Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@03:13:24 GMT

گزارش کمیسیون‌اصل‌۹۰ درباره پرونده شکایت دانشجویان

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۱۶۲۲۸

گزارش کمیسیون‌اصل‌۹۰ درباره پرونده شکایت دانشجویان

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، علی خضریان در توضیح جلسه عصر امروز کمیسیون اصل ۹۰ اظهار کرد: رسیدگی به شکایت عده کثیری از داوطلبان و دانشجویان پذیرفته شده در آزمون‌های سراسری دانشگاه و مراکز آموزش عالی مبنی بر عملکرد سازمان سنجش آموزش کشور در برگزاری آزمون مجدد پس از اعلام قبولی و ثبت نام و تحصیل در دانشگاه، طی جلسات متعددی با حضور مسئولان مرتبط از جمله رئیس سازمان سنجش در کمیسیون صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: اوایل سال ۱۴۰۰ شکایات متعددی از سوی داوطلبان و دانشجویان پذیرفته شده در آزمون‌های سراسری ورودی به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به کمیسیون اصل ۹۰ واصل شد. این شکایات حکایت از آن داشت که سازمان سنجش در اقدامی نوظهور طی مکاتباتی به برخی از دانشجویان اعلام کرده براساس ماده ۱۱ قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری و نظر به ابهام در پرونده علمی آزمون سراسری ایشان و با توجه به بررسی‌های فنی و آماری مبنی بر تفاوت قابل توجه بین سوابق تحصیلی و آزمونی و یا مشابهت غیرمتعارف پاسخنامه امتحانی و پاسخنامه متقاضی دیگر با بررسی‌ها در هیات بدوی رسیدگی به تخلفات مقرر شده از آن‌ها در چند تخصصی آزمون مجدد گرفته شود.

خضریان افزود: به دنبال این موضوع و با استناد به قانون این شکایات و اعتراضات از چند منظر مطرح شده بود؛ اول اینکه داوطلبان پذیرفته شده در حال تحصیل در دانشگاه بوده و از فضای علمی و رقابت‌های کنکور فاصله گرفته بودند، از طرفی در برخی موارد ۲ سال از تاریخ آزمون شان گذشته بود، ضمن اینکه نسبت به برداشت ناصحیح سازمان سنجش نیز قانون مذکور نکاتی را مطرح کرده است.

خضریان در پایان گفت: با عنایت به کثرت شکایات واصله و وصول شکایات متعدد دیگر از سوی نمایندگان در همین موضوع، کمیسیون اصل ۹۰ به عنوان مرجع قانونی رسیدگی به طرز کار غلط دستگاه‌های مختلف در قوای سه‌گانه، رسیدگی به موضوع را با قید فوریت در دستور کار قرار داد و پس از جلسات مختلف و کارشناسی و طی مراحل بررسی و نظارت گزارش آن را برای قرائت به هیات رئیسه مجلس تقدیم کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ماه رمضان میانکاله دعای روز پانزدهم رمضان روز ارتش کمیسیون اصل نود شکایت دانشجویان برگزاری مجدد آزمون ماه رمضان میانکاله دعای روز پانزدهم رمضان روز ارتش کمیسیون اصل ۹۰ سازمان سنجش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۶۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش در سازمان ملل به خشونت علیه دانشجویان آمریکا

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی، فرانچسکا آلبانزه، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور فلسطین امروز چهارشنبه در سخنانی گفت که در خصوص مداخله شدید پلیس به اعتراضات حمایت از فلسطین در دانشگاه‌ های آمریکا وحشت‌ زده شده است.

آلبانزه در حساب خود در رسانه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) با بازنشر تصاویر مربوط به برخورد شدید پلیس با دانشجویان حامی فلسطین، با اشاره به اینکه مقابله پلیس با اعتراضات در دانشگاه‌ های آمریکا که علیه یک نسل‌کشی صورت می‌گیرد، بسیار وحشت‌زده شده است، تاکید کرد که این وضعیت یک واقعیت بد است.

این گزارشگر با اشاره به اینکه دانشجویان و دانشگاهیان باید در امان باشند، گفت: اجازه دهید نسل‌ کشی (در غزه) پایان یابد. عدالت و عقل حاکم شود.

سی ان ان امروز گزارش داد که طی روزهای اخیر دستکم یک هزار دانشجوی آمریکایی معترض علیه جنگ غزه از سوی پلیس آمریکا بازداشت شده اند.

بنابراین گزارش، این دانشجویان در ۲۵ دانشگاه مختلف در ۲۱ ایالت آمریکا بازداشت شده و روانه مراکز امنیتی شده اند.

در روزهای اخیر دانشگاه های مختلف آمریکا صحنه اعتراض جدی دانشجویان علیه جنگ غزه ، تداوم جنایات رژیم صهیونیستی و همچنین حمایت های مداوم واشنگتن از تل آویو بوده است.

دیگر خبرها

  • انتخاب رشته بیش از ۸۹ هزار داوطلب آزمون دکتری
  • کاهش میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون پزشکی زنجان
  • کمیسیون اصل ۹۰، مرجع رسیدگی به شکایت‌های مردم
  • آزمون کنکوری‌های شهرستان زیرکوه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • واکنش در سازمان ملل به خشونت علیه دانشجویان آمریکا
  • رسیدگی به پرونده‌های قضایی باحضور رئیس دیوان عدالت اداری کشور
  • رسیدگی به ۵۳ پرونده شکایات مردمی مازندران در هفته جاری
  • دفترچه­ سوالات آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت اول)
  • کلید اولیه سؤالات کنکور 1403 + لینک سایت sanjesh.org
  • ۲۵ تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در کنکور کشف شد