Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@23:44:20 GMT

فرسودگی نیمی از ناوگان مکانیزاسیون کشاورزی استان همدان

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۱۷۷۱۶

فرسودگی نیمی از ناوگان مکانیزاسیون کشاورزی استان همدان

ایسنا/همدان رئیس اداره توسعه فناوری‌های مکانیزه سازمان جهادکشاورزی استان همدان از فرسودگی نیمی از ناوگان مکانیزاسیون کشاورزی این استان خبر داد.

مهدی جهانگیری صالح  با بیان اینکه ۵۰ درصد از مکانیزاسیون کشاورزی استان همدان فرسوده و دارای عمر بالای ۱۳ سال بوده و نیازمند جایگزینی و نوسازی هستند، اظهار کرد: شاخص مکانیزاسیون استان  ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۲ اسب بخار در هکتار بوده که خوشبختانه  با این آمار ناوگان نیروی محرکه کشاورزی استان شامل تراکتور و کمباین از سطح مطلوب و استانداردی برخوردار است.

وی در ادامه با بیان اینکه در بیش از ۹۰ درصد اراضی زراعی استان همدان کار کشاورزی به صورت مکانیزه انجام می‌شود، تصریح کرد: انجام کار کشاورزی به صورت مکانیزه در سطح باغات استان تا حدودی  به نسبت اراضی زراعی کمتر بوده که قدیمی بودن باغ‌های استان و عدم امکان تردد ماشین آلات کشاوررزی در این باغات و نیز تطابق یا عدم بومی‌سازی دستگاه‌های مورد استفاده در باغ‌ها از دلایل مهم کمتر بودن انجام کار کشاورزی به صورت مکانیزه در سطح باغات استان به شمار می‌رود که با توجه به شعار سال امیدواریم دستگاه‌هایی متناسب با باغات طراحی و مورد استفاده قرار گیرد .

جهانگیری صالح از ابلاغ ۲۱۲ میلیارد تومان به منظور خط دهم اعتباری مکانیزاسیون استان همدان خبر داد و یاد آور شد: این میزان اعتبار ابلاغ شده در تمام زیر بخش‌های زراعت باغبانی،گلخانه،دام، طیور، شیلات، گیاهان دارویی و منابع طبیعی توزیع شده و به زودی به شهرستانهای استان ابلاغ خواهد شد.

وی با بیان اینکه تفاهم نامه‌ای با بانک کشاورزی به امضا رسیده افزود: افرادی که متقاضی هستند می‌توانند به مراکز جهاد کشاورزی شهرستان‌ها مراجعه و پس از تشکیل و تکمیل پرونده به مدیریت جهاد کشاورزی معرفی و از بانک کشاورزی تسهیلات خود را اخذ کنند .

جهانگیری صالح نرخ سود این تسهیلات را ۱۵ درصد، سهم آورده متقاضی را ۲۰ درصد و سهم تسهیلات را ۸۰ درصد  اعلام کرد و گفت: در ۹ خط اعتباری گذشته افزون بر ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون در استان شامل ۵۵۰۰ دستگاه تراکتور و کمباین ، ۵۰۰۰ دستگاه در مکانیزاسیون زراعت و  ۳۰۰۰  دستگاه در مکانیزاسیون باغ، گلخانه، دام و طیور به ناوگان مکانیزاسیون استان تزریق شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانها شهرستانها مکانیزاسیون کشاورزی خط اعتباری فرسودگی استانی اقتصادی کشاورزی استان استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۷۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۱۱ دستگاه ادوات کشاورزی به بهره برداران شهرستان آوج

۱۱ دستگاه ادوات کشاورزی تحویل بهره برداران شهرستان آوج تحویل داده شد.

ادوات تحویلی شامل دستگاه‌های کشت مستقیم، سمپاش، کیزل پکل است که حدود ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات برای خرید این ادوات پرداخت شده است.

طرح جهش تولید در دیمزار‌های استان قزوین در ۱۰ محصول زراعی شامل گندم، جو، نخود، عدس، گیاهان علوفه ای، گیاهان روغنی و گیاهان دارویی به زیرکشت رفته و در۶ شهرستان و ۴۲۰ روستای استان در حال اجراست که سه هزارو ۷۵۰ نفر از کشاورزان طرف قرارداد تولید در طرح جهش تولید در دیمزار‌ها هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • خسارت باران و طوفان به زیرساخت‌های آب، برق و کشاورزی گچساران
  • بانک ها هیچ دلیل و علاقه ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!
  • آموزش نمادین رای گیری با صندوق مکانیزه الکترونیکی در سیمرغ
  • تحویل ۱۱ دستگاه ادوات کشاورزی به بهره برداران شهرستان آوج
  • واردات ۲ هزار اتوبوس برقی برای تهران در دست اقدام است
  • کلانشهر تهران ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس برقی نیاز دارد
  • تامین ۲.۵ تا ۳ درصد برق کشور در نیرو‌گاه شهید مفتح
  • بانک‌ها هیچ دلیل و علاقه‌ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!
  • جهش تولید مسکن با هدف تحقق شعار سال در همدان
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد