Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام عسگر دیرباز در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب با گرامی‌داشت روز قدس اظهار کرد: چند سالی است که مسئله قدس به صورت جدی به عنوان مسئله نخست دنیا مطرح شده و رهبر معظم انقلاب اسلامی و تمامی دلسوزان وحدت امت اسلامی به دنبال این هستند که مسئله فلسطین به نحوی سامان یابد تا به نفع این کشور تمام شود، بنابراین ملت ایران، کشورهای همسایه و امت اسلامی پیگیر این موضوع هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: این در حالی است که دولت‌های استکباری غرب از یک سو شعار انسان‌دوستی و نوع‌دوستی سر داده و از سوی دیگر زمانی که مشاهده می‌کنیم یک خانم مسلمان فلسطینی توسط سربازان اسرائیل غاصب با چندین گلوله از هر سمت مورد هدف قرار می‌گیرد، کسی اعتراضی نکرده و آن را محکوم نمی‌کند.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: بی‌تردید اینکه کسی نسبت به این حرکت واکنشی نشان نداده و از سوی دیگر، رفتار دوگانه کشورهای غربی در قبال فلسطین جای تاسف دارد و همین خود سبب می‌شود که امت اسلامی بیش از گذشته به طور جدی پی می‌برد که باید در صحنه باشد و برای آزادی قدس شریف تلاش کند.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه فلسطین در ادیان افزود: از قرن‌های طولانی در سرزمین فلسطین، مسلمانان، یهودیان و مسیحیان زندگی مسالمت‌آمیزی داشته و اداره آن مناطق به دست مسلمانان بود و نیز حقوق یهودیان و مسیحیان به عنوان ساکنان آنجا محترم شمرده می‌شد.

حجت‌الاسلام دیرباز بیان کرد: تا اینکه در سالیان اخیر یعنی حدود 80 سال با این بهانه که یهودیان آلمانی در جنگ اول و دوم جهانی اذیت شده و آسیب دیده بودند، به سرزمینی آمدند که حاکمیت آن قرن‌های متمادی در اختیار مسلمانان بوده و یهودی‌ها و مسیحی‌ها از حقوق و آزادی‌های مذهبی بسیار خوبی برخوردار بودند و زندگی مسالمت‌آمیزی داشتند.

وی ادامه داد: پس از مدتی، یهودیان سراسر دنیا به آنجا دعوت شده و یک دولت استعمارگر و آلت دست انگلستان تشکیل دادند و همان موقع سرکوب مسلمانان و حتی در یک دوره‌ای سرکوب و شکنجه مسیحیان آغاز شد و هم اکنون نیز شاهد هستیم که مسلمانان را آزار داده و فلسطینیان را آواره و سرزمینی که مسلمانان قرن‌های متمادی در آنجا زندگی می‌کردند مجبور به پناهنده شدن در کشورهای همسایه مصر، اردن و کشورهای اروپایی شدند و این سرنوشتی بود که دولت‌های استکباری آن روزگار برای مسلمانان فلسطینی به وجود آوردند و تاکنون نیز این مسئله ادامه دارد.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با تاکید بر اینکه هم اکنون فلسطین بین مردم امت اسلامی محور وحدت به شمار رفته و مردم، فلسطین را پاره تن امت اسلامی می‌دانند گفت: هم‌اینک بسیاری از امت اسلامی از مردم فلسطین دفاع می‌کنند و از این جهت هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی با ابراز تاسف از اینکه به مرور برخی کشورهای اسلامی و عربی مثل مصر با اسرائیل سازش کردند بیان کرد: هم‌اکنون برخی کشورهای عربی به صورت علنی با رژیم صهیونیستی سازش کرده و خود همین مسئله سبب شده که این مظلومیت مردم فلسطین بیشتر آشکار شود.

حجت‌الاسلام دیرباز در ادامه افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش‌بینی کرده‌اند که در آینده نزدیک شاهد حاکمیت مردم فلسطین در دست مسلمانان باشیم و در ذیل حکومت مسلمانان، ادیان دیگری همچون مسیحیان و یهودیان بتوانند از حقوق و آزادی‌های مذهبی خود برخوردار شوند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: قدس 1401 روز قدس 1401 امت اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۷۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاهیان آزادی‌خواه در سراسر دنیا به پا خاسته‌اند

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا رهایی، رئیس دانشگاه امیرکبیر در تجمع دانشجویان در حمایت از جنبش دانشجویان امریکا ضمن تشکر از دانشجویان و اساتید انقلابی دانشگاه برای حضور در این تحصن نمادین، گفت: این تحصن نمادین در به اعتراض به اهانت به ساحت علم و عالم است.

وی ادامه داد: بعد از هجوم وحشیانه عوامل صهیونیستی و استکباری به ملت ستمدیده فلسطین که در این چند ماه رخ داد و شاهد شهادت هزاران تن از فرزندان ستم دیده فلسطین بودیم، یک موج بیداری در سطح دنیا برپا شده و امروز هم در کشور‌های شرقی و هم در کشور‌های غربی شاهد این هستیم که آزادی خواهان دنیا و به‌ویژه دانشگاهیان در سراسر دنیا به پا خاسته‌اند.

رهایی اظهار کرد: موج اعتراض آن‌ها به ستم‌هایی است که بر مردم فلسطین وارد می‌شود و این اعتراضشان را در جای جای دنیا مطرح می‌کنند و از این جنبه جای خوشبختی است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: این موج بیداری در دنیا شکل گرفته است و امروز دیگر عوامل صهیونیستی نمی‌توانند موج مظلومیت بر پا کنند بلکه موج وحشی‌گری آن‌ها در سطح دنیا مطرح می‌شود.

رهایی با بیان اینکه در این جریانات دنیا با خوی استکباری آن‌ها و مظلومیت مردم فلسطین آشنا شده است، خاطر نشان کرد: در کنار آن عوامل پلیس و دولت آمریکا برخورد‌های زشت و وحشیانه‌ای با دانشجویان و دانشگاهیان و اساتید این کشور دارند و این رفتار در برخی کشور‌های دیگر مانند کانادا و استرالیا در حال تکرار است و به ساحت علم و عالم توهین می‌شود و به وحشیانه‌ترین شکل ممکن با افراد صاحب علم و عمل برخورد می‌شود.

رهایی اضافه کرد: دولت‌های غربی که همیشه در پشت چهره لیبرال منشی و آزادی‌خواهی، دولت‌ها و کشور‌هایی مانند ایران را محکوم کرده، ولی امروز خوی اصلی خود را نشان می‌دهند و هر نوع ندای آزادی‌خواهی را به وحشیانه‌ترین شکل سرکوب می‌کنند.

رئیس دانشگاه امیرکبیر این امر را وجه مثبتی دانست که برای همه دنیا نمایان شده است و افزود: امروز همه مردم دنیا این خوی وحشی‌گری را مشاهده می‌کنند و دنیا در پشت چهره آزادی‌خواهی و آزادی‌طلبی استکبار را می‌بینند.

وی ابراز امیدواری کرد که این چنین حرکت‌هایی تا حد زیادی چهره مظلومیت مردم فلسطین را نشان دهد چرا که دنیا به نحوی از مردم فلسطین دفاع می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشگاهیان آزادی‌خواه در سراسر دنیا به پا خاسته‌اند
  • حمایت دانشجویان دانشگاه آزاد یاسوج از دانشجویان حامی فلسطین در کشورهای غربی+عکس
  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی
  • «فلسطین و توطئه صهیونیستی انگلیسی» به کتابفروشی‌ها آمد
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • بیانیه حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • بیانیه مشترک حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها | ویدئو
  • دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها پیش‌آهنگ تحولات جهانی باشند