Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-30@08:31:44 GMT

هندوهای افراطی علیه مسلمانان

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۱۶۲۶۶

هندوهای افراطی علیه مسلمانان

معترضان در شهر «دهلینو» به دلیل بدرفتاری مقامات و نیروهای امنیتی با مسلمانان، شعارهایی را علیه دولت «نارندرا مودی» نخستوزیر هند سر داده و تأکید کردند مسلمانان تحت خشونت مقامات و هندوهای افراطی قرار میگیرند.

به گزارش فارس، درگیریهای یکشنبه اخیر در جریان یک مراسم مذهبی سبب شد پلیس مقررات منع آمد و شد و تجمع بیش از چهار نفر را در بخشهایی از سه ایالت که توسط حزب ملیگرای هندوی مودی اداره میشود، وضع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
به گفته یک مقام پلیس که نخواست نامش فاش شود، مقامات محلی خانهها و مغازههای مسلمانان را در مرکز ایالت «مادیا پرادش» تخریب کردند. سیاسـتمداران حـزب مخالـف، حـزب راسـتگرای «بهاراتیـا جاناتـا» بـه رهبـری مـودی را بـه دامـن زدن بـه تنـش میـان اکثریت هندوها و مسـلمانان در ایالتهـای تحت حاکمیت خود متهم کردهانـد. پلیس در پرجمعیتترین ایالـت «اوتار پرادش» هنـد روز جمعه ۹ نفـر از یک گـروه تندرو هنـدو را که مظنون به آتش زدن خانه مرد مسـلمانی بود، دسـتگیر کرد. در تظاهـرات روز شـنبه کـه شـمار زیـادی از مـردم در دهلینـو حضـور داشـتند، «کاویتـا کریشـنان» یـک فعـال اجتماعـی گفت هند در حال تبدیل شـدن از یک دموکراسـی مبتنی بر قانـون اساسـی بـه یـک دولـت هنـدوی افراطـی اسـت. در همیـن حـال، رهبـران ۱۳ حـزب مخالـف نیـز در بیانیـه مشـترکی خواسـتار صلـح و هماهنگـی در پـی درگیریهـای مذهبی شـدند. رهبران احـزاب مخالف گفتنـد:« مـا از نحوه اسـتفاده عمـدی از مسـائل مربـوط بـه غـذا، لبـاس، مذهـب، جشنوارهها و زبان توسـط بخشهایی از دستگاه حاکم برای دوقطبـی کـردن جامعـه بسـیار ناراحـت هسـتیم». گفتنی است برخی ناظران نزدیکی روابط دولت هند با رژیم صهیونیستی را به عنوان یکی از عوامل اصلی سیاستهای ضداسالمی در ایـن کشور تلقی میکنند. در گذشته نیز تصویب قانون تابعیت هند موجی از اعتراضات گسترده در این کشور به راه انداخت. بر اساس قانون جدید تنها افغانستانیها، بنگالدشیها و پاکستانیهای غیرمسلمان که در هند پناهنده میشوند میتوانند در ایـن کشور درخـواسـت تابعیت کنند. پس از تصویب ایـن قـانـون در هند اعـتـراضـات زیــادی از سوی مسلمانان صورت گرفت که با خشونت کمسابقهای سرکوب شد. بهتازگی نیز انتشار تصاویر حمله یک گـروه هندو به افراد مسلمان که در حال بازگشت از مسجد به خانه بودند واکنشهای زیادی را برانگیخت.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: هندوستان هندوهای افراطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۶۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازتاب خشونت پلیس آمریکا در شبکه‌های اجتماعی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ با افزایش اعتراضات دانشجویان و اساتید دانشگا‌های بزرگ و معتبر آمریکا علیه کشتار مردم مظلوم و بی دفاع غزه و برخورد خشونت آمیز پلیس علیه تظاهرات کنندگان، موجی از خشم و انتقاد در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی به راه افتاده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • وحشت در محافل صهیونیستی بعد از تصمیم ضد اسرائیلی دادگاه لاهه
  • شکایت علیه ChatGPT به دلیل ناتوانی در تصحیح خطاها
  • نخست وزیر اسپانیا: استعفا نخواهم کرد
  • لرستان یکی از استان‌های امن در کشور به شمار می‌آید
  • تیتر خاص رسانه عربی در مورد ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • سونامی بین‌المللی علیه مقامات تل‌آویو در راه است
  • انتقاد از دستورالعمل صادر شده توسط یک مسئول در قوه قضاییه:طبق قانون اساسی نمی‌توانید ثبت شکایت و دادخواست از دولت را ممنوع کنید
  • بنر هواداران افراطی یوونتوس: آقای الگری، باید در تیم ما بمانی!
  • بازتاب خشونت پلیس آمریکا در شبکه‌های اجتماعی
  • زمانیکه مسلمانان کاخ سفید را به مسجد تبدیل کردند! | فیلم