Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@02:32:00 GMT

مانایی گلدسته با اشعار حماسی ناب

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۱۸۵۰۴

مانایی گلدسته با اشعار حماسی ناب

خبرگزاری مهر- گروه استان ها: روز چهارشنبه (۲۴ فروردین) بود که خبر تلخ درگذشت شاعر آیینی گلستان منتشر شد، «محمدزمان گلدسته»، شاعر سراینده قطعات حاج صادق آهنگران بر اثر سانحه تصادف در مسیر تهران فوت کرد.

گلدسته در جاده رودهن و بومهن تصادف کرده و خودروی وی آتش می‌گیرد و روز چهارشنبه جسد وی شناسایی شد.

محمدزمان گلدسته در سال ۱۳۵۴ در شهرستان گرگان متولد شد و از نوجوانی به سرودن شعر پرداخت و در وصف ائمه و مخصوصاً امام حسین (ع) اشعار زیادی هم سروده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از سال ۶۶ عضو انجمن شعر و ادب اداره ارشاد گرگان شد و در سال‌های فعالیت خود اشعار حماسی و آیینی متعددی را سرود و جوایز مختلفی را کسب کرد.

گلدسته خود را از شاگردان مرحوم محمدرضا آقاسی شاعر آیینی و مذهبی می‌دانست و با عمق وجود برای استادش شعر می‌سرود.

از آثار گلدسته می‌توان به مجموعه شعرهای با عنوان‌های «گل صد برگ»، «بسم رب العشق»، «روح و ریحان» و مجموعه تصویری «چاووش» و آلبوم موسیقی «شاه و گدا» اشاره کرد.

آیین تشییع جنازه این هنرمند امروز (یکشنبه) از مقابل تالار فخرالدین اسعد گرگانی با حضور هنرمندان، حاج صادق آهنگران، مسئولان استانی و اقشار مختلف مردم برگزار و در جوار گلزار شهدای امامزاده عبداالله (ع) به خاک سپرده خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این خصوص بیانیه داد و این ضایعه را به مردم و خانواده این هنرمند تسلیت گفت.

گلدسته قریحه را در مدح خاندان نبوت به کار گرفت

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان هم به مناسبت درگذشت شاعر گرگانی پیام تسلیت صادر کرد.

متن پیام آیت الله نورمفیدی به شرح زیر است: خبر درگذشت شاعر آئینی و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، شادروان محمدزمان گلدسته موجب تاثر و تالم شد.

گلدسته استعداد خود را در مسیر ارزشمند مدح و رثای خاندان نبوت و رسالت به کار گرفتآن مرحوم از دوران نوجوانی قریحه خدادادی خویش را در مسیر ارزشمند مدح و رثای خاندان نبوت و رسالت به کار گرفت و با حضور در مجامع فرهنگی و مذهبی با زبان هنر و شعر ارادت خویش را به آستان مقدس پیامبراکرم (ص) و خاندان پاکش (ع) عرضه داشت.

اینجانب ضایعه فقدان این هنرمند و شاعر مذهبی را به اصحاب هنر و ادب استان گلستان، همچنین به خانواده به ویژه پدر و مادر ایشان تسلیت عرض می کنم و از درگاه خداوند منّان برای آن ها صبر و شکیبایی و برای آن فقید سعید، فیض و رحمت واسعه مسئلت دارم.

گلدسته اشعار درخشان از خود به یادگار گذاشت

محمدعلی زنگانه، استاندار گلستان هم در پی درگذشت هنرمند برجسته استان، متن پیامی صادر کرد.

در متن پیام وی آمده است: خبر ضایعه نابهنگام درگذشت شاعر آیینی و فرهیخته استان، جناب محمد زمان گلدسته، موجب تألم و تأثر شد.

شاعر برجسته ای که اشعاری درخشان از خویش به یادگار گذاشت و کتاب‌های شعر «بسم رب‌العشق»، «روح و ریحان» «گل صدبرگ» از وی به یادگار مانده است.

درگذشت این هنرمند گرانقدر را به عموم هم استانی های عزیز و جامعه فرهنگی و ادبی استان و خصوصاً خانواده داغدیده ایشان، تسلیت عرض می نمایم و از محضر قادر متعال، علو درجات آن مرحوم و صبر و شکیبایی برای بازماندگان معزز آن شاعر فقید آرزومندم.

گلدسته شاعری متعهد بود

غلامرضا منتظری، نماینده مردم گرگان و آق قلا و نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی هم پیام تسلیت صادر کرد.

متن پیام وی به این شرح است: محمد زمان گلدسته، شاعر بزرگ اهل بیت و انقلاب اسلامی که سراسر عمر پربرکت خود را با هنر و سلاح شعر، به نشر معارف دین و کارزار با بی‌دینی و انحراف‌ها صرف کرد.

او را به‌حق باید نمونه شاعری متعهد خواند که هنر شعر را در خدمت ارزش‌های متعالی اسلامی و الهی و انسانی گرفت و با مخاطبان بسیار به عنوان شاعری مردمی که دل در گروی اسلام و انقلاب و آرمان‌های شهیدان و امام شهیدان (ره) داشت، هرکجای کشور عزیزمان، حلقۀ ارادت اهل بیت (علیهما سلام) و نام و یاد شهیدان بود، حاضر می‌شد و حنجر حق‌گوی خود را مأذنۀ تلاوت حقیقت اسلام و حقانیت انقلاب اسلامی می‌کرد. شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، خود شاهد هستند که او یادواره به یادواره در سراسر این خاک خونرنگ از رشادت‌های آن‌ها گفت و سرود و سهم زمان بودنش در این جهان را به نیک‌ترین شکل، صرف روشنگری طریق مبین ولایت کرد.

قلم صدق او چون قدم صدق شهیدان، همان‌ها که همواره ستایشگرشان بود، در صراط مستقیم تعهد بود و توانسته بود، خود و شعرش را الگویی برای شعر و شاعر متعهد زمان ما به ثبت برساند.

امید واثق داریم که اجر و ثواب مجاهدات ادبی محمد زمان گلدسته، شفیع او در روز جزا خواهد بود و روح بلندش را در جوار سرور و سالارش، اباعبدالله الحسین (ع) مأوا خواهد بخشید.

فقدان این فرزند پاک و فرهیخته سرزمین گرگان و شاعر و مداح بزرگ اهل بیت (ع) را به خانواده محترم ایشان، دوستداران اهل بیت، خانواده بزرگ فرهنگ و ادب و عموم همشهریان عزیز تسلیت و تعزیت عرض می کنم.

نشان دادن ارادت با زبان هنر

سردار علی ملک شاهکوهی، فرمانده سپاه نینوای گلستان هم در پیامی درگذشت شاعر آئینی پر آوازه استان گلستان و کشور را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت ملک شاهکوهی به این شرح است: مرحوم گلدسته در دوران حیاتش در مسیر مدح و رثای خاندان نبوت و رسالت شعر سروده و با حضور در محافل فرهنگی و مذهبی با زبان هنر و شعر ارادت خویش را به ساحت مقدس پیامبراکرم (ص) و خاندان پاکش (ع) عرضه داشت.

این مرحوم اشعاری ماندگار در وصف دفاع مقدس، شهادت و مدافعان حریم ولایت و امامت به یادگار گذاشته است.

کد خبر 5469676

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان درگذشت چهره ها اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان شاعر ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا ماه رمضان 1401 خطبه های نماز جمعه ارتش جمهوری اسلامی ایران خراسان رضوی مشهد هفته هنر انقلاب اسلامی ماه مبارك رمضان امام حسن مجتبی ع ایلام اردبیل درگذشت شاعر زمان گلدسته خاندان نبوت متن پیام اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۸۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت رئیس بنیاد ملی نخبگان در پی درگذشت نخبه علمی کشور

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما دکتر دهقانی در پیامی درگذشت این نخبه علمی کشور به همراه پدرش دکتر سیداحمد نصراللهی را تسلیت گفت.

متن کامل این پیام به شرح ذیل است:

«انا لله و انا الیه راجعون

خبر هجرت ناباورانه نخبه علمی، سید اسماعیل نصراللهی همراه با پدر گرامی‌اش دکتر سید احمد نصراللهی از دنیای فانی به سرای باقی، همه ما را متاسف و متأثر کرد.

وقتی در مهر ماه سال گذشته در همایش ملی نخبگان، جشن موفقیت او را در کنکور سال ۱۴۰۲ و کسب رتبه بیست و پنج در زیر گروه علوم انسانی را برگزار کردیم، هرگز در اندیشه هجران او به این زودی نبودیم.

این نخبه سفر کرده تبلور اراده انسان در کره خاکی بود که با آن همه محرومیت در سلامت جسمی و با حمایت و هدایت والدین بخصوص مادر بزرگوارش همه نشدنی‌ها برای یک فرد معلول را شدنی کرد.

خدایش، او و پدر عزیزش را بیامرزد و در بهشت جاوید سرایشان دهد. از خداوند منان برای مادر داغدیده و سخت اراده او شفای عاجل و صبر جمیل را مسئلت دارم.»

دکتر سید احمد نصرالهی، جراح دندانپزشک به همراه فرزندش سیداسماعیل نصرالهی روز جمعه، ۱۴ اردیبهشت بر اثر نشت گاز منوکسید کربن دار فانی را وداع گفتند.

دیگر خبرها

  • جایگاه میرنوروز از نگاه ملی مغفول مانده است
  • سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود
  • شعر میرنوروز آمیخته با مضامین قرآنی است
  • پیام تسلیت استاندار مازندران در پی درگذشت نخبه مازندرانی
  • پیام وزیر علوم درپی درگذشت نخبه کنکوری
  • پیام درگذشت وزیر علوم در پی درگذشت نخبه کنکوری
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • بنیاد ملی نخبگان درگذشت اسماعیل نصراللهی را تسلیت گفت
  • پیام تسلیت رئیس بنیاد ملی نخبگان در پی درگذشت نخبه علمی کشور
  • پیام تسلیت رئیس بنیاد ملی نخبگان در پی درگذشت نخبه‌ علمی کشور