Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-27@15:40:38 GMT

چرا این همه عجله برای شفافیت؟

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۱۷۰۳۶

چرا این همه عجله برای شفافیت؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان مخالفت خود با بررسی طرح شفافیت قوای سه گانه به صورت دوفوریت، تاکید کرد: طرح مذکور مشابه طرحی است که در مجلس دهم برای شفافیت روی میز آمد و دارای ابهامات و ایرادات زیادی است.

به گزارش ایران اکونومیست، مالک شریعتی نیاسر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در رشته توئیتی در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت:

« چرا به دوفوریت "شفافیت قوای سه گانه" رای ندادم:
۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق آئین نامه ‎دوفوریت برای "جلوگیری از وقوع خسارت احتمالی و فوت فرصت" است. اگر شفافیت فوری است، طرح ‎شفافیت آراء نمایندگان که ۱.۵ سال قبل مطرح و گزارش نهایی اش چندماه قبل طبق تبصره ۱ ماده ۱۰۰ در دستور قرار گرفت، باید مطرح می شد.
۲. چرا این همه عجله؟
طرح ابهامات و ایرادات زیادی دارد و فرصت ۷۲ ساعته طرح های دوفوریتی برای اصلاحات لازم کافی نیست، امکان دوشوری شدن هم وجود ندارد. اگر یک فوریتی طرح می شد شاید رای می دادم.
جالب است که مشابه این طرح در مجلس دهم توسط آقای وکیلی نماینده اصلاح طلب فراکسیون امید مطرح شد.

۳. اشکالات معاونت قوانین مجلس دهم درباره آن طرح، در ۵ مورد درباره طرح مذکور هم خواندنی و همچنان وارد است. مغایرت های متعدد با قانون اساسی، قانون آئین نامه داخلی مجلس (نیازمند دوسوم)، آئین نامه های داخلی مجمع تشخیص و شورایعالی فضای مجازی و ... ضرورت اصلاحات اساسی مطرح شده است.»

به گزارش ایران اکونومیست، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز گذشته خود با درخواست بررسی طرح شفافیت قوای سه گانه به صورت دو فوریت موافقت کردند. اما تعدادی از نمایندگان انتقاداتی را به این طرح وارد دانسته و این پرسش را مطرح کردند که سرنوشت طرح شفافیت آرای نمایندگان چه شد؟ آیا مجلس با طرح جدید قصد دارد  زیر بار شفافیت نرود؟

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: مجلس یازدهم ، شفافیت ، طرح شفافیت آرای نمایندگان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مجلس یازدهم شفافیت طرح شفافیت آرای نمایندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۷۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هو کردن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا توسط دانشجویان

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 6 مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان در دیدارش از دانشگاه کلمبیا که آغازگر اعتراضات ضد جنگ اسرائیل در غزه بوده، با گروهی از جمعیت‌ که او را هو می‌کردند، روبرو شد و به سختی توانست چند جمله بگوید. این لحظات را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • داستان شفافیت؛ قسمت اول
  • اعتراض شدید نمایندگان تهران به وزیر کشور در خصوص هرگونه تعرض به یکپارچگی شهرستان ری
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • مجلس در این هفته| ساماندهی اجاره و اصلاح مالیات بر سوداگری
  • هو کردن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا توسط دانشجویان
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • فیلم/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هو شد
  • فیلم/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو شد
  • شفافیت در سند تحول و تعالی قوه قضاییه
  • نگاه ویژه نمایندگان وزیر به مشکلات کلان استان