Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیانوش عارفی معاون فنی هواشناسی هرمزگان صبح امروز در گفت‌ و گو با خبرنگار فارس در بندرعباس در پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان اظهار کرد: وضعیت جوی طی امروز، پدیده غالب در سطح استان، وزش بادهای نسبتا شدید غربی پیش بینی می شود. در مناطق خشکی به طور کلی نسبت به روز گذشته از شدت سرعت باد و گرد وغبار کاسته خواهد شد، لیکن در نوار ساحلی، برخی خشکی های مناطق شمالی و شرقی استان کماکان از ساعات ظهر افزایش سرعت باد، بروز گرد وغبار و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مناطق دریایی وزش بادهای شدید طی امروز نیز ادامه خواهد داشت. در سایر مناطق استان، آسمان صاف تا کمی ابری، همراه با غبارمحلی پیش بینی می شود.

وی درباره وضعیت دریایی نیز عنوان کرد: طی امروز در ساعات صبح، خلیج فارس و مناطق جنوبی تنگه ی هرمز (جنوب جزیره ی قشم) و دریای عمان با وزش بادهای نسبتا شدید غربی، نسبتا مواج پیش بینی می شود. از ساعات ظهر، کلیه ی مناطق دریایی استان با شدت گرفتن سرعت وزش باد نسبتا مواج خواهد شد، سرعت باد طی ساعات بعد ازظهر در خلیج فارس و تنگه ی هرمز به بیش از 50 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و سبب اختلال در ترددهای دریایی خواهد شد. بنابراین، توصیه می شود با توجه به نامساعد بودن وضعیت دریایی، از تردد شناورهای سبک و قایق های تفریحی جلوگیری شود و تمهیدات لازم در بنادر استان صورت پذیرد. ضمنا طی این مدت خیزش گرد وغبار و کاهش کیفیت هوا در نوار ساحلی و جزایر استان نیز مورد انتظار است.

به گفته وی، از روز سه شنبه به تدریج از میزان سرعت وزش باد و تلاطم دریا کاسته خواهد شد.

عارفی عنوان کرد: به لحاظ دمایی، طی امروز کاهش نسبی دما در سطح استان مورد انتظار است و از روز سه شنبه تا پایان هفته به تدریج افزایش نسبی دما در برخی نقاط از جمله مناطق شرقی استان پیش بینی می شود.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: هواشناسی هرمزگان مواج بودن دریا پیش بینی می شود وزش بادهای طی امروز خواهد شد وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۷۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی چهارمحال و بختیاری را فرا می‌گیرد

معاون توسعه و هواشناسی چهارمحال‌وبختیاری گفت: برای روزهای دوشنبه تا چهارشنبه مجددا به تناوب شاهد افزایش ابر وزش باد شدید تا نسبتا شدید لحظه‌ای، رگبار باران و رعد و برق برای استان به ویژه مناطق غربی پیش بینی می‌شود.

معصومه نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: برای امروز _ یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ افزایش ابر و گاهی وزش باد ملایم برای اکثر نقاط استان انتظار است، همچنین بارش‌های رگباری و ضعیف در غرب استان به خصوص برای کوهرنگ پیش بینی می‌شود.

وی افزود: برای روزهای دوشنبه تا چهارشنبه مجدداً به تناوب شاهد افزایش ابر وزش باد شدید تا نسبتاً شدید لحظه‌ای، رگبار باران و رعد و برق برای استان به ویژه مناطق غربی پیش بینی می‌شود، همچنین احتمال وقوع تگرگ دور از انتظار نیست.


معاون توسعه و هواشناسی چهارمحال‌وبختیاری اضافه کرد: شدت بارش‌ها برای غرب استان به خصوص اردل، بخشی‌های کیار، کوهرنگ و غرب لردگان پیش بینی می‌شود.

نوروزی افزود: برای روزهای دوشنبه تا چهارشنبه برای مناطق غربی استان هشدار سطح نارنجی هواشناسی و برای سایر نقاط استان هشدار زرد هواشناسی صادر شده است.

وی ادامه داد: در برخی از مناطق استان به خصوص نیمه غربی، ممکن است بارش‌ها به صورت نقطه‌ای تقویت شود بنابراین آبگرفتگی معابر، احتمال سیلابی شدن مسیرها و رودخانه‌ها طی این مدت دور از انتظار نیست.

معاون توسعه و هواشناسی چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: برای صبح روز پنجشنبه کاهش نسبی دما را خواهیم داشت و از ظهر پنجشنبه تا هفته بعد دمای هوا روند افزایشی خواهد داشت، همچنین برای روزهای پنجشنبه و جمعه بارشی پیش بینی نمی‌شود.

کد خبر 750887

دیگر خبرها

  • سامانه بارشی چهارمحال و بختیاری را فرا می‌گیرد
  • افزایش باد همراه با غبار محلی و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۶ اردیبهشت
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۶ اردیبهشت
  • تداوم ناپایداری‌های جوی و دریایی در هرمزگان
  • تداوم ناپایداری‌های جوی و دریایی در هرمزگان، ۱۵ اردیبهشت
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۵ اردیبهشت
  • ناپایداری در وضعیت جوی و دریایی هرمزگان
  • وزش باد‌های شدید و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۴ اردیبهشت
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۴ اردیبهشت
  • خلیج فارس مواج است/احتمال بارش های پراکنده