Web Analytics Made Easy - Statcounter

با گذشت چند روز از انتشار تصاویر قتل یک جوان سیاهپوست به دست پلیس در شهر میشیگان اعتراض‌ها به خشونت ماموران پلیس در این شهر همچنان ادامه دارد.

 

به گزارش شبکه تلویزیونی سی بی سی نیوز شهر میشیگان بار دیگر شاهد برگزاری تظاهراتی بود که در آن برای مقابله با رفتار‌های خشونت بار و نژادپرستانه پلیس با سیاهپوستان درخواست اقدامی درخور و جدی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاتریک لیویا، ۲۶ ساله در تاریخ چهار آوریل (۱۵ فروردین) در گرند رپیدز میشیگان کشته شد. پس از چندی، ویدئوی درگیری او با پلیس که در نهایت به قتل او انجامید، منتشر شد. در چند ویدئویی که پلیس میشیگان منتشر کرد، یک پلیس سفید پوست بار‌ها به لیویا دستور می‌دهد تا شوکر را روی زمین بگذارد. شوکری که به نظر می‌رسد در درگیری با پلیس به دست مرد سیاه‌پوست افتاده بود.

پلیس خودروی لیویا را به دلیل داشتن پلاک جعلی متوقف گواهینامه لیویا را درخواست کرده بود. به شکلی که تصاویر منتشر شده نشان می‌دهند، لیویا پس از لحظاتی درنگ و سردرگمی سعی می‌کند از دست نیرو‌های پلیس فرار کند، اما در تعقیب و گریز به دام نیرو‌های پلیس می‌افتد و در نهایت، در یکی از ویدئو‌ها نیز نشان داده می‌شود که افسر پلیس روی بدن لیویا قرار گرفته و به نظر می‌رسد به سر او شلیک کرده است.

بعد از کشته شدن چندین شهروند سیاهپوست به دست پلیس آمریکا که جنجالی‌ترین و معروف‌ترین آن‌ها جرج فلوید بود، اعتراض‌هایی هر از چند در گوشه و کنار آمریکا برای درخواست مدیریت خشونت پلیس و دوری از نژادپرستی برگزار می‌شود که در بیشتر موارد، جنش «جان سیاهان مهم است» نقش برجسته‌ای دارد.

مساله جالب توجه اینجاست که پاتریک لیویا در سال ۲۰۱۴ به همراه خانواده خود از جمهوری دمکراتیک کنگو به آمریکا مهاجرت کرده بود تا از خشونت‌هایی که در کشورش جریان دارند، دور بماند. پدر قربانی در نشستی خبری که برگزار شده بود با ابراز شگفتی از آنچه که بر سر فرزندش آمده گفته است برایش باور کردنی نیست که بعد از فرار از خشونت‌های کشور خود، اکنون در آمریکا شاهد چنین خشونتی باشد و فرزندش به این شکل اعدام گونه به دست نیروی پلیس به قتل برسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۴۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان

کاربران فضای مجازی به برخورد خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با دانشجویان واکنش نشان دادند. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، کاربران فضای مجازی به برخورد خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با دانشجویان واکنش نشان دادند.پس از تحصن دانشجویان آمریکایی در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی، پلیس آمریکا برای متفرق کردن آن‌ها با خشونت به مقابله با آن‌ها پرداخت

 

.

 

تهیه شده در اداره کل رسانه های نوین خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

دیگر خبرها

  • تشدید انتقادها از خشونت پلیس آلمان علیه حامیان فلسطینیان
  • خشونت پلیس آمریکا ضد دانشجویان
  • بازتاب خشونت پلیس آمریکا در شبکه‌های اجتماعی
  • دانشجویان آمریکایی چگونه پرچم اعتراض علیه اسرائیل را جهانی کردند؟
  • آمریکا بعد از جنگ ویتنام چنین اعتراضانی ندیده است/ ادامه اعتراضات تا توقف کشتار در غزه
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • مرگ یک سیاهپوست دیگر در حین بازداشت توسط پلیس آمریکا
  • خشونت نظامیان آمریکایی در مقابل دانشجویان + عکس و فیلم
  • محکومیت سرکوب اعتراضات دانشجویی در آمریکا از سوی نمایندگی ایران در سازمان ملل
  • تلاش مزدوران اینترنشنال برای توجیه اقدامات وحشیانه پلیس آمریکا + فیلم