Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@14:30:21 GMT

یکهزار و ۵۰۰ فرصت شغلی پایدار در استان مرکزی ایجاد شد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۱۵۳۵۱

یکهزار و ۵۰۰ فرصت شغلی پایدار در استان مرکزی ایجاد شد

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار " محسن کریمی" روز یکشنبه در آیین رزمایش کمک مومنانه شهرستان محلات افزود: ۷۶۰ صندوق قرض الحسنه مردم پایه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و با محوریت مساجد در۲۰۰ عرصه اشتغالزایی در استان مرکزی راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: بیش از ۵۰ قرارگاه محله محور در استان تشکیل شده و در راستای حل مشکلات مردم و خدمت رسانی با محوریت مساجد و ائمه جماعت و البته حضور فعال خود مردم گام برمی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سردار کریمی، نهضت کمک مومنانه را از مهمترین اقدامات سپاه و بسیج در طی ۲سال اخیر دانست و گفت: تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار بسته معیشتی در استان مرکزی توزیع شده است.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی خاطر نشان کرد: همزمان با ماه مبارک رمضان توزیع بیش از ۲۸ هزار بسته معیشتی به ارزش ۱۴ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت و به شکل محله محور و با استفاده از ظرفیت قرارگاه های محله محور سپاه انجام می شود.
وی تصریح کرد: بیش از ۵۰۰ گروه جهادی در این مرحله از رزمایش کمک مومنانه نقش آفرینی می کنند.

 فرمانده سپاه ناحیه محلات نیز در این آیین گفت: به منظور  تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال بیش از  ۱۲۳ صندوق قرض الحسنه مردم پایه از سوی این نهاد در این شهرستان راه اندازی شده است.

سرهنگ پاسدار "حسین رضایی" افزود: به برکت نقش آفرینی صندوق ها بیش از ۴۰۰ اشتغال  پایدار ایجاد شده و رویکرد اشتغال با توجه به اهمیت تحقق شعار سال با قوت ادامه پیدا می کند.
وی اظهار داشت : به منظور خدمت رسانی به مردم در شهرستان محلات بیش از ۷۰ گروه جهادی سازماندهی شده که در عرصه های مختلف محرومیت زدایی، سازندگی، اشتغال زایی، بهداشت و درمان، اقتصاد مقاومتی، نهضت کمک مومنانه، آموزشی، کشاورزی، فرهنگی و خدماتی خدمت رسانی می کنند.
سرهنگ پاسدار رضایی ادامه داد: در راستای نهضت کمک مومنانه بیش از ۱۷ مرحله رزمایش کمک مومنانه در محلات برگزار شده که بیش از ۴۱ هزار بسته معیشتی تاکنون در این شهرستان توزیع شده و بیش از ۹۰ سری جهیزیه به زوج های جوان هدیه داده شده است.
فرمانده سپاه ناحیه محلات اضافه کرد: اجرای طرح جهادی و سلامت شهید سلیمانی یکی دیگر از عرصه های فعالیت بسیجیان است که علاوه بر توزیع ماسک رایگان، ضدعفونی، و راه اندازی ایستگاه های سلامت، سه مرکز واکسیناسیون در این شهرستان راه اندازی شد و خدمت رسانی جهادگران بسیجی همچنان ادامه دارد.
وی گفت: همزمان با سالروز ولادت امام حسن(ع) یکهزار و ۲۰۰ بسته معیشتی در قالب رزمایش کمک مومنانه و به منظور توزیع هدفمند تحویل مدیران قرارگاه های محله اسلامی شهرستان شد.
محلات با ۵۵ هزار نفر جمعیت در جنوب استان مرکزی است. 



برچسب‌ها استان مرکزی اقتصاد مقاومتی محلات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی اقتصاد مقاومتی محلات استان مرکزی اقتصاد مقاومتی محلات رزمایش کمک مومنانه اقتصاد مقاومتی استان مرکزی بسته معیشتی خدمت رسانی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۵۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس گفت که در مجلس آینده با ارائه طرحی دنبال اصلاح افزایش سن بازنشستگی خواهیم بود تا قانون به حالت قبل بازگردد. - اخبار سیاسی -

محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه جامعه کارگران، نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، گفت: این قشر نیاز به حمایت دارد که لازم است، مجلس و دولت در راستای رفع مشکلات آنها گام‌های اساسی بردارند.

وی با اشاره به مشکلات این قشر اظهار کرد: یکی از مشکلات کارگران، نبود امنیت شغلی است، اینکه کارگری در یک مجموعه با مدت قراردادی معین مشغول به کار شود و امنیت شغلی نداشته باشد، بدون شک در زندگی و کار وی مشکلاتی ایجاد خواهد شد.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه بخشی از قوانین مربوط به حوزه کارگران نیاز به اصلاح دارد، گفت: چند مورد از قوانین کار، مانند امنیت شغلی و قرارداد معین کار، نیازمند اصلاح است؛ زیرا با ایجاد امنیت شغلی برای کارگر، شاهد افزایش بهره‌وری و تولید خواهیم بود و موجب اطمینان‌بخشی کارفرمایان از تولید نیز خواهد شد که حل این مشکلات نیاز به تفاهم و تعامل بخش‌های مختلف دارد.

جوکار با بیان اینکه بهترین راه برای حمایت از کارگران، اصلاح «قانون کار» است که این موضوع نیاز به همکاری بخش های مختلف دارد، گفت: برای ایجاد امنیت شغلی کارگران، قراردادهای موقت باید تبدیل به قراداد دائمی شود.

وی با بیان اینکه ایجاد امنیت شغلی برای کارگران امری ضروریست، گفت: نشستها و جلساتی که برگزار می‌شود، باید در راستای ارائه راهکارها برای حل مشکلات کارگران باشد و  تلاش باید در جهت رفع مشکلات این قشر باشد.

نماینده یزد با اشاره به افزایش سن بازنشستگی، اظهار کرد: این طرح علی رغم مخالفت برخی از نمایندگان، به تصویب رسید؛ امید است در مجلس دوازدهم با ارائه طرح و تصویب مجلس آن مصوبه لغو و به حالت قبل باز گردانده شود.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • غرق شدن جوان محلاتی در استخر آب
  • زنگ خطر کمبود «آب» در شاهرود/ اهمیت بیش از پیش حفظ «شاهوار»
  • تعطیلی دو روزه، بهره‌وری نیروی کار را افزایش می‌دهد/ثبت ۲۸ هزار فرصت شغلی در سامانه ملی
  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • افزایش ۳۵ هزار نفر به لیست بیمه شدگان اجباری مرکزی
  • قدرت پایدار در جامعه فقط با علم ایجاد نمی‌شود
  • ایجاد یک میلیون و ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در سال گذشته/ تلاش برای احیای واحدی‌های راکد
  • صفحه نخست روزنامه‌های امروز استان کرمان ـ سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه
  • معرفی فرصت‌های شغلی برای کارجویان در نمایشگاه کار دانشگاه امیرکبیر