Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان ها_عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: انسانی که معنویت دارد در برابر سختی ها قدرتمند می شود، امام حسین(ع) در سخت ترین شرایط رو به آسمان کرد و فرمود خدایا این سختی ها بر من آسان می شود چون می دانم که تو شاهدی واین سختی ها را مشاهده می‌کنی. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  قم‌، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی ظهر امروز در آیین ترتیل‌خوانی قرآن کریم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار داشت:یکی از مهم ترین عوامل قدرت مند شدن "معنویت" است، برای تقویت ارتباط با عالم ملکوت خلوت با خدای متعال در دل شب موثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: خداوند در آیات 78 و79 سوره اسرا به رسول خدا دستوراتی می دهد که نتیحه آن تقویت معنویت انسان است، خداوند در این دو آیه به رسول خدا دستور می دهد نماز به بپا دارد و قرآن بخواند بخصوص قرآن در طلوع آفتاب که مورد توجه خداوند و ملائکه قرار دارد.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: خدا به پیامبر(ص) می فرماید اگر در دل شب با من انس گرفتی همه ملائکه تو را مورد ستایش قرار می دهند یکی از مهم ترین راه های رسیدن به قدرتمندی معنویت است.

عضو مجلس خبرگان: با وجود تلاش‌ برای خودکفایی نیازمندان اما از اهداف فاصله داریمعضو مجلس خبرگان رهبری: دشمن به شکست در برابر ملت ایران اذغان دارد

وی با بیان اینکه کسی که می خواهد از عهده ماموریت های بزرگ بر بیاید باید در دل شب مناجات کند، تصریح کرد: معنویت به مومن قدرت می بخشد اگر امام راحل در برابر رژیم شاه ایستادگی کرد این قدرت را از انس با خدا به دست آورد و اگر امروز رهبر انقلاب توانسته است در برابر شرق و غرب ایستادگی کند این قدرت را از معنویت به دست آورده است.

حاج ابوالقاسم دولابی ادامه داد: انسانی که معنویت دارد در برابر سختی ها قدرتمند می شود، امام حسین(ع) در سخت ترین شرایط رو به آسمان کرد و فرمود خدایا این سختی ها بر من آسان می شود چون می دانم که تو شاهدی واین سختی ها را مشاهده می کنی.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امام صادق(ع) فرمود کسی که معنویت داشته باشد و به خدا توجه و از خدا بترسد خداوند کاری می کند همه عالم از او بترسند و اگر کسی از خدا نترسد خدا کاری می کند از همه عالم بترسد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسانی که با معنویت انس گرفت کارهایش برای خدا می شود، بیان کرد: کسی که در سایه معنویت نفس خود را تقویت کند در برابر سختی ها مقاومت می کند، اگر کار برای خدا شد مالک دنیا می شود و نزد خداوند متعال آبرومند می شود.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه قدرتمند شویم باید اهل معنویت باشیم و با خواسته های نفسانی مقابله کنیم، تشخیص حق از باطل از جمله برکات معنویت است و انسانی که با عالم ملکوت انس گرفت راه را به خوبی تشخیص می دهد، رسول خدا فرمود مومن نگاهش در پرتو نور خداست و چون در پرتو نور خدا نگاه می کند نمی توان وی را فریب داد.

انتهای پیام/452/ش

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عضو مجلس خبرگان رهبری برابر سختی ها سختی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۵۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس دانشگاه شاهد : باید بورسیه دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت را در دستور کار خود قرار دهیم/ سال گذشته ۵۰ دانشجو از کشورهای مقاومت را بورسیه کردیم

رییس دانشگاه شاهد با تاکید بر اینکه این نظام جمهوری اسلامی حق دارد دانشگاهی داشته باشد که دانشجویان متناسب با ارزش‌های خود تربیت کند، گفت: در حوادث ۱۴۰۱ حتی یک مورد بی‌احترامی به نظام از سوی دانشجویان ندیدیم.   به گزارش ایسنا، احمد چلداوی در نشست خبری که امروز در ساختمان معاونت پژوهشی دانشگاه شاهد برگزار شد، به تحصیل بیش از ۶۰۰۰ دانشجو در سطوح مختلف در دانشگاه اشاره کرد و گفت: جمعیت دانشجویی این دانشگاه متشکل از ۵۰ درصد دختر و ۵۰ درصد پسر است. همچین تعداد ۳۴۴ عضو هیات علمی در دانشگاه شاهد مشغول تدریس هستند.   رییس دانشگاه شاهد با بیان اینکه در حال حاضر سرانه متوسط مقالات بین المللی این دانشگاه  ۱/۵ مقاله به ازای هر استاد است، اظهار کرد: در حوزه پژوهش نیز بودجه پژوهشی دانشگاه شاهد ۱۰ برابر شده است و پژوهانه اساتید نیر به همین میزان افزایش یافته است.   وی همچنین از راه اندازی یک‌هزار متر مربع مرکز نوآوری و  مرکز رشد دانشگاه شاهد خبر داد و گفت: قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه شاهد در طول دو سال اخیر ۱۷ برابر و مبلغ آن نیز ۱۴ برابر شده است.   رییس دانشگاه شاهد با اشاره به اینکه این دانشگاه وابسته بنیاد شهید است، افزود: پذیرش دانشجو در این دانشگاه به واسطه کنکور سراسری و به صورت غیر متمرکز است و چهار برابر ظرفیت دانشجو به این دانشگاه معرفی که با برگزاری مصاحبه دانشجویان نهایی پذیرش می‌شوند.   چلداوی گفت: خوابگاه متاهلی نداشتیم و در اولین اقدام یک خوابگاه ۳۳ واحدی در مرحله تدوین نقشه است که در محوطه دانشگاه احداث خواهد شد. همچنین در سال جاری ۲۰ هزار مترمربع به فضای آموزشی دانشگاه در حوزه پزشکی اضافه خواهد شد که احداث آن از خرداد ماه آغاز می‌شود.   وی با بیان اینکه دانشگاه شاهد سیاست زده نیست، اما منفعل سیاسی هم نیست، گفت: در حوادث ۱۴۰۱ حتی یک مورد بی‌احترامی به نظام در بین دانشجویان این دانشگاه ندیدیم و دانشجویان درگیر مسائل نشدند، در واقع نظام جمهوری اسلامی حق دارد دانشگاهی داشته باشد که دانشجویان متناسب با ارزش‌های خود تربیت کند و دانشگاه شاهد همان دانشگاه مورد نظر است.   عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت تاکید کرد: تعداد زیادی گردهمایی دانشجویی داشتیم و مناظره‌های سیاسی برگزار کردیم و در دو سال اخیر ۸۹۹ عنوان برنامه تشکل‌ها برگزار کردند.   رئیس دانشگاه شاهد در ادامه با اشاره به واگذاری دیپلماسی علمی جبهه مقاومت به این دانشگاه از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: براساس این ماموریت داشگاه شاهد باید بورسیه دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت را در دستور کار خود قرار دهد که سال گذشته ۵۰ دانشجو را از کشورهای مختلف مقاومت بورسیه کردیم و امسال نیز این تعداد افزایش خواهد یافت که در رشته‌های مختلف دانشجویان ۱۸ کشور را جذب و تربیت خواهیم کرد.   وی خاطرنشان کرد: بودجه این ماموریت به صورت جداگانه از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران به دانشگاه شاهد اختصاص داده شده است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • انفعال رژیم اردن در برابر جبهه مقاومت
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی در مدرسه علمیه رضویه قم
  • آشنایی با کابل نسوز
  • کرسی جامعه اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری افزایش پیدا کرد
  • مقاومت ترموود در برابر آتش
  • مقاومت ترموود در برابر آتش یک ویژگی مهم این چوب صنعتی است
  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • رییس دانشگاه شاهد خبر داد: بورسیه برای دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • رییس دانشگاه شاهد : باید بورسیه دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت را در دستور کار خود قرار دهیم/ سال گذشته ۵۰ دانشجو از کشورهای مقاومت را بورسیه کردیم