Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مصطفی هاشمی گفت: این طرح در راستای اجرای برنامه‌های وزارت صنعت معدن و تجارت و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، اجرا می‌شود.

او گفت: این طرح در فاز‌های مختلف و بر اساس برنامه زمانی اجرا می‌شود که در مرحله نخست آن، افزایش ظرفیت واحد‌های فعال مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان که با ظرفیت کمتر از ۵۰ درصد فعالیت می‌کنند در برنامه قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته هاشمی، طرح فعال سازی ظرفیت واحد‌های صنعتی با رویکرد افزایش میزان بهره وری و استفاده‌ی بهینه از منابع زیرساختی وسرمایه گذاری‌های صورت گرفته توسط بخش خصوصی در واحد‌های تولیدی و صنعتی عملیاتی می‌شود..

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: طرح فعال سازی ظرفیت تولید واحد‌های صنعتی در دو بخش باز فعال سازی واحد‌های راکد و کمک به افزایش ظرفیت واحد‌های نیمه فعال اجرایی می‌شود.

او گفت: با استفاده از ظرفیت‌های موجود در بخش‌های خصوصی و دولتی نظیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری و نیز استفاده از توان علمی و تجربی خبرگان بخش صنعت و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، سرمایه گذاران جدید و مشاوران صنعتی عملیاتی می‌شود.

هاشمی، هدایت سرمایه گذاران جدید و کمک به جذب شرکای جدید جهت استفاده از زیرساخت‌های آماده به کار در واحد‌های راکد، تعیین تکلیف واحد‌های راکدی که در تملک بانک ها، ادارات و نهاد‌ها ویا اشخاص ثالث قراردارند، رفع مشکلات واحد‌های راکد با دستگاه‌ها و نهاد‌های خدمات رسان، کمک به بازسازی و نوسازی ماشین آلات و دستگاه‌های فرسوده واحد‌های راکد و کمک به حل مشکلات حقوقی و رفع اختلاف شرکا را از مهمترین عناوین اقداماتی برشمرد که در بخش احیای واحد‌های راکد انجام می‌شود..

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس به مهترین برنامه‌ها در بخش افزایش ظرفیت تولید واحد‌های صنعتی نیز اشاره و گفت: در این زمینه برنامه‌هایی نظیر کمک به تامین مواد اولیه مورد نیاز واحد‌ها به صورت تجمعی با هدف کاهش هزینه تمام شده، حمایت از ارتقاء تکنولوژی و بهینه کردن خطوط تولید، تکمیل حلقه مفقوده زنجیره ارزش تولید از مرحله تامین مواد اولیه تا مرحله خدمات پس از فروش، کمک به توسعه بازار محصولات از طریق حمایت از برند سازی و انجام اقدامات لازم با رویکرد حضور محصولات تولیدی در بازار‌های خارجی، کمک به تامین مالی واحد‌ها به شیوه‌های جمعی و شیوه تامین مالی زنجیره تامین، ارائه خدمات مشاوره تخصصی جهت رفع مشکلات درون بنگاهی و شبکه سازی بین بنگاه‌ها بر اساس مدل توسعه خوشه‌ای و نظام مبادلات پیمانکاری فرعی از جمله مهمترین این برنامه در این بخش است.

هاشمی گفتک به منظور اجرای این طرح کارگروه استانی متشکل از سازمان صنعت معدن و تجارت و شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس و نماینده استانداری تشکیل شده، که در این کارگروه آخرین فهرست واحد‌هایی زیر ظرفیت ۵۰ درصد، پس از پایش و شناسایی توسط مدیران شهرک‌های صنعتی، مشاوران و کلینیک‌های صنعتی در اختیار کارگروه قرار می‌گیرد و این واحد‌ها توسط کارگروه استان امتیازبندی می‌شوند و آن‌هایی که بالاترین امتیاز را کسب می‌کنند در اولویت قرارمی گیرند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: در این زمینه سامانه‌ای نیز راه اندازی و واحد‌های مشمول طرح در سامانه ثبت می‌شوند.

هاشمی گفت: اجرای طرح فعال سازی ظرفیت تولید واحد‌های صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بتواند زمینه مناسبی برای ارتقای تولید و افزایش اشتغال پایدار فراهم کند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرک صنعتی فارس فعال سازی ظرفیت تولید واحدهای صنعتی ظرفیت تولید واحد های صنعتی طرح فعال سازی ظرفیت شرکت شهرک های صنعتی صنعتی فارس واحد های راکد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۵۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست یزد، طی پایش‌های شبانه از واحدهای صنعتی شهرستان اردکان که با حضور اعضای تیم پایش آن شهرستان صورت گرفت فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در شهرک صنعتی متوقف و مدیر متخلف به مراجع قضائی معرفی شد.

همچنین با صدور اخطاریه نهایی برای یک واحد صنعتی سرامیکی به سبب نداشتن سیستم‌های کنترل آلودگی و عدم مدیریت پسماند، توصیه‌های لازم به مدیر واحد جهت رفع نواقص و رعایت قانون هوای پاک طی مهلت قانونی ابلاغ شد.

حسب ضوابط حاکم، در صورت عدم اجرای اینگونه واحدها به تعهدات خود پس از اتمام مهلت تعیین شده، ضمن توقف فعالیت، پرونده قضائی تشکیل خواهد شد.

گفتنی است؛ در این پایش با توجه به بوی نامطبوع حاصل از تخلیه غیر بهداشتی پساب صنعتی واحدهای فرآوری کنجدی در شهرک صنعتی گزارش تخلف با مشارکت دو دستگاه متولی بهداشت عمومی شامل اداره حفاظت محیط‌زیست و شبکه بهداشت و درمان تهیه و مقرر شد پرونده قضائی تشکیل و افراد خاطی و واحدهای مورد نظر به مراجع قضائی معرفی شوند.

کد خبر 6090821

دیگر خبرها

  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی
  • تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا شتاب می‌گیرد
  • فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد
  • استفاده از ظرفیت بانوان فعال برای رفع چالش‌های ملی/ پژوهش‌های دینی، مسئله‌محور باشند
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران
  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده