Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز،  گزیده‌ای از مهمترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد  اسلامی سراسر کشور در  یکشنبه (۲۸فروردین)  را در ادامه می‌خوانید

سومین مسابقه ملی ایده‌شو دامپزشکی، دام تاپ ۳به کار خود پایان داد
احمد حقانی، رئیس باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد با اعلام این خبر گفت: در راستای رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی و با تحقق شعار سال، سومین مسابقه ملی ایده شو دامپزشکی ( دام تاپ۳) باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد با همکاری پارک علم و فناوری استان چهارمحال و بختیاری، سازمان فنی و حرفه¬ای استان چهارمحال و بختیاری، مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه شهرکرد، اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری، سازمان نظام دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری و باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای شهرقدس و کازرون، به صورت حضوری و مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد حقانی اظهار کرد:  از اول دی ماه سال گذشته تا فروردین امسال ۴۰ ایده از سراسر کشور به دبیرخانه این رویداد ارسال شد که در داوری اولیه ۱۰ ایده برتر برای مرحله پایانی جهت ارائه توسط ایده دهندگان در مسابقه شرکت کردند.
وی افزود: پس از ارائه ایده توسط ۱۰ ایده پرداز و ارزیابی داوران مسابقه، معصومه بشیری از دانشگاه تهران با ایده درمان بیماری آبزیان با استفاده از باکتریوفاژ موفق به کسب مقام نخست این دوره از رقابت‌ها شد.
 دبیر اجرایی مسابقه ملی دام تاپ ۳ در ادامه بیان کرد: رضا شهبازی از دانشگاه تبریز با ایده چسب میکرونیدل ضد سرطانی و محمد مانیان از دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد با ایده ویروس درمانی به تریب رتبه های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.
حقانی عنوان کرد: ایده دهندگان به صورت مجازی ایده های خود را ارائه دادند و داوران به صورت حضوری مسابقه را ارزیابی کردند.
وی در پایان یادآور شد: ایده های برتر این دوره از مسابقات ملی جهت تجاری سازی، در رویداد گام دوم دانشگاه که خرداد ماه امسال در تهران برگزار می شود به نمایش گذاشته می شوند. تحصیل ۴۰۰ دانشجوی خارجی از مهرماه ۱۴۰۱ در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در کلاس معارف ویژه مدیران کل ادارات استان چهارمحال و بختیاری که در مصلای بزرگ حضرت امام خمینی (ره) و به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد برگزار شد، از پذیرش ۴۰۰ دانشجوی غیر ایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد خبر داد.
ابراهیم رحیمی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان چهار محال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد و مدیران کل ادارات استان در کلاس معارف گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۳۶۱ به تصویب شورای اسلامی فرهنگی رسید و با سرمایه گذاری یک میلیون تومانی حضرت امام خمینی(ره) آغاز به کار کرد و اکنون به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری و مردمی جهان نقش آفرینی می کند. 
وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در اول اردیبهشت ماه ۱۳۶۲ تأسیس شد و با ۵۶۰ دانشجو در ۸ رشته کاردانی و در یک ساختمان استیجاری آغاز به کار کرد و هم اکنون با ۱۱ هزار دانشجو و نزدیک به ۴۰ درصد از آموزش عالی استان چهارمحال و بختیاری مشغول آموزش و تربیت جوانان است. 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد افزود: بیش از صد رشته در مقاطع و رشته های مختلف از کاردانی تا دکتری تخصصی فعال است و بیش از ۶۰ هزار دانشجو تا کنون از این مجموعه جامع آموزشی در استان فارغ التحصیل شده اند که بسیاری از این فارغ‌التحصیلان از مدیران عالی رتبه کشور هستند.
رحیمی تصریح کرد: اگر دستاوردهای سال گذشته دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری را در سه حوزه فرهنگی دانشجویی، آموزشی و پژوهشی بخوام تقسیم بندی کنیم، در حوزه فرهنگی در راستای سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی با هدف افزایش فضای معنوی در ساخت برنامه های علمی، فرهنگی و آموزشی رتبه اول لیگ ورزش ورزش های همگانی کشور را سال گذشته داشتیم در بین ۳۱ استان در دو واحد مستقل، کسب رتبه برتر فرهنگی در بین ۳۱ استان، برگزاری رویداد دختران انقلاب در راستای بیانیه گام دوم، شبکه سازی فرهنگی اساتید و کارکنان و دانشجویان، تلاش جهت حاکمیت قرآن و اهل بیت را بر فضای دانشگاه ، اجرای موفق مرحله اول و دوم اندیشه تمدن ساز، برگزاری دوره های تفسیر قرآن تفسیر نهج البلاغه و تبیین احکام شرعی، توزیع بسته های معیشتی به دانشجویان و خانواده های کمتر برخوردار در چند مرحله، جشنواره زمستان بهار دل ها با حضور ۸ هزار ساعت برای اساتید و کارکنان و دانشجویان، راه اندازی دبیرخانه مهدویت، برگزاری های دوره های تخصصی مهدویت و اهتمام به فرمایشات مقام معظم رهبری نسبت به جهاد تبیین و تشکیل کارگروه های تخصصی در سه حوزه اساتید کارکنان و دانشجویان از جمله کارهای بسیار خوبی است که  در حوزه فرهنگی دانشگاه انجام شده است. 
این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: در حوزه آموزشی و تحصیلات تکمیلی هم در سال گذشته موفق به کسب امتیازات برای راه اندازی ساختارهای سازمانی جهت جذب دانشجویان بین المللی، جذب دانشجوی غیر ایرانی در ترم گذشته  از کشور هند و عراق و افغانستان، افزایش ۲۱/۱ درصدی جذب دانشجو در مقاطع مختلف دانشگاه در سال گذشته،  کیفیت بخشی قابل ملاحظه و محسوس در سیستم اداری آموزشی دانشگاه با توجه به وضعیت موجود، افزایش ۵ رشته در مقاطع مختلف ارشد و دکتری و ۶ رشته فنی و مهارتی  بر اساس آمایش سرزمینی،  راه اندازی ۴ رشته دکتری تخصصی و ۷ رشته در حوزه بهداشت و پزشکی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی،  راه اندازی رشته پزشکی در سال ۱۴۰۴ در صورت تأمین زیرساخت های دانشگاه آزاد با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شدیم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد تصریح کرد: در حوزه پژوهش و فناوری می توان به چاپ ۲۷۰ مقاله در مجلات معتبر خارجی، کسب رتبه اول جشنواره ملی ایثار توسط دانشجویان،  شناسایی و معرفی ۴  نفر از اساتید دانشگاه جزو ۲ درصد دانشمندان برتر جهان، کسب رتبه پنجم باشگاه پژوهشگران جوان در بین ۳۰۰ واحد دانشگاهی، ارتقای مرکز تحقیقات تغذیه و محصولات ارگانیک از سطح ۳ به سطح یک،  ارتقای مرکز تحقیقات گیاهان دارویی از سطح ۳ به سطح ۲، کسب مجوز مرکز تحقیقات انرژی، ثبت سرای نوآوری صنایع غذایی وگیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد، ایجاد دبیرخانه رویداد گام دوم دانشگاه با هدف بهره گیری و جذب پژوهشگران فناور و نخبگان و ایده پردازان از جمله افتخارات پژوهشی دانشگاه در یک سال گذشته اشاره کرد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد هم در بین مدیران کل ادارات استان چهارمحال و بختیاری یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی انصافا از دستاوردهای انقلاب محسوب می شود. 
حجت الاسلام محمدعلی نکونام گفت: این مجموعه یک عرصه بسیار ارزشمند را برای علمی کردن کشور گشود و برای این که ارتقای دانش در جامعه رخ دهد و برای این که زمینه فراهم شود تا نسل جوان بتواند در عرصه های مختلف و علمی تلاش کند ظرفیت بسیار خوبی ایجاد کرد که البته می تواند هم با بحث تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی که شعار سال است زمینه های بهتری نیز ایجاد کند. میزبانی دبستان سبز سمای سیاهکل از جشنواره بومی و محلی

دبستان سبز سمای سیاهکل دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان با توجه به حضوری شدن مدارس و به منظور ایجاد نشاط و جنب و جوش دانش‌آموزان در مدرسه به برگزاری جشنواره بومی و محلی اقدام کرد.در این جشنواره بومی محلی اداره ورزش و جوانان شهرستان سیاهکل، هیئت‌های بومی و محلی و ژیمناستیک شهرستان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز مشارکت داشتند. از برنامه های این مراسم شعرخوانی و بازی های محلی بود که بسیار مورد توجه قرار گرفت.

مهری قنبری مدیر مدرسه سبز سمای سیاهکل در سخنانی با ابراز خوشحالی از برگزاری این جشنواره و خیر مقدم به میهمانان شرکت کننده در این مراسم، حفظ فرهنگ و آداب و رسوم مناطق مختلف ایران و انتقال آن‌ها به نسل‌های بعدی یک ضرورت دانست.

قنبری هدف از برگزاری جشنواره بومی و محلی در مدرسه سبز سما سیاهکل را «معرفی فرهنگ بومی گیلان»، «مقابله با هجمه فرهنگ‌ها و خرده فرهنگ‌های معرفی شده علیه آداب و رسوم اصیل ایران و به خصوص گیلان عنوان کرد.

مهدی هاتف معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی سمای لاهیجان و سیاهکل، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان سیاهکل، رئیس هیئت بومی و محلی، مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیاهکل و رئیس هیات ژیمناستیک سیاهکل در این مراسم حضور داشتند.

انتهای پیام/

زهرا سلیمانی کد خبر: 1137026 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد دانشگاه آزاد اسلامی واحد استان چهارمحال و بختیاری دانشگاه آزاد اسلامی باشگاه پژوهشگران بومی و محلی راه اندازی سال گذشته گام دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۵۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۸ هزار و ۴۹۰ نفر در چهارمحال و بختیاری در کنکور تجربی

نماینده سازمان سنجش در چهارمحال و بختیاری گفت: آزمون‌های گروه‌های علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح دیروز و داوطلبان گروه هنر و زبان خارجه در نوبت عصر دیروز با هم رقابت کردند.

باقری مسئول برگزاری آزمون سراسری در دانشگاه شهرکرد گفت: امروز جمعه در استان ۸ هزار و ۴۹۰ نفر داوطلب تجربی در آزمون شرکت کردند.

بیشتر بخوانید

آغاز نوبت اول کنکور سراسری در چهارمحال و بختیاری

وی افزود: در آزمون سراسری امسال تأثیر سوابق تحصیلی ۵۰ درصد و سال آینده ۶۰ درصد خواهد است.

باقری ادامه داد: نتایج این آزمون نیمه مرداد ماه امسال اعلام خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد شهرکرد در حمایت از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • صدور موافقت اصولی برای ساخت یک هتل در چهارمحال و بختیاری
  • جنبش دانشجویی در آمریکا مورد حمایت دانشجویان شهرکرد قرار گرفت
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • رقابت ۲۳۰۰ داوطلب آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در دانشگاه آزاد شهرکرد
  • تصاویر | ایران زیبا؛ چهارمحال و بختیاری
  • رخ نمایی رنگین کمان در آسمان شهرکرد پس از بارش باران + فیلم
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت هفته سلامت
  • رقابت ۸ هزار و ۴۹۰ نفر در چهارمحال و بختیاری در کنکور تجربی