Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@00:28:15 GMT

طرح هادی امسال در ۳۰۰ روستای کردستان اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۱۶۴۴۷

طرح هادی امسال در ۳۰۰ روستای کردستان اجرا می‌شود

رضا قادری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یک هزار و ۳۱۵ روستای استان بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند که برای همه این روستاها نقشه طرح هادی تهیه و تصویب شده است.

وی با بیان اینکه هر روستایی که ۱۰ سال از عمر طرح هادی آن سپری شده باشد، مورد بازنگری قرار می‌گیرد، افزود: این اقدام تاکنون در ۱۷۷ روستای استان اجرا شده است و امسال نیز در ۱۰ درصد از روستاهای مطالعه شده این طرح انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان اضافه کرد: از مجموع روستاهای استان ۱۴۷ روستا شامل این طرح می شود که برای اجرای آن ۷۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

قادری به اجرای طرح هادی در ۵۵۱ روستای استان اشاره کرد و گفت: ۷۰ درصد جمعیت روستایی استان در این روستاها ساکن هستند و حداقل یک فاز طرح هادی در آن اجرایی شده است.

وی ادامه داد: در ۴۰۰ روستای استان هم ۲ تا پنج فاز طرح هادی اجرا شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان اضافه کرد: ۳۸۰ روستا از یک هزار و ۶۹۵ روستای استان زیر ۲۰ خانوار جمعیت دارد که از لحاظ عمرانی کمتر به آن توجه شده است و به همین منظور طرح کاربری (طرحی که مختصرتر از طرح هادی است) در ۳۳ روستا انجام گرفته و تسهیلات مسکن هم در ۱۸۰ روستایی که جمعیت آنها کمتر از ۲۰ خانوار بوده، پرداخت شده است.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اولین نهاد سازندگی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با فرمان حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شد، با توجه به اهمیت مسکن محرومان به فاصله ۱۰ روز پس از استقرار نظام جمهوری اسلامی طی پیام مهمی در تاریخ ۲۱ فروردین ۱۳۵۸ اقدام به افتتاح حساب ۱۰۰ و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شد.

به گزارش ایرنا، طرح هادی روستایی با هدف ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان، هدایت فیزیکی روستاها و تامین عادلانه امکانات انجام می‌گیرد.

 ساماندهی و اصلاح بافت موجود، نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف از جمله مسکونی، تولیدی، تجاری و کشاورزی، ساماندهی تاسیسات و تجهیزات عمومی روستایی از دیگر اهداف اجرای طرح هادی در مناطق روستایی است.

استان کردستان یک‌ هزار و ۶۹۵ روستای دارای سکنه دارد که هزار و ۳۱۵ روستای آن دارای ۲۰ خانوار به بالا بوده و از جمعیت یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفری استان ۷۱ درصد معادل یک میلیون و ۱۳۵ هزار نفر در ۳۱ شهر و ۲۹ درصد معادل ۴۶۸ هزار نفر در یک هزار و ۷۰۳ روستا سکونت دارند.

برچسب‌ها کردستان بنياد مسكن انقلاب اسلامی توسعه روستایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان بنياد مسكن انقلاب اسلامی توسعه روستایی کردستان بنياد مسكن انقلاب اسلامی توسعه روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی روستای استان ۲۰ خانوار طرح هادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۶۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری اراضی طرح ملی مسکن روستایی در تربت حیدریه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تربت‌حیدریه گفت: ۴۲ قطعه از اراضی ملی در قالب نهضت ملی مسکن روستایی در روستای کلاته ثم بخش رخ قرعه کشی و به جوانان فاقد زمین و مسکن واگذار شد.

قناد افزود: مقرر شد به همه این افراد تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی ساخت با کارمزد ۴ درصد و باز پرداخت ۲۰ ساله اعطا شود.

او گفت:این متقاضیان بایدظرف یکماه پس از اخذ مجوز باید شروع به ساخت کنند.

دیگر خبرها

  • ششمین جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی در بوشهر آغاز شد
  • واگذاری اراضی طرح ملی مسکن روستایی در تربت حیدریه
  • آغاز جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی در بوشهر + تصویر
  • آسفالت ۶۰ کیلومتر از محور روستای جوزستان به معدن
  • روستایی در مریوان که میزبان لک لک های مهاجر است + فیلم و تصاویر
  • آبرسانی بسیج سازندگی به ۵۰۸ روستای استان اردبیل + فیلم
  • بسیج سازندگی اردبیل ۵۰۸ میلیارد تومان پروژه اجرا کرد
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به جشنواره روستایی رضوی
  • ۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند
  • آبرسانی به ۷۶۶ روستای خوزستان در جهاد آبرسانی