Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد رضا حاجی رضا گفت: در پی وقوع سرمازدگی در فروردین‌ماه امسال، بیش از ۹ هزار هکتار از باغ‌های قم با درصد متفاوت تحت تاثیر قرار گرفته‌است، در همین رابطه مبلغ برآورد خسارت اولیه در زمینه سرمازدگی در باغ‌های استان بیش از یک هزار و ۲۶۳ میلیارد ریال است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم با اشاره به این که سطح سرمازدگی به باغ‌های استان در مناطق مختلف متفاوت است،گفت: محصول‌های باغی همچون زردآلو، قیصی، بادام، گردو، انگور و پسته در این ارتباط بیشترین خسارت را دیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاجی رضا گفت: همچنین زمین‌های زراعی درقم نیز تحت تاثیر قرار گرفته و حدود ۲ هزار و ۸۶۰ هکتار از اراضی زراعی تحت کشت استان که بیشتر شامل کلزا، گندم و جو می‌باشد از سرمازدگی متاثر شده و برآورد خسارت آن بیش از ۱۶۸ میلیارد ریال است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: در مجموع برآورد خسارت سرمازدگی در استان بیش از یک هزار و ۴۳۱ میلیارد ریال است که گزارش‌ها و مستند‌های مربوط به آن برای مسئولان ذی‌صلاح ارائه شده‌است.

حاجی رضا گفت: همچنین در راستای جبران بخشی ازخسارت وارده به کشاورزان، پیشنهاد‌هایی درزمینه بخشودگی سود و کارمزد جریمه وام‌های دریافتی کشاورزان و اعطای تسهیلات ارزان قیمت و پرداخت کمک بلاعوض ارائه شده‌است که در صورت تصویب در مراجع ذی‌صلاح، اقدام‌های لازم در این خصوص انجام خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: در این راستا باید به ترویج بیمه محصول‌های کشاورزی توجه‌ای ویژه‌ای نمود و به بهره‌برداران و کشاورزان استان توصیه نمود که محصول خود را بیمه کنند تا در صورت وقوع مخاطرات کشاورزی، قسمتی از خسارت وارد شده جبران شود.

بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی این استان در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی، باغی، دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده‌است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی سرمازدگی کشاورزی قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۷۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: فروردین سال‌جاری تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان، ۲۵۳ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سیدشهرام کهریزی امروز _ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فروردین سال‌جاری ۳۴۶ هزار تن کالای ترانزیتی از پایانه مرزی پرویزخان وارد کشور شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته جهش چشمگیری ۲۵۳ درصد دارد.

وی درباره تردد ناوگان در پایانه مرزی پرویزخان، افزود: فروردین سال جاری ۱۲ هزار خودروی ناوگان حمل‌ونقل کالا برای بارگیری کالای ترانزیتی وارد این پایانه مرزی شده است که در مقایسه با سال گذشته افزایش ۲۵۵ درصدی دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: فروردین سال جاری بارگیری کالای ترانزیتی از پایانه مرزی پرویزخان به اقصی نقاط کشور ۱۸۷ هزار تن بوده است که نسبت به سال قبل ۳۹۴ درصد افزایش داشته و ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای بارگیری شده ۷۲۳۰ دستگاه بوده که با افزایش ۳۷۳ درصدی همراه است.

کهریزی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون جلسات متعددی در خصوص تسهیل تجارت و روان‌سازی تردد مسافر در پایانه‌های مرزی استان کرمانشاه انجام شده است، در این جلسات از زاویه‌های مختلف بحث ترانزیت کالا و تسریع در تردد مسافران مطرح شد و نگاه‌های نرم‌افزاری، زیرساخت‌ها و امکانات تجهیزاتی که باید مهیا شود، در انجام کارها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی از پایانه مرزی پرویزخان به عنوان یکی از مرزهای مهم کشور در زمینه توسعه صادرات نام برد و افزود: این مرز در توسعه روابط ایران و عراق نقش فراوانی دارد و بخش عمده‌ای از صادرات ایران به عراق از طریق این مرز انجام می‌شود.

کد خبر 749717

دیگر خبرها

  • افتتاح ۱۰ ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی در زرند
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین
  • رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • عدم پرداخت خسارت کشاورزان زرندی از سال ۱۴۰۱
  • رشد ۴۸درصدی تجارت در اولین ماه سال/ صادرات۴میلیاردی دلار نفت
  • رشد ۴۸درصدی تجارت در اولین ماه سال/صادرات۴میلیاردی دلار نفت
  • رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در اولین ماه از سال ۱۴۰۳
  • جهش چشمگیر ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • خسارت ۱۰۰۰ میلیاردی بارش‌های اخیر به بخش کشاورزی جنوب کرمان
  • جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان