Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر سرتیپ رضا آذریان روز دوشنبه در گفت وگوی با خبرنگار ایرنا در آستانه روز ارتش افزود: برخی از تجهیزات و تسلیحاتی همچون پهپادها و رادارها که در شرکت‌های دانش‌بنیان کشور تولید شده است در سطح جهان بی رقیب است.   

وی با اشاره به این که در حال حاضر مرکز مطالعات و پژوهش های ارتش ارتباط بسیار خوبی با دانشگاه‌های کشور و از جمله با دانشگاه فردوسی مشهد دارد عنوان کرد: تمام جوانانی که طرح‌های دفاعی داشته باشند می‌توانند از معافیت سربازی بر اساس مصوبه ستاد کل نیروهای مسلح برخوردار شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده قرارگاه شمال شرق ارتش اظهار کرد: افرادی که تمایل داشته باشند می‌توانند طرح های خود را به دفتر ارتش مستقر در دانشگاه فردوسی مشهد و یا این قرارگاه برای بررسی و اعلام نظر ارائه دهند.

 آذریان به اقدامات ارتش برای تحول و استفاده از دانش در ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و ادامه داد: تفکر نوین دفاعی در تمام ابعاد و با اندیشه جوانان انقلاب اسلامی به ما کمک کرد تا در مراکز جهاد خودکفایی به جایی برسیم که اکنون قوی ترین قدرت و نیروی نظامی در منطقه باشیم.

وی اظهار کرد: با تشکیل سازمان جهاد خودکفایی در نیروهای زمینی، پدافند، هوایی و دریایی به اقتداری رسیده ایم که دیگر نیازی به واردات سلاح نداریم و خود، تامین کننده نیازهای خود در داخل کشور هستیم.

فرمانده قرارگاه شمال شرق ارتش با اشاره به اینکه ما تفکر و حتی تجهیزات دشمن را رصد کرده و برای آن نیز برنامه داریم گفت:برخی از تجهیزات به روز شده و حتی دیده نشده این نیرو در رزمایش ها به نمایش در می‌آید.

آذریان افزود: اکنون به جایگاهی رسیده ایم که علاوه بر به روز رسانی قطعات مورد نیاز خود، آن را با بهترین آلیاژ در داخل کشور تولید می‌کنیم و حتی از نظر آمادگی لجستیکی، این توانمندی در نیروی زمینی ارتش وجود دارد که در هر لحظه که اراده شود سنگین ترین یگان‌های خود را از نقطه‌ای به نقطه‌ای دیگر در کشور انتقال دهد.

وی با اشاره به موضوع جهاد تبیین اضافه کرد: در این جهاد باید ضمن بیان رشادتهای ارتش، تفکر دشمنان نیز برای نسل امروز بازگو شود زیرا اگر جهاد تبیین مد نظر قرار گیرد، هیچ وقت تهاجم ترکیبی دشمن رخ نخواهد داد.

او عنوان کرد: بر همین اساس نخستین گردهمایی جهاد تبیین ویژه فرماندهان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و روسای ارکان ستاد و مسوولان بازرسی یگانهای این قرارگاه در مشهد با حضور امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد و تمامی مباحث در این موضوع مورد طرح و برسی قرار گرفت.

فرمانده قرارگاه شمال شرق ارتش اظهار کرد: تدابیر رهبر معظم انقلاب در این زمینه به همه یگانها و نیروها ابلاغ شد تا در پایان سال ۱۴۰۱ بتوانیم نتایج مناسبی از اجرای این دستورها و اوامر در موضوع جهاد تبیین کسب کنیم.

برچسب‌ها دانش بنیان مشهد نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتش جمهوری اسلامی ایران ستاد کل نیروهای مسلح دانشگاه فردوسی مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانش بنیان مشهد نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران دانش بنیان مشهد نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتش جمهوری اسلامی ایران ستاد کل نیروهای مسلح دانشگاه فردوسی مشهد ارتش جمهوری اسلامی ایران نیروی زمینی ارتش جهاد تبیین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۶۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های دانش‌بنیان ایرانی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴)، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، توانمندی‌های صادراتی فناوران فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی را در معرض دید بازدیدکنندگان خارجی قرار داد.

این نمایشگاه، بزرگترین رویداد تجاری در ایران است که به منظور ارتباط با بازار‌های بین‌المللی و معرفی توانمندی‌های صادراتی صنایع ایران برگزار می‌شود و رویداد فرصتی استثنایی برای تولیدکنندگان داخلی فراهم می‌کند تا محصولات خود را به تجار و بازرگانان بین‌المللی معرفی کنند و به این ترتیب، ظرفیت‌های خالی کارخانه‌ها را پر کرده و به سمت افزایش صادرات حرکت کنند.

 خانه نوآوری و فناوری ایران (آی هیت) نیز به عنوان یک پل ارتباطی میان تولیدکنندگان ایرانی و بازرگانان خارجی میزبان بازدیدکنندگان است و امکان برقراری تعاملات تجاری و شبکه‌سازی را فراهم می‌کند.

همچنین طی پنج روز برگزاری این نمایشگاه که از روز شنبه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز شده، شاهد جلسات اختصاصی B۲B بین بازدیدکنندگان خارجی و شرکت‌های ایرانی، گردهمایی‌های صنعت محور با بازدیدکنندگان خارجی، تور‌های تخصصی داخل نمایشگاه برای بازدیدکنندگان خارجی، معرفی دسته محصولات منتخب ایران، معرفی محصولات منتخب صنایع پزشکی، ارائه خدمات مشاوره در طول برگزاری نمایشگاه، دسترسی به نرم افزار اختصاصی، دسترسی به مترجم و سایر موارد ارائه نیز خواهیم بود.

امروز، در روز دوم این نمایشگاه هیأت تجاری قطر و ترکیه، با هدف گسترش ارتباطات تجاری و اقتصادی از آی هیت بازدید کردند. هیئت‌های مذکور از محصولات و دستاورد‌های شرکت‌های ایرانی در حوزه‌های مختلف از  ۱۵ گروه کالایی از جمله صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، دارو، تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، محصولات شیمیایی، آرایشی و بهداشتی، صنعت ساختمان و خدمات فنی‌مهندسی، پتروشیمی، صنایع خلاق از جمله انیمیشن، بازی بازدید کردند.

معاون وزیر صنایع قطر طی نشستی در حاشیه این بازدید دستاورد‌های دانش‌بنیان ایرانی را در بالاترین سطح فناوری دانست و آمادگی قطر را جهت انعقاد قرارداد‌های تجاری با ایران اعلام کرد.

رئیس اتاق بازرگانی ترکیه هم حین بازدید از آی‌هیت شگفت‌زدگی خود را از کیفیت محصولات ایرانی بیان کرد و افزود: در حال حاضر کشور ما در حال انجام فعالیت‌هایی در زمینه تولید محصولات دفاعی است ولی ایران این مراحل را به بهترین شکل ممکن به اتمام رسانده است.

وی در پایان اشاره کرد: دوست داریم با ایران در تمام زمینه‌ها تجارت داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حدود ۷۰۰ شرکت دانش بنیان و فناور ایرانی در نمایشگاه  ایران اکسپو ۲۰۲۴ حاضر هستند و دستاورد‌های خود را به بازدیدکنندگان خارجی ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی
  • ایران اکسپو سکوی صادرات دانش‌بنیان‌ها
  • دشوارترین عملیات نظامی در دوران جنگ با عراق /کدام فرمانده سپاه به در روز اول به شهادت رسید؟
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • هدیه ویژه فرمانده سپاه تهران به فرمانده کل ارتش
  • تلاش آمریکا برای در اختیار گرفتن خلیج فارس محقق نمی‌شود
  • افزایش قدرت در حوزه نظامی عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه ناوگان هوایی
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان درتوسعه ناوگان هوایی