Web Analytics Made Easy - Statcounter

آسوشیتدپرس گزارش داد ارتش آمریکا در حال آموزش نیرو‌ها برای جنگیدن در محیطی است که به شدت تحت تأثیر درگیری‌های اوکراین شکل گرفته است.

 

حمله روسیه به به اوکراین به پنجاه‌وچهارمین روز رسید. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز گذشته اعلام کرد در مذاکرات با روسیه سرزمین خود را تسلیم نخواهد کرد و جنگ در دونباس تأثیر منفی خواهد داشت و مدعی شد اوکراین برای ۱۰ سال جنگ با روسیه آمادگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین نیز گفت: «ما انتظار داریم درگیری‌ها در شرق اوکراین تشدید شود و عملیات تهاجمی روسیه در آن‌جا گسترده‌تر گردد.»

اورزولا فون درلاین اما روز یکشنبه از کشور‌های اتحادیه اروپا خواست که در اسرع وقت تسلیحات بیشتری را به نظامیان اوکراینی برسانند. رئیس کمیسیون اروپا همچنین گفت این اتحادیه در حال بررسی اقداماتی علیه بخش بانکی و انرژی در بحث اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه به علت جنگ اوکراین است.

در حالی که دویچه بانک آلمان هشدار داد که در صورت محدود شدن واردات انرژی، نرخ تورم در این کشور می‌تواند به ۱۰ درصد برسد که از سال ۱۹۷۰ بی‌سابقه بوده است؛ آلمان به شهروندان خود توصیه کرد که در صورت تحریم گاز طبیعی روسیه در پی حمله روسیه به اوکراین، تا جایی که می‌توانند دوش آب گرم نگیرند.

:

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه روز گذشته (یک‌شنبه) با اعلام اینکه سیستم سازمان ملل قادر به حل مشکلات نیست، از پذیرش میانجی‌گری ترکیه از سوی روسیه و اوکراین خبر داد. صدراعظم اتریش نیز دیروز اعلام کرد که ولادیمیر پوتین موافقت کرده است تا در تحقیقات درباره وقوع جنایات جنگی در اوکراین شرکت کند.

وزارت خارجه روسیه به دلیل اظهارات اخیر «یائیر لاپید» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی علیه مسکو، سفیر رژیم صهیونیستی در روسیه را احضار کرد. بنابراین سفیر صهیونیستی امروز (دوشنبه) باید در وزارت خارجه روسیه حاضر شود.

روزنامه جمهوریت در گزارشی با تأکید بر این‌که "قدرت آمریکا برای حفظ «جهان تک قطبی» کافی نیست"، به بررسی پیامد‌های اقتصادی جنگ اوکراین بر جهان پرداخته و اعلام کرد شاخص اقتصادی چین برخلاف آمریکا درحال اوج‌گیری است.

پیش از این شبکه العربیه گزارش داد احتمال وقوع درگیری بین روسیه و آمریکا با ادامه ارسال سلاح از طرف واشنگتن و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به اوکراین وجود دارد.

تحولات روز پنجاه‌وچهارم حمله روسیه به اوکراین را می‌توانید در ادامه ببینید:

 

  زلنسکی: اوکراین برای پایان درگیری ها با روسیه مناطق شرقی کشور را واگذار نخواهد کرد  

ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین تاکید کرد که اوکراین برای پایان دادن به تنشها با روسیه به هیچ عنوان حاضر نیست مناطق شرقی این کشور را در اختیار روسیه قرار دهد و ممکن است این رویکرد بر کل روند جنگ تاثیر بگذارد.

زلنسکی در مصاحبه با سی ان ان گفت: برای ما بسیار مهم است که اجازه ندهیم روسها در مواضع خود بایستند و پافشاری کنند این نبرد می تواند تمام معادلات این تنش ها را تغییر دهد.

وی افزود: با تصرف دونباس نیروهای روسی ممکن است بار دیگر برای تصرف کی یف تلاش کنند.

رییس جمهور اوکراین همچنین عنوان کرد که کشورش آماده تعامل دیپلماتیک با روسیه برای پایان دادن به درگیری های نظامی است.

۲ دقیقه پیش گفتگوی زلنسکی با رییس صندوق بین المللی پول برای بازسازی اوکراین  

ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین از گفتگوی خود با کریستالینا جورجیوا، مدیرعامل صندوق بین المللی پول درباره ثبات مالی و بازسازی اوکراین پس از پایان درگیریهای نظامی در این کشور خبر داد.

زلنسکی در این باره گفت: ما در حال حاضر برنامه جامع و چشم اندازی روشن برای آینده اوکراین داریم. من اطمینان دارم که همکاری های بین اوکراین و صندوق بین المللی پول در سالهای آینده ادامه خواهد داشت.

جورجیوا نیز در پیامی توئیتری ضمن تشکر از زلنسکی برای حضور در این گفتگو گفت: به نظر من برنامه ریزی و حمایت از اوکراین برای ایجاد پایه های محکم در جهت بازسازی این کشور ضروری است.

دنیس شمیحال، نخست وزیر اوکراین، پیشتر گفته بود که این هفته در نشست های صندوق بین المللی پول و بانک جهانی در واشنگتن  شرکت خواهد کرد و به دنبال جذب کمکهای مالی بیشتر برای اوکراین خواهد بود.

۱۶ دقیقه پیش نخست وزیر اوکراین مدعی شد ماریوپل هنوز به طور کامل سقوط نکرده است  

علی رغم اولتیماتوم روسیه به نیروهای نظامی اوکراین که در ماریوپل در محاصره هستند اما هنوز هیچ یک از این نیروها تسلیم روسیه نشده است.

مسکو روز گذشته از نیروهای نظامی اوکراین که در کارخانه فولاد در بخشی از ماریوپل محاصره شده اند خواسته بود اگر سلاح های خود را زمین بگذارند و تسلیم شوند جانشان در امان خواهد بود.

دنیس شمیهال، نخست وزیر اوکراین گفت: علی رغم درخواست روسیه از نیروهای نظامی کشورمان برای تسلیم شدن، این نیروها همچنان در حال جنگ با نیروهای روسی هستند.

او که در یک برنامه تلویزیونی از شبکه سراسری تلویزیون اوکراین صحبت می کرد گفت: نیروهای ما هنوز تسلیم نشده اند و در حال مبارزه با روسها هستند.

شمیهال تاکید کرد: ماریوپل هنوز به طور کامل سقوط نکرده است. هنوز بخش هایی از جنوب شرقی اوکراین در اختیار نیروهای نظامی این کشور است.

۲۴ دقیقه پیش مقدمه تصمیم گیری اتحادیه اروپا برای عضویت اوکراین در این اتحادیه  

ایهو ژوفکوا، معاون دفتر رییس جمهور اوکراین گفت: اوکراین اخیراً پرسشنامه ای را تکمیل کرده که مقدمه تصمیم گیری اتحادیه اروپا برای عضویب کی یف در این اتحادیه است.

اورسولا فون در لاین، رییس کمیسیون اروپا این پرسشنامه را در سفر اخیرش به اوکراین در اختیار ولودیمیر زلنسکی قرار داده است.

گفته می شود اورسولا فون در لاین متعهد شده روند عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا پس از حمله نظامی روسیه به این کشور تسریع شود.

ژوفکوا روز گذشته در گفتگو با تلویزیون اوکراین گفت: امروز می توانم به قطع بگویم که این سند از طرف ما تکمیل شده و منتظر تصمیم گیری مقامات اتحادیه اروپا هستیم.

۴۹ دقیقه پیش سوء استفاده داعش از بحران اوکراین برای حضور در اروپا  

گروهک تروریستی داعش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که قصد دارد انتقام مرگ سرکرده سابق خود را بگیرد و از حامیان خود خواست از فرصت به وجود آمده در جنگ اوکراین برای انجام حملات تروریستی در اروپا استفاده کنند.

۲ ساعت پیش ارتش آمریکا از درگیری اوکراین برای آماده شدن برای جنگ‌های آینده استفاده می‌کند  

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که ارتش آمریکا در حال آموزش نیرو‌ها برای جنگیدن در محیطی است که به شدت تحت تاثیر عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین شکل گرفته است.

این خبرگزاری گفت که هدف از این کار آمادگی برای نبرد‌های آتی علیه دشمنان بزرگی مانند روسیه یا چین است.

۶ ساعت پیش

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: صندوق بین المللی پول رییس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی نیروهای نظامی اتحادیه اروپا ارتش آمریکا درگیری ها روز گذشته دقیقه پیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۶۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی مشاور بایدن: اوکراین سال آینده به روسیه ضد حمله می‌زند

در شرایطی که به رغم ادعا‌های مقامات غربی درباره اولین ضد حمله اوکراین به روسیه، آن‌ها به شکست آن اذعان کردند، حالا سالیوان تاریخ جدیدی برای دومین ضد حمله ارائه داده است.

به گزارش فارس، این مقام ارشد آمریکایی گفت که کمک‌های تازه ۶۱ میلیارد دلاری واشنگتن کمک خواهد کرد که اوکراین در سال ۲۰۲۵ ضد حملات علیه روسیه را در دستورکار قرار دهد.

سالیوان در مصاحبه با فایننشال تایمز مدعی شد که اوکراین به «سمت باز پس گیری اراضی که روس‌ها گرفته‌اند، حرکت خواهند کرد».

رئیس‌جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی ماه گذشته در مصاحبه با مجله آلمانی بیلد اعلام کرد اگرچه برنامه‌ای برای ضد حملات علیه روسیه وجود دارد، اما این موضوع منوط به دریافت کمک‎‌های اضافه متحدان غربی از کی‌یف است.

روزنامه فایننشال تایمز، اما روی این موضوع دست گذاشت که چند ماه طول کشید که کمک اخیر ۶۱ ملیارد دلاری آمریکا به اوکراین از صف کنگره و منازعات سیاسی داخلی عبور کند.

گفته می‌شود که دولت جو بایدن در حال رایزنی‌های فشرده با متحدان خود در گروه ۷ برای بسته کمک‌های ۴۰ میلیارد دلاری به اوکراین است؛ بسته‌ای که هزینه بخشی از آن از محل دارایی‌های مسدود شده روسیه در غرب تامین خواهد شد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه جدید خود گفت که با کمک تازه آمریکا، اوکراین به این ظرفیت می‌رسد که «خط (مقدم جنگ)» را حفظ کند البته تا چند ماه آینده اوضاع سختی را تجربه خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • آغازِ پایان زلنسکی در اوکراین/ سرویس اطلاعات مسکو تاریخ تعیین کرد
  • روسیه: آمریکا در تکاپوی جایگزین‌کردن زلنسکی است
  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی آماده نیستند
  • پیش‌بینی مشاور بایدن: اوکراین سال آینده به روسیه ضد حمله می‌زند
  • سرنوشت اوکراین در سال انتخاباتی آمریکا و گزینه های کی‌یف
  • ناتو برای درگیری با روسیه آماده می شود؟ | پشت پرده رزمایش‌های ۴ماهه مدافع استوار
  • آخرین تحولات اوکراین| درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • تحولات اوکراین| امکان درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روس‌ها