Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد صادق معتمدیان روز یکشنبه در بازدید از واحد‌های صنعتی «ایران پاش و صنایع شیشه عایق بلوری» با بیان اینکه دستگاه‌های متولی برای هموار کردن مسیر جذب سرمایه گذاران باید تمامی تلاش خود را به کار گیرند، گفت: سعی بر این است تا تمامی شرایط لازم اعم از اختصاص زمین، اراده تسهیلات بانکی و حمایت از بخش خصوصی به بهترین نحو ممکن انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معتمدیان با اشاره به عزم دولت سیزدهم به ارتقاء سطح تولید ملی با تکیه بر دانش بنیان، می گوید: ارتقای تولید ملی با بنیه علمی، قطع یقین نقش بسزایی در توسعه و بازاریابی آن خواهد داشت.

استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر حضور میدانی مدیران برای رفع موانع تولید، گفت: تنها با شناخت صحیح از موقعیت و مشکلات موجود می‌توان راهکار‌های لازم را ارائه کرد.

معتمدیان با اشاره به تدوین بسته کامل سرمایه گذاری در استان می گوید: جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی و فعالان بخش خصوصی، حاکمیتی و دولتی از جمله موارد مطرح در آن است که امیدواریم با اتمام آن، قدم‌های بلندی در مسیر توسعه و پیشرفت استان برداشته شود.

معتمدیان گفت: با توجه به قابلیت‌ها و پتانسیل‌های استان، به حضور هلدینگ‌های بزرگ و سرمایه گذاری نهاد‌های توسعه گرا برای سرمایه گذاری و حضور فعال در بخش‌های مختلف استان نیاز داریم.

محمد صادق معتمدیان با اشاره به لزوم توجه به ظرفیت‌های بخش خصوصی در همه حوزه‌ها گفت: حمایت از ایجاد و توسعه شهرک‌های صنعتی خصوصی توسط دولت سیزدهم برنامه‌ریزی شده و ما نیز با جدیت آن را دنبال می‌کنیم؛ این امر می‌تواند، توان اقتصادی و تولیدی بخش خصوصی را بیش از پیش بارور کرده و در توسعه بخش تولید و اشتغال که مدنظر مقام معظم رهبری است، بسیار موثر باشد.

استاندار آذربایجان‌غربی می گوید: در کنار توجه به توسعه بخش تولید، دانش بنیان کردن این بخش و توجه به واحد‌های صنعتی با ظرفیت دانش بنیان نیز از جمله اقداماتی است که باید با اهتمام ویژه در آذربایجان غربی صورت گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندار آذربایجان غربی بروکراسی اداری سرمایه گذار فرار واحد های صنعتی آذربایجان غربی ارومیه آذربایجان غربی بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۵۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شارژ ۱۹ میلیارد دلاری صندوق توسعه/ تزریق ۱۰۰ همت به مسکن در ۱۴۰۳

بر اساس احکام بودجه، امسال ۱۹ میلیارد دلار برای حمایت از تولید وارد صندوق توسعه خواهد شد و ۱۰۰ همت به سرمایه بانک مسکن برای جهش تولید مسکن تزریق می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، نگاهی به احکام بودجه ۱۴۰۳ در خصوص حمایت از تولید نشان میدهد از کانال‌های متفاوت شامل تخصیص مستقیم منابع دولتی و ارائه تسهیلات ریالی و ارزی، برنامه حمایت از تولید در دستور کار دولت و مجلس قرار خواهد گرفت.

در گام نخست از ۳۱ هزار میلیارد تومان منابع مستقیم لحاظ شده برای حمایت از تولید ۷۰ درصد در اختیار استان‌ها قرار خواهد گرفت. بر این اساس به هر استان حدود ۷۰۰ میلیارد تومان تخصیص خواهد یافت.۳۰ درصد مابقی نیز در اختیار دولت قرار خواهد گرفت. وقتی این منابع با تسهیلات بانکی تلفیق میشود به ۹۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت تبدیل خواهد شد.

در سال جاری سرمایه بانک مسکن حدود ۱۰۰ همت افزایش خواهد یافت که از این فضا برای جهش تولید مسکن در سراسر کشور استفاده خواهد شد.

همچنین در سال ۱۴۰۳ حدود ۱۹ میلیارد دلار از محل فروش نفت؛ وارد صندوق توسعه ملی می‌شود که این رقم به عنوان تسهیلات در اختیار بخش خصوصی در جهت ارتقا تولید قرار خواهد گرفت.

۶۴۰ همت سرمایه گذاری مستقیم شرکت‌های دولتی نیز از دیگر کانال‌های اصلی ارتقا تولید در کشور خواهد بود.

دیگر خبرها

  • استاندارد کیفی و سرعت سوددهی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی + اینفوگرافیک
  • برگزاری همایش سرمایه‌گذاری «کرمان آیدکس ۲۰۲۴»
  • طرح توسعه راه زمینی به جزیره کیش
  • اهمیت توسعه میادین مشترک کشور با سرمایه مردمی و توان بخش خصوصی
  • افزایش تولید با ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز
  • افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟
  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه
  • شارژ ۱۹ میلیارد دلاری صندوق توسعه/ تزریق ۱۰۰ همت به مسکن در ۱۴۰۳
  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه/تزریق۱۰۰همت به مسکن در۱۴۰۳
  • دیوان عدالت اداری پارسال ۱۶۶ مصوبه شوراهای کشور را باطل کرد