Web Analytics Made Easy - Statcounter

«پائول اسمیت» استاد مطالعات فرانسه  در دانشگاه ناتینگهام انگلستان، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارزیابی دور نخست انتخابات و پیش‌بینی از دور دوم آن در تاریخ ۲۴ آوریل، گفت: برخی اتفاقات در رابطه با این انتخابات آن‌طور که انتظار داشتیم روی دادند و برخی اتفاق‌های دیگر ما را متعجب کردند. پس از کمپین انتخاباتی که چندان موفق نبود، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه توانست نتایج نسبتاً بهتری نسبت به آنچه نظرسنجی‌ها نشان داده بودند به دست آورد و نتایجی که «مارین لوپن» نامزد راستگرای افراطی به دست آورد، از آنچه انتظار داشت از ماکرون پایین‌تر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در اردوگاه چپ‌گرایان، نتایجی که «ژان لوک ملانشن» به دست آورد تعجب‌برانگیز بودند؛ وی نه تنها آرای رأی‌دهندگانی که به ماکرون رأی داده بودند را به خود اختصاص داد بلکه، آرایی که به احزاب چپ‌گرا تعلق داشت را ازآن خود کرد. اگر «فابین روسل» کمونیست در انتخابات شرکت نکرده بود، احتمالاً شاهد رقابت ملانشن و ماکرون در دور دوم بودیم. همچنین، شکست جریان اصلی راست‌گرایان در برابر ماکرون بدتر از آنچه انتظار داشتیم بود. 

اسمیت در ارزیابی خود از وضعیت امانوئل ماکرون و حزب وی در انتخابات پیش‌رو، با توجه به کارنامه کاری پنج ساله وی، بیان داشت: اگر بخواهم صادقانه سخن بگویم، ماکرون، عملکرد ضعیفی داشته است. همان‌طور که در نتایج انتخابات‌های شهرداری‌ها و مناطق شاهد بودیم، حزب وی قادر نبوده است روابط خود را حداقل در سطح محلی توسعه دهد. اما ماکرون پاندمی را به خوبی مدیریت کرد و حداقل نشان داد که برخی اوقات می‌تواند در هیبت یک دولتمرد ظاهر شود. 

وی در خصوص قابل قبول بودن عملکرد ماکرون به وعده‌های انتخاباتی‌اش در سال ۲۰۱۷ و تأثیر آن بر راه‌یابی وی به دور دوم انتخابات سال جاری اظهار داشت: هدف ماکرون، کاهش محدویت‌های حاکم بر اقتصاد و استفاده از پتانسیل‌های آن برای قوت بخشیدن به فرانسه است. متأسفانه، این اقدام وی به عنوان حمله‌ای به حقوق بنیادین مردم تفسیر شد و در نظر افکار عمومی فرانسه به عنوان «رئیس‌جمهوری ثروتمندان» شناخته شد. 

درستی و نادرستی اقدامات ماکرون مشخص نیست، چراکه بروز پاندمی کرونا امکان اینکه این اقدامات نتایجی در پی داشته باشند را از بین برد. 

این استاد دانشگاه تأثیر اقدام‌های میانجی‌گرانه ماکرون در راه‌یابی وی به دور دوم انتخابات و نتیجه نهایی انتخابات را اینگونه ارزیابی کرد: میانجی‌گری ماکرون میان روسیه و اوکراین، پیش از بروز جنگ میان این دو کشور، به ارائه تصویری مثبت از وی کمک شایانی کرد؛ گرچه این تصویر مثبت با گذشت مدت کوتاهی تا حدودی کم‌رنگ شده است. ولی این اقدامات ماکرون در مقایسه با سابقه لوپن در طرفداری از پوتین، ماکرون را در موضع قوی‌تری قرار می‌دهد. 

اسمیت در پاسخ به این پرسش که جنبش جلیقه زردها و تظاهرات‌های هفتگی آن‌ها چه تأثیری بر انتخابات ۲۴ آوریل دارند بیان داشت: روش برخورد ماکرون با این جنبش در پایان بسیار موفق بود، ولی نتیجه نهایی نداشت. به موضوعات کلان مورد بحث در سطح ملی هنوز پرداخته نشده است و شاید هیچ‌گاه پرداخته نشود. این بدین معنا نیست که لوپن قصد دارد در این خصوص کاری انجام دهد، بلکه جنبش جلیقه زردها را جنبشی مشروع توصیف خواهد کرد که در نتیجه اقدام‌های سیستمی که وی بخشی از آن نبوده است به وجود آمده است. تعداد زیادی از طرفداران جنبش جلیقه زردها یا از حمایت از این جنبش دست برداشته‌اند یا از رأی دادن به ماکرون خودداری خواهند کرد تا اهداف و برنامه‌های وی محقق نشود.

این استاد مطالعات فرانسه دانشگاه ناتینگهام وضعیت اردوگاه راست‌گرایان افراطی را اینگونه ارزیابی کرد: لوپن، علاوه بر رأی طرفداران خود می‌تواند بر آرای اکثریت طرفداران زمور حساب کند و همچنین برخی از رأی‌دهندگان به جریان اصلی راست‌گرایان هم ممکن است وی را ترجیح بدهند. اما اگر در انتخابات ۲۴ آوریل شکست بخورد، آخرین شانس خود را از دست خواهد داد. سایر چهره‌های مطرح راست‌گرا در انتظار این هستند تا وی شکست بخورد و از صحنه خارج شود.  

 

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری فرانسه ۲۰۲۲ دور دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۶۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه های حمایتی از خسارت دیدگان سیل اخیر زرند حمایت کنند

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل فرحبخش، صبح یکشنبه در حاشیه بازدید از مسیل های بالادست شهرستان زرند در سیل اخیر اظهار داشت: با توجه به میزان بارش چند روز اخیر، ایجاد برخی مشکلات و تحمیل خسارت‌ها اجتناب ناپذیر است، اما بایستی بررسی کامل صورت گرفته و با شناسایی افراد خسارت دیده و برآورد میزان خسارت ناشی از وقوع سیلاب دستگاه‌های حمایتی، شهروندان و خیرین برای تسکین دردهای آسیب دیدگان تدبیری اتخاذ نمایند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات انجام شده توسط فرمانداری، شهرداری‌، ادارات و دستگاه‌های مربوطه در مدیریت بحران ستودنی است، افزود: با توجه به اینکه بخش عمده شهر زرند در منطقه سیلابی واقع شده است، شایسته است دستگاه‌های مسئول اقدامات پیشگیرانه مؤثری را از جمله ایجاد حلقه‌های آبخیز داری جهت دفع بحران و مدیریت آن انجام دهند.

وی با بیان اینکه ایجاد حلقه‌های حفاظتی آبخیزداری جدید باید در دستور کار قرار گیرد، خاطر نشان کرد: دستگاه قضائی زرند نیز همواره در حوزه مدیریت بحران و پیشگیری از هر گونه آسیب به جان و مال شهروندان و دفع خطر از شهرستان خود را مسئول دانسته و همواره پشتیبان دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان در حوزه مدیریت بحران خواهد بود.

کد خبر 6091073

دیگر خبرها

  • دستگاه های حمایتی از خسارت دیدگان سیل اخیر زرند حمایت کنند
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر زرند کرمان بررسی می‌شود
  • دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بود | به انتخابات آمریکا نزدیک شویم ارز صعودی می‌شود
  • پیشگیری از حریق در مراتع ایلام اولویت کار دستگاه‌های اجرایی باشد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم