Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@07:35:10 GMT

شناسایی بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ چاه آب غیرمجاز در خوزستان

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۱۶۱۳۹

شناسایی بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ چاه آب غیرمجاز در خوزستان

ایسنا/خوزستان رئیس اداره حریم بانی سازمان آب و برق خوزستان گفت: بالغ بر ۲ هزار و ۲۰۰ چاه غیرمجاز در سطح خوزستان شناسایی شده است.

علی غلامعلی نژاد با اشاره به وجود چاه‌های غیرمجاز در خوزستان اظهار کرد: بالغ بر ۲ هزار و ۲۰۰ چاه غیرمجاز در سطح خوزستان شناسایی شده که این آمار رو به افزایش است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در پنج سال گذشته بیش از ۴۵۰ حلقه چاه غیرمجاز پر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دو سال گذشته نیز بیش از ۱۸۶ چاه پر شده‌اند اما باید این کار با سرعت بیشتری انجام شود.

رئیس اداره حریم بانی سازمان آب و برق خوزستان گفت: هر گونه حفر چاه و بهره‌برداری از آب‌های زیرسطحی مانند آب‌های سطحی نیازمند اخذ مجوز از سازمان آب و برق خوزستان است. اگر در نقطه‌ای مجوز این کار داده نمی‌شود، بر اساس مطالعات انجام شده است زیرا در صورت صدور مجوز و انجام این کار، به منطقه آسیب وارد می‌شود.

غلامعلی نژاد با اشاره به تبعات وارد شدن آسیب به منابع زیرسطحی بیان کرد: اگر در منطقه‌ای زلزله رخ دهد، می‌توان یک منطقه را بازسازی کرد اما زمانی که آب‌های زیرسطحی از یک نقطه تخلیه شود، دیگر آسیب وارد شده به این منطقه از جمله نشست زمین جبران ناپذیر است.

وی عنوان کرد: همه مردم و مسئولان باید کمک کنند تا از ایجاد این چاه‌ها پیشگیری و این آمار را کاهش دهیم.

رئیس اداره حریم بانی سازمان آب و برق خوزستان که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: مردم در صورت مشاهده هر گونه حفر چاه یا بهره‌برداری از منابع آب‌های زیرزمینی موضوع را به ادارات امور آب اطلاع دهند. در مرکز خوزستان نیز اداره حریم بانی آماده دریافت گزارشات مردمی در این زمینه است. همچنین می‌توانند با این شماره ۰۹۰۳۱۵۸۰۵۸۴ تماس بگیرند.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اخبار اقتصادی خوزستان سازمان آب و برق خوزستان سازمان آب و برق خوزستان اداره حریم بانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۶۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۸۳۲ خودرو با تخلف حمل اضافه تناژ بار در استان قزوین

علیرضا معیری‌پور معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از شناسایی ۸۳۲ خودرو با تخلف حمل اضافه تناژ بار در استان خبر داد و گفت: میزان اضافه تناژ کشف شده از این خودرو‌ها ۳هزار و ۱۱۳ تن بوده است.

وی اضافه کرد:گشت‌های کنترل تخلفات اضافه تناژ در راه‌های استان با حضور کارشناسان معاونت حمل و نقل و با هماهنگی پلیس راه به طور مستمر در حال اجرا است و طی سال گذشته ۴۳۶ بازدید در همین زمینه از ناوگان حمل و نقل بار انجام شده است.

معیری‌پور ادامه داد: طی این مدت در بازرسی از ۴ هزار و ۱۵۲ خودروی حمل کالا، ۸۳۲ خودرو با تخلف حمل بار اضافه بر ظرفیت مجاز توقیف و اعمال قانون شدند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: کشفیات اضافه تناژ ابتدا از طریق کارشناسان پلیس راه و گشت‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با هدایت وسیله نقلیه به باسکول‌های نصب شده در پاسگاه‌های پلیس‌راه، سامانه توزین حین حرکت و یا باسکول‌های سیار شناسایی و با تکمیل فرم، متخلفان به معاونت حمل و نقل برای انجام امور اداری و برگزاری کمیسیون‌ها معرفی می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تمایل عجیب و تمام نشدنی زمین خواران به محدوده جنوبی تهران | مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز ادامه دارد
  • کشف ۴ میلیارد تومان داروی غیرمجاز و تاریخ گذشته در پردیس
  • متلاشی شدن باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه سه هزار ساله در ارومیه
  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان
  • اماندهی حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان
  • شناسایی و قطع ۱۳۳ مورد انشعاب غیرمجاز برق در تبریز
  • دستگیری باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه تاریخی هزاره اول پیش از میلاد
  • شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی
  • شناسایی ۸۳۲ خودرو با تخلف حمل اضافه تناژ بار در استان قزوین
  • شناسایی و قطع ۱۳۳ انشعاب غیرمجاز برق در تبریز