Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@21:34:38 GMT

ثبت نام کتب درسی سال تحصیلی آینده آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۱۵۹۴۵

ثبت نام کتب درسی سال تحصیلی آینده آغاز شد

ایسنا/قم معاون پژوهش برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان بیان کرد: برای این منظور اولیا و دانش آموزان می توانند از بیست و هشتم فروردین ماه تا بیست و یکم خرداد سال ۱۴۰۱ در میان پایه ها (پایه های دوم تا ششم ابتدایی و هشتم و نهم متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم متوسطه دوم و کاردانش و فنی حرفه ای) و دانش آموزان مقاطع ورودی (پایه های اول ابتدایی، هفتم متوسطه اول و دهم متوسطه دوم از تاریخ پنج تیرماه ۱۴۰۱ لغایت یازده شهریور ماه ۱۴۰۱ مجاز هستند که به سامانه مراجعه نموده و نسبت به ثبت سفارش کتب درسی شان اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سهراب مقدمی معاونت پژوهش برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان قم در گفت و گو با خبرنگار ایسنا ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات اولیای گرامی و دانش آموزان، عنوان کرد: امسال هم همانند سال‌ های گذشته در راستای توسعه دولت الکترونیک و جهت تسهیل در دسترسی دانش آموزان  به کتاب ‌های درسی، توزیع کتب درسی از طریق ثبت سفارش در سامانه  فروش کتب درسی به نشانی ‌www.irtextbook.ir و www.irtextbook.com انجام خواهد شد.

معاون پژوهش برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان ادامه داد: برای این منظور اولیا و دانش آموزان می توانند از بیست و هشتم فروردین ماه تا بیست و یکم خرداد سال ۱۴۰۱ در  میان پایه های (پایه های دوم تا ششم ابتدایی و هشتم و نهم متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم متوسطه دوم و کاردانش و فنی حرفه ای) نسبت به ثبت سفارش کتب درسی برای سال تحصیلی جدید اقدام کنند.

مقدمی در ادامه اضافه کرد: دانش آموزان مقاطع ورودی (پایه های اول ابتدایی، هفتم متوسطه اول و دهم متوسطه دوم  از تاریخ پنج تیرماه ۱۴۰۱ لغایت یازده شهریور ماه ۱۴۰۱ مجاز هستند که به سامانه مراجعه نموده و نسبت به ثبت سفارش کتب درسی شان اقدام کنند.

وی بیان کرد: شروع توزیع کتب درسی بین دانش آموزان از طریق مدارس از ۱۵ شهریور ماه ۱۴۰۱ و با اولویت ثبت نام در سامانه کتب درسی خواهد بود.

معاون پژوهش برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان با اشاره به این که ورود به سامانه جهت  ثبت سفارش کتب درسی از طریق ورود کدکاربری (کد ملی دانش آموز) و رمز (شش رقم سمت راست سریال شناسنامه) امکان پذیر خواهد بود، تصریح کرد: پس از ورود به سامانه و کنترل مشخصات ارائه شده در سامانه می توانند نسبت به پرداخت وجه کتاب پایه مربوطه اقدام کنند.

 مقدمی در ادامه متذکر شد: در صورت جابجایی دانش آموز پس از ثبت سفارش از مدرسه به مدرسه دیگر در داخل استان اصلاح به صورت خودکار پس از انجام مراحل انتقال دانش آموز و ثبت نامش در مدرسه مقصد و دریافت اطلاعات از سامانه سیدا صورت پذیرفته و کتب درسی سفارش داده شده در مدرسه مقصد تحویل دانش آموز خواهد شد.

 معاون پژوهش برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان یادآور شد: در صورت عدم امکان ثبت سفارش از طریق خود دانش آموز و اولیای گرامی، مدیران مدارس می توانند نسبت به ثبت گروهی دانش آموزان اقدام نمایند.

وی ضمن آرزوی موفقیت برای دانش آموزان ادامه داد: اولویت ثبت کتب درسی و پرداخت وجه از طریق سامانه و توسط خود اولیا و دانش آموزان خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه قم ثبت نام کتب درسی ثبت سفارش کتب درسی دانش آموزان نسبت به ثبت اقدام کنند متوسطه اول متوسطه دوم ماه ۱۴۰۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۵۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام آزمون جهش تحصیلی / والدین تصمیمات احساسی و هیجانی نگیرند

الماسی درباره شرایط ثبت نام جهش تحصیلی گفت: در مرحله نخست مدیر مدرسه پس از حصول اطمینان از شرایط دانش آموز ثبت درخواست او را در سامانه سیدا انجام می دهد، سپس بعد از تأیید درخواست توسط مدیر در سامانه سیرت، ثبت درخواست جهش توسط اولیا در سامانه سیرت برای نوبت گیری و انجام مراحل ارزیابی در مرکز جامع سنجش انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در جهش تحصیلی آزمون هوش و بررسی روانشناختی گرفته می‌شود، افزود: پس از قبولی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی، در پایه مورد نظر نیز بجز دروس تربیت بدنی و انضباط، آزمون دریافت می‌شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه زمان ثبت نام و آزمون هوش و بررسی روانشناختی از ۱۰ اردیبهشت تا ۳۱ خرداد است، ادامه داد: میزان بهره هوشی و بررسی روانشناختی در این آزمون در دو طبقه باهوش و پر هوش به ترتیب یک و چند پایه است.

الماسی بیان اینکه به همه اولیا توصیه می شود تحت تاثیر بازارهای بیرونی برای آمادگی روانشناختی قرار نگیرند، گفت: والدین نگاه واقع بینانه به توانایی بچه های خود داشته باشند و تنها مرجع بررسی صلاحیت های هوشی و روانشناختی برای جهش تحصیلی، وزارت آموزش و پرورش است، لذا از آوردن نتایج مراکز بیرونی برای تعیین جایگاه خودداری شود.

وی با بیان اینکه از تصمیمات احساسی و هیجانی برای ارتقای تحصیلی فرزندان جدا خودداری شود، افزود: قبل از ارزیابی روانشناختی، هوشی و اعلام نتیجه از امتحان درسی پایه مورد نظر خودداری کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت/ زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع مشخص نیست
  • آغاز ثبت‌نام آزمون جهش تحصیلی / والدین تصمیمات احساسی و هیجانی نگیرند
  • سوالات امتحانات نهایی دانش‌آموزان چطور طراحی می‌شود؟
  • آغاز ثبت‌نام آزمون جهش تحصیلی دانش‌آموزان/ شرایط و نحوه بررسی صلاحیت‌های هوشی
  • سوالات امتحانات نهایی چگونه طراحی می‌شود؟
  • ترک تحصیل ۱۵ درصد دانش‌آموزان خراسان شمالی در دوره متوسط دوم
  • هزینه ۲۰۰ میلیارد ریالی دولت سیزدهم برای تجهیز هنرستان‌های بام ایران
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش آموزان کردستانی از فردا
  • سبک بازی‌محور؛ افقی نو در حوزه آموزش دانش‌آموزان
  • شرکت ۴۴هزار دانش‌آموز در امتحانات نهایی در چهارمحال وبختیاری