Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-30@10:57:17 GMT

تاخت‌وتاز سودجویان در ‌پردیس با کوه‌خواری و زمین‌خواری

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۱۷۳۹۱

تاخت‌وتاز سودجویان در ‌پردیس با کوه‌خواری و زمین‌خواری

افراد فرصت‌طلب و سودجو با قطعه‌بندی زمین‌های مرغوب در مناطق بکر و خوش آب‌وهوای شهرستان پردیس به کوه‌خواری و زمین‌خواری روی آورده‌اند.

به گزارش ایران اکونومیست از پردیس، با سفر اخیر رئیس‌جمهور به شهرستان پردیس و تأکید بر مقابله با زمین‌خواری، دستگاه قضایی برای شناسایی زمین‌خواران و برخورد قاطع و قانونی با افراد سودجو و فرصت‌طلب ورود پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فریبرز عبدالمالکی رئیس دادگستری شهرستان پردیس در گفت‌وگو با ایران اکونومیست اظهار داشت: با ورود دستگاه قضا برای شناسایی افراد سودجو و فرصت‌طلب که از غفلت ادارات و ارگان‌های شهرستان پردیس در حوزه اراضی برای ساخت‌وسازهای غیرمجاز سوءاستفاده می‌کنند با قاطعیت برخورد و اجازه هیچ‌گونه فعالیتی نخواهیم داد.

وی افزود: بلاتکلیفی و غفلت برخی از ادارات شهرستان پردیس در تعیین فعالیت در اراضی ملی و منابع طبیعی مسیر زمین‌خواری را برای افراد فرصت‌طلب هموار کرده است.

رئیس دادگستری شهرستان پردیس در ادامه گفت: ادارات و ارگان‌های مرتبط در حوزه اراضی شهرستان پردیس باید سریعاً محدوده کاری خود را مشخص کنند تا عرصه اقدامات غیرقانونی برای متجاوزان بسته شود.

عبدالمالکی یادآور شد: با مسئولان و مدیران در حوزه اراضی که دچار ترک فعل شده و در انجام وظایف خود به هر دلیلی کوتاهی می‌کنند بدون اغماض برخورد قضایی و قانونی خواهیم شد.

رئیس دادگستری شهرستان پردیس در پایان خاطرنشان کرد: در راستای استقرار و ادامه رسالت دستگاه قضا و در جهت حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی با هر نوع دخل و تصرف برخورد و متخلفان به‌شدت مجازات قانونی خواهند شد.

 

 

ش

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شهرستان پردیس زمین خواری فرصت طلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۷۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده ظهر یکشنبه در حاشیه واگذاری اسناد مالکیت اراضی نهضت ملی مسکن در جنوب استان بوشهر اظهار کرد: در راستای طرح نهضت ملی مسکن برای تأمین مسکن افراد کم درآمد، اسناد مالکیت ۲ پلاک جمعاً به میزان ۸۷۴ هکتار که به مدت ۱۸ سال با پلاک‌های مجاور، تداخل داشته صادر شد.

وی افزود: پس از رفع تداخل، اسناد آن در کمترین زمان در ثبت شهرستان عسلویه، ثبت و اسناد آن صادر و به متقاضیان واگذار شد.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: در استان بوشهر تاکنون اسناد مالکیت ۱۴۷۴ هکتار زمین دولتی برای طرح نهضت ملی مسکن صادر شده است.

وی گفت: با پیگیری‌ها و اقدامات مستمر صورت گرفته، استان بوشهر در بین استان‌های کشور، رتبه نخست در صدور اسناد مالکیت اراضی نهضت ملی مسکن را کسب کرده است.

کد خبر 6090982

دیگر خبرها

  • قطع ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه
  • بازار کاسبی‌های جدید زیر پل‌های تهران
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • مشکل مجوزهای مالکان زمین تپه سیف جاجرود بررسی شد
  • رفع تصرف ۸ هزار متر از اراضی ملی در رودسر
  • الزام شورای عالی معماری جهت تعیین حدود مرزی شهر پردیس
  • بررسی مشکل مجوز‌های مالکان زمین «تپه سیف جاجرود» در کمیسیون اصل نود
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد
  • مخالفان اعتبازدایی از اسناد عادی از افشای اموالشان می‌ترسند