که گروهی متشکل از حقوقدانان و فعالان محافظه‌کار آمریکایی است به دولت بایدن اعلام کرده  در نظر دارد برای جلوگیری از هرگونه توافق آمریکا و ایران که برای تصویب به کنگره ارائه نشده باشد، اقدام قانونی انجام دهد.

این گروه در نامه ای که تارنمای راستگرای فری بیکن آن را منتشر کرده، از دولت بایدن خواسته است تمام اسناد و ارتباطات داخلی مربوط به توافق با ایران را حفظ کند تا بتوان از آنها در آینده به عنوان بخشی از یک پرونده قضایی آینده استفاده کرد.

این رسانه محافظه کار آمریکایی مدعی است این گروه حقوقی در میان نگرانی‌های فزاینده جمهوری خواهان از تصمیم دولت بایدن برای امضای توافق جدید با ایران بدون تایید کنگره، مساله شکایت را مطرح کرده است.

irna.ir/xjJ۶ML


**جنگ اوکراین؛ وقتی غرب به جنگ ارزش‌های غربی رفت

جنگ در اوکراین برخی از حقایقی را که کشورهای غربی سال‌ها برای کتمان آنها تلاش کرده‌اند برملا کرده است.

 این نقل قول مشهور از «آیسخولوس»، نخستین تراژدی‌نویس یونان باستان که «در جنگ نخستین قربانی، حقیقت است» بر این پیش‌فرض بنیادی ایستاده که تا پیش از جنگ امور دنیا تماماً بر مدار راستی قرار گرفته‌اند و این وقوع جنگ است که حقیقت را دست‌کم برای مدتی به مسلخ می‌برد.

اما اگر ما با جهان موازی و وارونه‌نمایی‌شده‌ای مواجه باشیم که در آن در مفاهیم و ارزش‌های حقیقی قلب و تحریف صورت گرفته باشند آنگاه نسبت جنگ و حقیقت چگونه خواهد بود؟ آیا جنگ در دنیایی که مقاومت بر ضد اشغالگری برچسب «تروریسم» گرفته، به عملیات نظامی برای اشغال ۲۰ ساله افغانستان عنوان «آزادی ماندگار» داده شده، بمب‌های اتمی بر سر شهروندان ژاپن کبوترهای سفیدی با بال‌های صلح و آشتی تصویر شده‌اند و... هم مطابق با همان معادله آیسخولوس عمل می‌کند؟ 

جنگ در اوکراین، دست‌کم یکی از مثال‌هایی است که نشان می‌دهد پاسخ به سوال فوق در برخی موارد می‌تواند منفی باشد. این جنگ، به واقع، برخی از حقیقت‌هایی را که کشورهای غربی سال‌ها برای مخفی نگاه داشتن آن تلاش کرده‌اند را آشکارتر از همیشه مقابل دیدگان ناظران قرار داده و از جمله نشان داده جهان غرب به ارزش‌هایی که سال‌ها تلاش کرده خود را پرچمدار آنها نشان دهد جز در سطح شعار و لفاظی و جز برای استفاده‌های ابزاری و سیاسی پایبند نبوده است. 

این گزارش نگاهی است به مهم‌ترین مقوله‌ها و مفاهیمی در جنگ اوکراین که غرب در آنها به جای نشان دادن رفتارهایی در جهت ارزش‌های ادعاشده خود به رفتارهایی متناقض و ضد آن ارزش‌ها روی آورده است.

از زمان اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی کشورهای غربی از یک سو به تقویت مالی، نظامی و سیاسی اشغالگران صهیونیست پرداخته‌اند و از سوی دیگر در مقام لفظ از تل‌آویو خواسته‌اند به اشغال سرزمین فلسطینی‌ها پایان دهد.  

بیانیه‌ اعضای جامعه جهانی علیه اشغالگری صهیونیست‌ها از همان ابتدا که  کشورهای غربی علی‌رغم دم زدن از حقوق فلسطینیان عملاً راه را بر هر گونه اعمال فشار علیه رژیم اسرائیل را مسدود می‌کردند از همان ابتدا نمایشی مزورانه و سطحی به نظر می‌آمدند.  

irna.ir/xjJ۶۳L

**بایدن در سراشیبی سقوط

جو بایدن که عملا نشان داده درعرصه  داخلی و بین الملل کم تحرک، فاقدقدرت تصمیم گیری و حتی سردرگم بوده،در تازه ترین نظرسنجی ها باکم و کمترشدن محبوبیت درمیان اقشار مختلف آمریکامواجه است؛ ادامه این سیر نزولی نشانه خوبی برای دموکرات ها نه تنها در انتخابات میاندوره‌ای بلکه برای انتخابات ۲۰۲۴ نیست.

بایدن که در نیمه راه دوره اول ریاست جمهوری خود قرار دارد، عملکرد ضعیفی نشان داده و این موضوع باعث کاهش محبوبیت وی شده است، این موضوع با توجه به بروز جنگ در اوکراین و تاثیرات منفی اقتصادی آن بر جهان بخصوص بر آمریکا موجب افزایش تورم و همزمان افزایش نارضایتی عمومی در این کشور شده است.

شبکه خبری سی ان ان که همسو با دولت دموکرات جو بایدن شناخته می شود، اعلام کرد در برآورد جدید از چهارنظرسنجی میزان محبوبیت و عملکرد بایدن، تنها ۳۹ درصد از مردم آمریکا عملکرد او را تایید و ۵۵ درصد از او ناراضی هستند.

این کاهش محبوبیت از عملکرد دولت بایدن همچنان ادامه داشته و این آمار تفاوت چندانی با متوسط ارزیابی‌های ماه مارس(اسفند) که تایید عملکرد بایدن را ۴۰ درصد و عدم محبوبیت وی  را ۵۴ درصد نشان می‌داد، ندارد.

سی ان ان در ۲۷ فروردین ماه گزارش داد که بایدن حتی درمیان رده سنی ۱۵تا۱۸ سال آمریکایی، با یک سقوط، پایین ترین میزان محبوبیت را بدست آورده است؛ ۶۰ درصد از این رده سنی در نظرسنجی موسسه گالوپ که از ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۱ بعمل آمده بود عملکرد بایدن را تایید کرده بودند اما نظرسنجی از همین رده سنی در دوره زمانی سپتامبر ۲۰۲۱ تا مارس ۲۰۲۲ با کاهش چشم گیری  مواجه شدو این تایید و محبوبیت از وی تنها به ۳۹ درصد رسید.

درهمین حال نظرسنجی‌ها از چالش بایدن برای جلب حمایت رای دهندگان لاتین‌تبار در آمریکا حکایت دارد؛ تنها ۲۶ درصد از رای دهندگان لاتین تبار ریاست بایدن را تایید می‌کنند که کمترین نمره در بین گروه‌های جمعیتی است.

irna.ir/xjJ۶Sr
**نتیجه یک نظرسنجی: محبوبیت صدراعظم آلمان به پایین‌ترین میزان رسید

جدیدترین نظرسنجی‌ در آلمان نشان می دهد که تایید عملکرد صدراعظم این کشور در حال حاضر پایین‌ترین میزان از زمان حضورش در این سمت می باشد.

براساس نظرسنجی  مرکز ای ان اس آی به درخواست روزنامه بیلد آو سونتاگ مشخص شد که تقریبا نیمی از مردم آمریکا از عملکرد اولاف شولتس صدراعظم این کشور نارضایتی دارند. آمارها نشان می دهد که این پایین‌ترین میزان تایید عملکرد شولتز از زمان حضورش در سمت صدراعظمی آلمان از هشتم دسامبر گذشته است.

در این نظرسنجی که حدود یک هزار نفر شرکت کردند، مشخص شد که ۴۹ از مردم آلمان از عملکرد شولتز رضایت ندارند و  فقط ۳۸ درصد از مشارکت کنندگان اعلام رضایت کرده اند.

بیش از نیمی از شرکت‌کنندگان (۵۵ درصد) اعلام کرده اند که عملکرد دولت فدرال آلمان را تایید نمی کنند و فقط ۳۵ درصد از فعالیتهای دولت کنونی برلین رضایت داشته اند.

شولتس در حالی با پایین ترین میزان تایید عملکردش تاکنون روبرو بوده که انگلا مرکل صدراعظم پیشین این کشور در زمان کناره‌گیری از قدرت با تایید عملکرد ۴۶ درصدی مردم آلمان در مدیریت اقتصاد این کشور مواجه شد. حدود ۴۴.۵ درصد نیز در زمان کناره گیری مرکل از قدرت عملکرد وی را در بهبود وجهه آلمان در جهان تایید کرده بودند.

irna.ir/xjJ۶WN

**خشونت در کانادا؛ مسلمانان روزه‌دار هدف تیراندازی قرار گرفتند

افراد مسلح ناشناس، گروهی از روزه داران را مقابل مسجدی در تورنتو، پرجمعیت ترین شهر کانادا هدف گلوله قرار داده و پنج نفر را زخمی کردند.

پلیس تورنتو اعلام کرد: پنج روزه دار در یک حمله مسلحانه، بیرون از مسجد اسکاربورو زخمی شدند.

پلیس تورنتو افزود: بامداد شنبه، گروهی از مردان روزه دار که در یک پارکینگ، در جاده «مرخام» در شرق خیابان «لورنس» جمع شده بودند تا درباره تعیین محل خوردن سحری صحبت کنند، هدف حمله قرار گرفتند.

پلیس، جراحت های افراد زخمی شده را کشنده ندانست و این افراد را بین سنین ۲۸ تا ۳۵ سال اعلام کرد که برخی متاهل و دارای فرزند هستند.

گزارش های اولیه حاکی از این است که ۶ شلیک از سوی یک خودرو آبی به سمت این افراد انجام شده و مهاجمان به سمت شمال جاده مرخام فرار کرده اند.

رئیس پلیس تورنتو از بررسی موضوع توسط واحد جرایم «مبتنی بر نفرت» خبر داد و گفت: هدف قرار گرفتن این افراد به خاطر مذهبشان در دست بررسی است.

irna.ir/xjJ۶Sp

**زلنسکی خواستار تجهیزات نظامی بیشتر شد

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در پی محاصره ماریوپل توسط روسیه، وضعیت این شهر بندری را غیرانسانی توصیف کرد و خواستار ارسال تجهیزات نظامی بیشتر از سوی غرب شد.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین  وضعیت را در بندر ماریوپل که تحت محاصره نیروهای روسیه است "غیر انسانی" توصیف کرد و خواستار ارسال تجهیزات نظامی از سوی کشورهای غربی شد.  

پس از هفته‌ها آرامش نسبی در کی‌یف پایتخت اوکراین، مسکو با تشدید حملات در ماریوپل از نیروهای اوکراینی خواست تا سلاح های خود را زمین بگذارند و تسلیم شوند.  

زلنسکی در یک سخنرانی ویدئویی ضمن غیرانسانی خواندن وضعیت ماریوپل گفت: روسیه عمدا در تلاش است تا همه کسانی را که در آنجا هستند نابود کند و چنانچه این وضعیت ادامه پیدا کند گفت‌وگوهای صلح با روسیه متوقف می شود.

همزمان «میخائیلو فدوروف» وزیر تحول دیجیتال اوکراین نیز در خصوص وضعیت این شهر بندری خاطرنشان کرد: ماریوپل در آستانه یک فاجعه انسانی است و تاکید کرد که کشورش در حال جمع آوری شواهدی از جنایات روسیه در آنجا است.

وی افزود: ما همه چیز را به دادگاه لاهه خواهیم داد. هیچ بخششی در کار نیست.

از سوی دیگر، دیروز شنبه مسکو ضمن اعلام ضرب العجل برای نیروهای اوکراینی، از آنها خواست تا ساعت ۶ صبح به وقت مسکو (۰۳۰۰ GMT) سلاح های خود را زمین بگذارند و قبل از ساعت ۱۳:۰۰ بعد از ظهر محل را تخلیه کنند.

اما با نزدیک شدن نیروهای روسی، زلنسکی ضمن هشدار نسبت به وضعیت ماریوپل تاکید کرد در چنین شرایطی گفت‌وگو با روسیه متوقف می شود. وی افزود: ما نه بر سر سرزمین و نه مردم خود مذاکره نمی کنیم.

irna.ir/xjJ۶XR

**ممنوعیت صادرات دانه های روغنی در روسیه و نگرانی اوراسیا از افزایش قیمت‌ها

روسیه برای محافظت از بازار داخلی خود در بحبوحه افزایش قیمت های جهانی، صادرات دانه های آفتابگردان و کلزا را تا پایان تابستان سال جاری ممنوع کرد که این موضوع باعث نگرانی کشورهای حوزه اوراسیا بخصوص تاجیکستان در زمینه افزایش قیمت دانه های روغنی شده است.

محدودیت صادرات آفتابگردان و کلزا توسط روسیه برای کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا کشورهایی مانند تاجیکستان و قرقیزستان را که از توانایی لازم برای تولید روغن خوراکی برخوردار نیستند، با مشکل مواجه خواهد کرد.

 پیشتر مقامات روسیه تصمیم خود را برای تعیین سهمیه صادرات روغن آفتابگردان اعلام کردند. بر همین اساس ضمن اینکه سهمیه های صادراتی محدود می شود عوارض صادراتی روغن آفتابگردان نیز به ۳۱۳ دلار افزایش می یابد.

بر اساس آمار رسمی، تاجیکستان در سال ۲۰۲۱ بیش از ۱۲۳ هزار تن روغن نباتی به ارزش ۱۴۸ میلیون دلار وارد کرده که ۹۰ هزار و ۶۰۰ تن آن از روسیه بوده است.

کارشناسان تقاضای سالانه تاجیکستان به روغن خوراکی  را بین ۱۵۵ تا ۱۶۰ هزار تن تخمین می زنند. بر اساس گزارش آژانس آمار تاجیکستان، در سال ۲۰۲۱ تنها ۲۳.۴ هزار تن روغن نباتی در این جمهوری تولید شده است.

به گزارش آسیاپلاس، بختیار سلطانوف یک کارشناس مسوول کشاورزی، در پاسخ به این سوال که «آیا تاجیکستان می تواند روغن نباتی خود را تامین کند؟» گفت:«ظرفیت وجود دارد، اما به زمان و سرمایه گذاری نیاز است.»

وزارت کشاورزی اعلام کرد که در تاجیکستان طی سال جاری در زمینی به مساحت ۱۸۶ هزار هکتار پنبه و در ۲۹ هزار هکتار دانه های روغنی کشت شده است. با این حال میزان بسیار کمی آفتابگردان در تاجیکستان کشت می شود.

irna.ir/xjJ۶QX

**زخمی شدن ۱۵ فلسطینی و ۵ شهرک‌نشین در درگیری‌های قدس اشغالی

درگیری‌های صبح امروز (یک شنبه) در قدس اشغالی به زخمی شدن ۱۵ فلسطینی و ۵ شهرک‌نشین صهیونیست منجر شد.

هلال احمر فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که در دیگری فلسطینیان با اشغالگران صهیونیست در نزدیکی باب الاسباط در مجاورت مسجد الاقصی، تا این لحظه ۱۵ فلسطینی زخمی شدند.

همزمان منابع خبری رژیم صیونیستی گزارش دادند که جوانان فلسطینی به سمت اتوبوس حامل شهرک‌نشینان اشغالگر اسرائیلی در نزدیکی باب الاسباط سنگ‌پرانی کردند که طی آن ۵ شهرک‌نشین اشغالگر زخمی شدند.

خبرنگار المیادین گزارش داد که نظامیان رژیم اشغالگر به سمت فلسطینیان در الاقصی گلوله‌های پلاستیکی و بمب‌های صوتی شلیک کردند.

صبح امروز همچنین گروهی از شهرک‌نشینان اشغالگر یهودی تحت حمایت نظامیان اسرائیلی به مسجد الاقصی تعرض کردند.

irna.ir/xjJ۶Sd

**نمایندگی کابل در سازمان ملل: حملات پاکستان تجاوز به تمامیت ارضی افغانستان است

نماینده دائمی افغانستان در سازمان ملل روز یکشنبه در ادامه واکنش‌ها به حملات نظامی پاکستان به ولایت‌های خوست و کنر، این حملات را محکوم کرده و آن‌را تجاوز علیه تمامیت ارضی کشورش دانست.

در ادامه واکنش‌ها به حملات نظامی پاکستان به ولایت‌های خوست و کنر، نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل این حملات را محکوم کرده و آن‌را تجاوز علیه تمامیت ارضی کشورش دانسته است.

این نمایندگی امروز در اعلامیه‌ای گفته است که حملات پاکستان نقض آشکار قوانین بین‌المللی، اصول منشور سازمان ملل، قطع‌نامه‌های مجمع عمومی و شورای امنیت این سازمان از جمله اعلامیه‌ حسن همجواری است.

نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل گفت که حملات راکتی نظامیان پاکستان در ولایت‌های شرقی افغانستان در ۲۰ سال اخیر باعث تلفات «زیاد» غیرنظامیان و آوارگی آنان شده است.

در اعلامیه‌ این نمایندگی آمده است: «ما روی یک راهکار وسیع برای مبارزه علیه تروریسم و افراط‌گرایی تأکید می‌کنیم. تجاوز و کشتار شهروندان افغان تحت هیچ شرایطی قابل توجیه نمی‌باشد».

نمایندگی دایمی افغانستان گفته است که از پاکستان خواسته که حملات خود را متوقف سازد و به تمامیت ارضی افغانستان احترام بگذارد.

مقامات طالبان روز شنبه اعلام کردند که تلفات حملات هوایی و توپخانه‌ای جمعه شب پاکستان به ولایت‌های کنر و خوست افغانستان به ۴۵ نفر افزایش یافته است.

irna.ir/xjJ۶W۳

**جهاد اسلامی: حمله اشغالگران به مسجدالاقصی، باعث درگیری همه‌جانبه می‌شود

جنبش جهاد اسلامی فلسطین هشدار داد که تجاوز و حملات مجدد صهیونیست ها به مسجد الاقصی، نیات واقعی اشغالگران را آشکار کرده و خطر شعله ور شدن درگیری ها را افزایش داده است.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز در بیانیه‌ای هشدار داد که این تجاوزات و حملات خطرناک رژیم اشغالگر به مسجدالاقصی، تحولات فلسطین را به سمت یک درگیری همه جانبه سوق می‌دهد.

در این بیانیه آمده است: ما خواستار ادامه محافظت و پاسداری از مسجد الاقصی هستیم و از وظایف خود در حمایت از مسجد الاقصی دست بر نخواهیم داشت و رژیم اشغالگر مسئول تجاوزاتش است.

جهاد اسلامی فلسطین ادامه داد: اگر از مسجد الاقصی حمایت واقعی نشود و جلوی تلاش برای یهودی شدن آن گرفته نشود، محافظت از این مکان مقدس هیچ ارزشی نخواهد داشت.

جنبش حماس هم امروز با صدور بیانیه‌ای همزمان با تشدید درگیری‌ها در قدس اشغالی هشدار داد که «مسجد الاقصی خط قرمز ماست و رژیم اشغالگر مسئول حمله به نمازگزاران و اجازه دادن به شهرک نشینان برای هتک حرمت این مکان مقدس است».

irna.ir/xjJ۶Ww

**مخالفت هند با به روز رسانی آمار قربانیان کرونا توسط سازمان بهداشت جهانی

مخالفت هند با انتشار آمار به روز شده قربانیان کرونا باعث شده است که گزارش سازمان بهداشت جهانی در این زمینه منتشر نشود.

در حال حاضر تعداد قربانیان کرونا در سطح جهان در تارنمای سازمان بهداشت جهانی ۶.۲ میلیون نفر است اما تحقیقات یک سال گذشته این سازمان باعث شده است که این سازمان تخمین‌های خود از قربانیان این بیماری را دو برابر کند. 

گفته می‌شود سازمان بهداشت جهانی آمار واقعی قربانیان کرونا را حدود ۱۵ میلیون نفر می‌داند اما هنوز نتوانسته است گزارش خود را منتشر کند. 

مقامات آگاه اعلام کردند مخالفت هند با روش محاسبه این آمار باعث شده است که انتشار گزارش سازمان بهداشت جهانی چند ماه به تعویق افتد. 

تخمین‌های جدید سازمان بهداشت جهانی حاکی از ارقامی بسیار بالاتر از آمار اعلام شده قربانیان کرونا در هند است. این سازمان معتقد است که حداقل ۴ میلیون نفر در هند به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند درحالی که آمار رسمی قربانیان این کشور ۵۲۰ هزار نفر است. 

آمار سازمان بهداشت جهانی، هند را در جایگاه اول جهان از نظر قربانیان کرونا قرار می‌دهد. در حال حاضر آمریکا با بیش از یک میلیون قربانی دارای بیشترین آمار از این نظر است. 

به گفته نیویورک تایمز، محققان آمار قربانیان را از طریق ترکیب نظرسنجی‌های خانگی، اطلاعات محلی به روز و مدل‌های آماری بدست آورده‌اند. قرار بود نتایج این تحقیقات در ژانویه منتشر شود و اطلاعات مهم در مورد درک همه‌گیری را ارائه دهند تا مقامات بتوانند از همه گیری آینده جلوگیری کنند.

irna.ir/xjJ۶N۵

**سوئد در میان شعله‌های خشم معترضان به هتاکی علیه قرآن

سوئد یکشنبه شب نیز برای سومین شب متوالی شاهد نآرامی ناشی از درگیری بر سر ادامه تظاهرات حزب راست افراطی و فراخوان بی احترامی به قران و مخالفان آنها بود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: جنوب سوئد سومین شب ناارامی را روز شنبه بر سر طرح های یک حزب سیاسی راست افراطی و مخالف اسلام برای هتاکی به قرآن سپری کرد.

پلیس گفت که پس از انتقال تظاهرات برنامه‌ریزی شده توسط حزب دانمارکی «استرام کورتس» در شهر لاندسکرونا به شهر مجاور مالمو حدود ۴۵ کیلومتر (۲۷ مایل) جنوب سوئد، بیش از ۱۰۰  نفر از عمدتاً افراد جوان در شهر لاندسکرونا سنگ پرتاب کردند، اتومبیل‌ها، لاستیک‌ها و سطل‌های زباله را آتش زدند و حصار دیواری ایجاد کردند.

به گفته مقامات پلیس تا اواخر روز شنبه اوضاع در لاندسکرونا آرام شد اما همچنان متشنج بود و افزود که در این اقدام هیچ آسیبی گزارش نشده است.

کیم هیلد سخنگوی پلیس در جنوب سوئد می‌گوید قصد ندارد مجوز تظاهرات برنامه‌ریزی شده احزاب راست در شهر لاندسکرونا در جنوب این کشور را لغو کند چرا که به باور او آستانه تحمل در این کشور بالا است و پلیس سوئد ارزش زیادی برای حق آزادی بیان قائل است.

 روز پنجشنبه، درگیری‌هایی نیز در شهرهای استکهلم، لینکوپینگ و نورکوپینگ گزارش شده است . حزب استرام کورتس برای برگزاری تظاهرات در این شهرها از قبل برنامه ریزی کرده بود یا اقدام به برپایی تظاهرات کرده است.

عصر جمعه، درگیری‌های خشونت‌آمیز بین تظاهرکنندگان و معترضان  در شهر مرکزی اوربرو رخ داد. این درگیری ها پیش از طرح استرام کورس برای سوزاندن  قرآن در این شهر رخ داد که منجر به زخمی شدن ۱۲ افسر پلیس و سوختن چهار خودروی پلیس شد.

irna.ir/xjJ۷۲m

**روسیه:اوکراین مزدورانی از ۶۳ کشور به خدمت گرفته است

وزارت دفاع روسیه با انتشار گزارشی از تحولات جنگ در اوکراین اعلام کرد که کی یف ۶ هزار و ۸۲۴ مزدور خارجی از ۶۳ کشور مختلف جهان به خدمت گرفته است.

وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه در این گزارش افزود که هزار و ۳۵ مزدور خارجی در اوکراین کشته شدند و ۹۱۲ تن از آنان از جنگ گریختند.

این وزارتخانه همچنین در شرح خسارات وارد آمده به اوکراینی ها اضافه کرد که نیروهای ارتش روسیه یک کارخانه مهمات سازی در نزدیکی بروواری یک شهر نزدیک به کی یف را با موشک های هدایت شونده تخریب کردند.

درحالیکه مسکو در ساعات اولیه امروز به نیروهای کی یف هشدار داده بود که سلاح های خود را زمین گذاشته و تسلیم شوند، وزارت دفاع این کشور اعلاl کرد که اوکراینی ها از تسلیم شدن خودداری کردند.

روسیه روز شنبه اعلام کرد که نیروهای نظامی این کشور یک کارخانه تعمیر تانک در کی یف را هدف گرفتند.

مسکو گفت:‌ یک مرکز نظامی در شهر جنوبی نیکولایف در نزدیکی دریای سیاه را با یک سلاح دوربرد هدف قرار داده است.

irna.ir/xjJ۷۲L

**بحران انرژی و افزایش رکود اقتصادی و تورم در آلمان

معاون مدیرعامل دویچه بانک آلمان هشدار داد که معتقد است اگر واردات امور انرژی این کشور محدود شود، نرخ تورم در آلمان ممکن است به ۱۰ درصد برسد.

"کارل ون روهر" طی مصاحبه‌ای با روزنامه فرانکفورتر آلگمانیه سونتاگ سایتونگ خاطر نشان کرد: پیش‌بینی ما این است که تورم آلمان طی سال جاری بین هفت تا هشت درصد خواهد بود. در صورتی که واردات انرژی به آلمان محدودتر شود، ما حتی ممکن است شاهد تورم ۱۰ درصدی یا بیشتر باشیم.

این مقام اقتصادی آلمان عنوان کرد که لازم است آلمان برای نرخ تورمی که از دهه ۷۰ تاکنون تجربه نشده، آمادگی داشته باشد.

در ماه مارس میزان تورم سالیانه آلمان به رکورد ۷.۳ درصد رسید.

هشدار در مورد افزایش تورم آلمان در حالی مطرح شده است که بحث درباره تحریم نفتی و گازی روسیه در این کشور همچنان گمانه زنی‌های مختلفی به دنبال داشته است.

این در حالی است که موسسه های اقتصادی پیشرو در آلمان اخیرا پیش بینی کردند که در صورت قطع صادرات گاز روسیه به آلمان، رکود اقتصادی در این کشور به وجود می آید.

این موسسات وقوع رکود شدید اقتصادی در آلمان در سال ۲۰۲۳ در صورت قطع فوری واردات گاز از روسیه را تایید کرده اند.

irna.ir/xjJ۷۲b

**حکومت نظامی میانمار هزار و ۶۰۰ زندانی را آزاد می کند

حکومت نظامی میانمار بیش از هزار و ۶۰۰ زندانی در سراسر کشور را در آستانه سال نو بودایی ها به عنوان عفو سال نو بدون مشخص کردن اینکه زندانی‌های عفو شده از معترضان بودند یا مجرمان معمولی آزاد می کند.

حکومت نظامی میانمار در آستانه سال نو بودایی بدون اشاره به جزئیات عفو شدگان از آزادی هزار و ۶۰۰ زندانی در سراسر کشور خبر داد. با این وجود مشخص نیست عفو شدگان از معترضان و یا مجرمان معمولی می باشند. 

میانمار از زمان کودتای نظامی سال گذشته و برکناری دولت آنگ سان سوچی در آشوب به سر می برد. از آن زمان اعتراضات گسترده و سرکوب های مرگباری در این کشور اتفاق افتاد. 

براساس بیانیه ای که امروز در تلویزیون دولتی میانمار منتشر شد، هزار و ۶۱۹ زندانی از جمله ۴۲ زندانی خارجی مورد عفو سال نو قرار می گیرند. هنوز مشخص نیست درمیان عفوشدگان معترضان ضد کودتا و یا روزنامه نگارانی که اخبار کودتا را پوشش می دادند وجود داشته باشند.

irna.ir/xjJ۶Wd

**حماس: تبعات تداوم حمله به نمازگزاران، دامن شهرک‌نشینان را خواهد گرفت

جنبش حماس امروز (یک شنبه) با صدور بیانیه‌ای همزمان با تشدید درگیری‌ها در قدس اشغالی هشدار داد که «مسجد الاقصی خط قرمز ماست و رژیم اشغالگر مسئول حمله به نمازگزاران و اجازه دادن به شهرک نشینان برای هتک حرمت این مکان مقدس است».

جنبش حماس همزمان با تشدید درگیری‌های صبح امروز در قدس اشغالی، هشدار داد که تبعات تداوم حمله به اعتکاف کنندگان و نمازگزاران، دامن‌گیر رژیم اشغالگر قدس و شهرک‌نشینان خواهد شد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین افزود: مسجد الاقصی خط قرمز ماست و مسئولیت هرگونه تعرض به نمازگزاران و اجازه دادن به شهرک نشینان برای هتک حرمت به صحن‌ها بر عهده رژیم اسرائیل است.

در ادامه بیانیه حماس آمده است : مردم فلسطین به هر قیمتی که باشد، نقشه‌های شوم اشغالگران را خنثی خواهند کرد.

irna.ir/xjJ۶TG

**یک فرمانده دیگر ارتش روسیه در جنگ اوکراین کشته شد

رسانه‌های روسی به نقل از فرماندار سن‌پترزبورگ از کشته شدن هشتمین ژنرال ارتش روسیه خبر دادند که هفته ها در ماریوپل در حال نبرد با نیروهای اوکراینی بوده است.

رسانه های روسی گزارش دادند که فرماندار سن پترزبورگ دیروز شنبه طی مراسمی از کشته شدن یک ژنرال روس دیگر در بحبوحه حمله به اوکراین خبر داد.

خبرگزاری های روسی گزارش دادند، «ژنرال ولادیمیر پتروویچ فرولوف» معاون فرمانده ارتش هشتم، هنگام نبرد علیه اوکراین جان باخته است.

«الکساندر بگلوف» فرماندار سن پترزبورگ در پی کشته شدن این ژنرال روس گفت: امروز ما با یک قهرمان واقعی بدرود می گوییم. او جان خود را فدا کرد تا کودکان، زنان و سالمندان در دونباس دیگر صدای انفجار را نشنوند.

فرماندار سن پترزبورگ در مورد محل و چگونگی کشته شدن این ژنرال صحبتی نکرد اما گفته می شود فرولوف که فرماندهی ارتش هشتم را برعهده داشته است، هفته ها در ماریوپول می جنگید.

گزارش ها حاکی از ان است که فرولوف هشتمین ژنرال روس می باشد که در طول جنگ جان باخته است.

تاکنون گزارش ها حاکی از کشته شدن چندین ژنرال و پرسنل ارشد نظامی روسیه در بحبوحه تهاجم روسیه به اوکراین است؛ از جمله «آندری سوخووتسکی» معاون فرمانده ارتش ۴۱ تسلیحات ترکیبی منطقه نظامی مرکزی، «سرلشکر ویتالی گراسیموف»، «سپهبد یاکوف رزانتسف» و «سرهنگ سرگئی سوخارف» فرمانده هنگ هوابرد ۳۳۱ گارد.

روسیه که در تلاش های اولیه خود برای تصرف کی‌یف ناموفق بود، اکنون خود را برای حمله مجدد به منطقه دونباس شرقی اوکراین آماده می کند.

irna.ir/xjJ۶Sj

**بخش بانکداری و انرژی روسیه هدف تازه‌ترین تحریم‌های اتحادیه اروپا

رئیس کمیسیون اروپا تصریح کرد که اتحادیه اروپا در حال بررسی تدابیری علیه بخش بانکداری و محدودیت ها در بخش انرژی روسیه در مسیر اعمال بسته ششم تحریمی علیه مسکو است.

اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا در مصاحبه با روزنامه آلمانی " بیلد آم  سونتاگ" تصریح کرد: ما به بررسی تدابیر علیه بانکداری به ویژه "تحریم "سبربانک" و همچنین بخش انرژی روسیه ادامه می دهیم.

گزارش شده است که این مباحث کلیدی در ششمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه لحاظ شده است. مقامات اتحادیه اروپا اعلام کردند که این اتحادیه در حال بررسی استفاده از سازوکارهای هوشمندی است تا براساس آن اجازه داده شود مسئله نفت در بسته بعدی تحریمی اتحادیه اروپا قرار داده شود.

فون در لاین در این مصاحبه انتقادها علیه دولت آلمان را که به کُند کردن تحریم های ضدروسی متهم شده، رد کرد و گفت برلین سالهاست از اوکراین حمایت می کند و پنج بسته تحریمی قبلی اتحادیه اروپا را ظرف ۴۸ ساعت تایید کرده است.

فون در لاین در ادامه این مصاحبه خواستار تسریع در انتقال تسلیحات به کی‌یف شد.

irna.ir/xjJ۶Sb

**پای اسقف اعظم انگلیس به طرح ضد مهاجرتی باز شد

در ادامه اعتراض‌های فزاینده علیه طرح ضد مهاجرتی دولت انگلیس برای اعزام اجباری پناهجویان در این کشور به رواندا، اسقف اعظم انگلیس نیز در اظهارنظری کم سابقه، مراتب اعتراض خود را به این طرح غیرقانونی اعلام کرد و تصمیم دولت را خلاف موازین دینی دانست.

جاستین ولبی در سخنانی به مناسبت عید پاک گفت که برون سپاری مسئولیت پناهجویان اقدام پسندیده‌ای نیست. وی با بیان اینکه بررسی جزییات طرح کار سیاستمداران است، اما خاطر نشان کرد که در اصل موضوع باید رضایت خداوند را مد نظر قرار داد.

این روحانی مسیحی بیان کرد که طرح دولت نباید ارزش‌های ملی را که بر پایه اعتقادات دین مسیحیت شکل گرفته زیر پا بگذارد.

وی بر همین اساس خاطر نشان کرد که اعزام پناهجویان به رواندا برخلاف آموزه‌های دینی و فطرت الهی است.

دولت انگلیس پنجشنبه گذشته اعلام کرد که برای مقابله با روند فزاینده مهاجرت غیرقانونی به این کشور درصدد انتقال افراد به کشور آفریقایی رواندا است تا در این مدت به اصطلاح به پرونده مهاجرتی آن‌ها رسیدگی کند.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس این اقدام را که ابعاد حقوقی آن چندان روشن نیست، قانونی و در راستای مقابله با قاچاقچیان شرور دانسته که دریا را به گورستان مهاجران تبدیل کرده‌اند. در همین حال گفته می‌شود که پریتی پتل وزیر کشور انگلیس برای اجرای این طرح دستور وزارتی صادر کرده است.

انتظار می‌رود که نخستین پرواز اعزام مهاجران انگلیس به رواندا ظرف چند هفته دیگر انجام شود. در ابتدا مردان مجردی که با قایق‌های کوچک یا کامیون‌ها از کانال مانش عبور کرده‌اند، منتقل خواهند شد. در عوض، بریتانیا بخشی از «آسیب‌پذیرترین پناهندگان» رواندایی را در بریتانیا اسکان خواهد داد. به گفته یک منبع وزارت کشور، انتظار نمی رود این اعداد از ۵۰ نفر تجاوز کند.

irna.ir/xjJ۶MX

**حماس آتش بس با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد

محمد مرداوی یکی از رهبران جنبش حماس خبرهای انتشار یافته در خصوص آتش بس با رژیم صهیونیستی را تکذیب و آن را کاملا بی پایه و اساس خواند.

مرداوی شب گذشته در گفت وگو با شبکه ماهواره ای الاقصی تاکید کرد: هدف از انتشار خبرهای یاد شده از بین بردن روحیه ملت فلسطین است که در دفاع از مقدسات مشغول نبرد شدیدی است و در حال جانفشانی است.

وی از همگان خواست تا چنین شایعه هایی را رواج ندهند و بر منابع آگاه و قابل اعتماد فلسطینی استناد کرده و از تبلیغات دروغین و گمراه کننده رسانه های گروهی رژیم اشغالگر قدس دوری گزینند.

مرداوی در عین حال تاکید کرد: رهبران جنبش حماس با همکاری گروه های فلسطینی و انجام گفت وگو با میانجی گران در صدد فروکش بخشیدن به بحرانی است که رژیم صهیونیستی با مورد تعدی قرار دادن مقدسات در مسجد الاقصی در صدد تحمیل آن بر فلسطینیان است.

وی گفت: رسیدن به مسجد الاقصی و اعتکاف در آن حق ملت فلسطین است و ما بر سر آن حاضر نیستیم با رژیم صهیونیستی سازش کنیم .

مرداوی افزود: ملت ما به جهاد و مبارزه خود تا آزادسازی فلسطین ادامه خواهد داد و ما در دفاع از مسجد الاقصی تمام قد ایستاده ایم .

وی خاطرنشان کرد: رژیم اسراییل می خواهد عامل قدرت موجود در اختیار ملت فلسطین را سلب کند . حقوق ملت فلسطین را تنها با قدرت می توان بازپس گرفت زیرا آنچه که با قدرت گرفته شده تنها با قدرت قابل بازپس گیری است.

مرداوی از آحاد ملت فلسطین خواست تا به سوی مسجد الاقصی رهسپار شوند و با اشغالگران در سراسر نقاط مقابله کنند و در این میان فلسطینیان ساکنان مناطق اشغالی سال ۱۹۴۸ امانت دار مسجد الاقصی به شمار می روند.

irna.ir/xjJ۷۷۴

**پاکستان از طالبان خواست در برابر ستیزه جویان اقدام کند

دفتر امور خارجه پاکستان با اعلام افزایش چشمگیر حملات به نیروهای امنیت مرزی این کشور از سوی افغانستان، از مقام‌های طالبان درخواست کرد تا در برابر ستیزه‌جویان اقدام کند.

با افزایش تنش‌ها میان ۲ کشور همسایه پاکستان و افغانستان پس از حمله هوایی پاکستان به افغانستان و احضار روز گذشته سفیر پاکستان در کابل از سوی مقام‌های طالبان در اعتراض به این حمله هوایی، پاکستان از طالبان درخواست کرد تا در برابر ستیزه‌جویان اقدام کند.

درخواست پاکستان از طالبان درحالی است که به گفته اسلام آباد، درگیری‌های مرزی میان دو کشور و مورد هدف قرار گرفتن نیروهای امنیتی اش در مرز از سوی افغانستان به شکل چشمگیری افزایش یافته است. 

یک مقام محلی طالبان و شهروندان افغان گفته اند حملات هوایی توسط هواپیماهای پاکستانی داخل حریم هوایی افغانستان انجام شده است. 

در بیانیه ای که از سوی دفتر امورخارجه پاکستان منتشر شده آمده است: این حملات بدون مجازات اتفاق افتاده است و پاکستان بارها از مقام‌های افغان خواسته تا از این اعمال جلوگیری کنند اما بی‌فایده بوده است. 

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: ۷ سرباز پاکستانی روز پنجشنبه در منطقه مرزی شمال «وزیرستان» در شرق ایالت «خوست» افغانستان کشته شدند. جایی که گفته می شود حملات هوایی روز جمعه آنجا اتفاق افتاده است. 

از سوی دیگر مقام‌های طالبان می گویند کنترل مناطق مرزی را از زمان به قدرت رسیدن در ماه اوت سال گذشته در دست دارند. 

دفتر امور خارجه پاکستان حمله هوایی را تائید نکرده است و سفارت این کشور در کابل نیز انجام این حمله را انکار می کند. 

برنامه همکاری سازمان ملل متحد در افغانستان نیز با ابراز نگرانی درباره این حمله هوایی، در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: «ما عمیقا درباره گزارش‌های تلفات غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان به دلیل حمله هوایی در ولایت های خوست و کنار نگرانیم.»  

irna.ir/xjJ۷۷۳

**ادامه درگیری نیروهای طالبان با نظامیان پاکستانی در مناطق مرزی پکتیا

منابع محلی افغانستان در ولایت پکتیا روز یکشنبه تایید کردند که در ادامه‌ تنش میان طالبان و پاکستان، نیروهای مرزی دو طرف در بخش هایی از خط دیورند در سرحد شهرستان "دندپتان" استان پکتیا با یکدیگر درگیر شده اند.

«خالق‌یار احمدزی» رئیس اداره اطلاعات و فرهنگ طالبان برای ولایت پکتیا در گفت وگو با این روزنامه با تأیید این خبر گفت: نیروهای طالبان شب گذشته در منطقه “شپولی” شهریتان دندپتان در حال گشت زنی بودند که نیروهای مرزی پاکستان به سوی آنان تیراندازی کردند.
به‌ گفته‌ وی، این درگیری در پی شلیک نظامیان پاکستانی به سمت نیروهای طالبان آغاز شده است. احمدزی افزود که در تبادل آتش به طالبان آسیب نرسیده است و درباره تلفات احتمالی نظامیان پاکستانی هم خبری در دست نیست.

ساکنان محلی می‌گویند، درگیری برای چندین ساعت جریان داشته‌ است. منابع پاکستانی تاکنون در این زمینه چیزی نگفته‌اند.

به گفته شاهدان در این درگیری هر دو طرف از سلاح‌های سبک و سنگین استفاده کردند.

تنش میان پاکستان و طالبان که گفته می‌شود، روابط نزدیک با یکدیگر دارند، در پی حملات اخیر نظامیان پاکستان به خاک افغانستان به اوج خود رسیده است.

نظامیان پاکستانی بامداد روز شنبه مناطق مرزی افغانستان در ولایت‌های خوست و کنر را هدف حملات هوایی و توپخانه‌ای قرار داده‌اند.

گزارش‌ها حاکی است که تنها در حملات هوایی پاکستان به ۴ روستا در شهرستان «سپیره» خوست، دست‌کم ۳۰ غیرنظامی شامل زنان و کودکان جان باخته‌اند. منابع مستقل تاکنون این آمار را تأیید نکرده‌اند.

یک منبع محلی که خواست نامش فاش نشود به اطلاعات روز نیز گفت که در این حملات دست‌کم ۲۰ نفر کشته و یا زخمی شده‌اند. گفته می‌شود که این حملات مناطق آوارگان وزیرستانی را هدف قرار داده است.

در ولایت کنر منابع محلی می‌گویند که در حملات توپخانه‌ای پاکستان در ولسوالی شلتن این ولایت، هم ۶ نفر شامل یک زن و ۵ کودک جان باخته‌اند. برخی از ساکنان محل می‌گویند که این حملات نیز توسط هواپیما انجام شده است.

irna.ir/xjJ۷۷C


 

برچسب‌ها پاکستان تاجیکستان جنبش جهاد اسلامی فلسطین خبرگزاری آسوشیتدپرس اتحادیه اقتصادی اورآسیا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاکستان تاجیکستان جنبش جهاد اسلامی فلسطین پاکستان تاجیکستان جنبش جهاد اسلامی فلسطین خبرگزاری آسوشیتدپرس اتحادیه اقتصادی اورآسیا سازمان بهداشت جهانی جهاد اسلامی فلسطین نظامیان پاکستانی پایین ترین میزان نظامیان پاکستان ولایت های خوست قربانیان کرونا رژیم صهیونیستی جنگ در اوکراین مسجد الاقصی اتحادیه اروپا قدس اشغالی سازمان ملل کشورهای غربی رژیم اشغالگر تایید عملکرد میان پاکستان تمامیت ارضی حملات هوایی اعلام کردند شهرک نشینان گفته می شود ملت فلسطین دولت بایدن تایید کرده حمله هوایی هزار و ۶۰۰ گفت وگو بیانیه ای جان باخته درگیری ها جنبش حماس قرار داده هدف قرار روزه دار زخمی شدن گزارش ها کشته شدن روز شنبه کشته شد ارزش ها دست کم ۵ درصد سال نو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۴۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد

سخنگوی کرملین گفت مراحل اولیه امضای توافق میان مسکو و کی‌یف طی شده بود اما لندن مانع آن شد.

به گزارش ایسنا، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین گفت با وجود فشارهای غرب، چین می‌تواند از منافع ملی خود حفاظت کند و روسیه به تقویت همکاری خود با این کشور ادامه خواهد داد.

در روز جمعه «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا گفت چین نمی‌تواند به دنبال تقویت همکاری خود با اروپا باشد و درعین‌حال از بزرگ‌ترین تهدیدی که امنیت اروپا را نشان رفته (روسیه) ‌حمایت کند.

پسکوف در واکنش به تلاش‌های آمریکا برای قطع ارتباط پکن و مسکو گفت: «چین یک کشور کاملا مستقل است، کشوری قدرتمند که توان دفاع و حفاظت از منافع خود را دارد. چین شریک نزدیک ماست و همکاری‌های خود را افزایش خواهیم داد.»

او همچنین گفت مخالفت کی‌یف با ادامه‌دادن مذاکرات صلح در استانبول به‌دلیل فشارهای مستقیم انگلیس صورت گرفته است.

پسکوف در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا مسکو پس از نشست صلح استانبول در ۲۰۲۲ خواسته‌های جدیدی از اوکراین داشت، گفت: «به‌خوبی می‌دانیم که مراحل اولیه امضای توافق طی شده بود. همچنین همه به‌خوبی می‌دانند چه چیزی باعث شد اوکراینی‌ها به مذاکره ادامه نداده و امضای توافق را نهایی نکنند. به گفته نمایندگان اوکراین که در مذاکرات حضور داشتند، این اتفاق در نتیجه فشار مستقیم لندن افتاد.»

سخنگوی کرملین همچنین با بیان اینکه روسیه از حفظ ارتباطات میان ایروان و باکو استقبال می‌کند، گفت این گفت‌وگوها برای حل‌وفصل کامل مناقشات میان طرفین ضروری هستند.

او در پاسخ به اعتراضاتی که برخی شهروندان ارمنستان در مخالفت با امتیاز ارضی اخیر این کشور به جمهوری آذربایجان برگزار کرده‌اند، گفت: «نمی‌خواهیم دراین‌باره اظهارنظر کنیم. می‌دانید که ما طرفدار تداوم تماس‌های باکو و ایروان هستیم. ما معتقدیم این گفت‌وگوها برای تنش‌زدایی و حل‌وفصل نهایی مناقشات و حصول توافق بر سر معاهده صلح، ضروری هستند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • قیمت سکه در سراشیبی سقوط
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • دلار در سراشیبی | نزول دلار تا کجا ادامه دارد؟
  • هر ایرانی که از این جاده بازدید کند از شکسته شدن غرور ایرانی خجالت می‌کشد
  • کاخ سفید: هنوز در خصوص دیدار بایدن و اردوغان برنامه‌ریزی نشده است
  • نقش بی‌اهمیت تحریم‌های تازه آمریکا در معادلات ایران
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • دولت بایدن نسبت به «پیروزی اوکراین» مطمئن نیست
  • خودرو جایزه کم مصرفان برق/ توافق نفتی آمریکا و چین