Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دشمن در تلاش است تا فتنه بین اقوام و مذاهب را در کشور به ویژه سیستان و بلوچستان به عنوان پایتخت وحدت اسلامی راه بیندازد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، حسین مدرس‌خیابانی در مراسم رژه موتوری به مناسبت 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: امروز ارتش جمهوری اسلامی سراسر غرور و در تمام عرصه‌های دفاعی و کمک‌رسانی به مردم در بحران‌های مختلف از جمله مقابله با کرونا، سیل و زلزله افتخارآفرین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بیعت همافران با امام راحل(ره) ارتش را در صف مردم قرار داد، ادامه داد: ارتش قهرمان ما در طول هشت سال جنگ تحمیلی با جانفشانی و ایثار در کنار سایر نیروهای مسلح باعث شد دشمن نتواند حتی یکی وجب از خاک ایران اسلامی را به تصرف درآورد.

وی گفت: نیروهای مسلح ایران اسلامی به ویژه ارتش قهرمان و شجاع ما در بعد از جنگ تحمیلی در عرصه‌های مختلف افتخارآفرینی کردند. امروز نیروهای مسلح نماد افتخارآفرینی، اقتدار و خودکفایی هستند که این خود الگویی بسیار موفق برای سایر بخش‌هاست.

مدرس خیابانی اظهار داشت: اقتدار امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی را مدیون خون شهدا و جانفشانی‌های نیروهای مسلح هستیم. امروز آن چیزی که بیشتر به چشم می‌خورد جنگ ترکیبی و سایبری است که تقویت ایمان نیروهای مسلح در این بین از اهمیت بالایی برخوردار است.

استاندار سیستان و بلوچستان: مشکلات مردم با حضور میدانی مدیران قابل حل استمدرس‌خیابانی: چرا 146 هزار دانش‌آمو‌ز در سیستان و بلوچستان از تحصیل بازمانده‌اند؟مدرس خیابانی: اثربخشی مرکز جذب سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان ناچیز است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ایمان به خدا، تدین و عنصر معنوی یکی از مهمترین وجه تمایز نیروهای مسلح ایران اسلامی با سایر نیروهای نظامی کشورهای مختلف دنیاست. امروزه نیروهای مسلح ما نماد خودکفایی، نماد اقتدار، نماد ارزش‌های دینی و ایمانی هستند و این یکی از مهمترین دلایلی است که دشمن هیچ‌گاه نمی‌تواند به ما آسیبی وارد کند.

وی تصریح کرد: جنگ‌های سایبری و ترکیبی امروزه فضای کشور و به ویژه سیستان و بلوچستان را فرا گرفته و دسیسه و شهات روحانیون در مشهد مقدس و برخی تحرکات در جنوب شرق کشور همه نشان از توطئه دشمنان علیه نظام و انقلاب دارد که هوشیاری نیروهای مسلح و مردم را برای خنثی‌سازی این توطئه‌ها می‌طلبد. دشمن در تلاش است تا فتنه بین اقوام و مذاهب را در کشور به ویژه سیستان و بلوچستان به عنوان پایتخت وحدت اسلامی راه بیندازد.

مدرس خیابانی گفت: امروز هیچ کسی حق ندارد به بهانه دفاع، باعث ایجاد تفرقه قومی و مذهبی در کشور به ویژه این استان شود. حفظ وحدت و انسجام در بین اقوام و مذاهب که یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است باید در کشور و به ویژه در سیستان و بلوچستان حفظ شود.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: حفظ وحدت و انسجام در سیستان و بلوچستان هوشیاری همه مردم، صاحبان تریبون، متنفذین و بزرگان را می‌طلبد. امروزه نیروهای مسلح علاوه بر اینکه نماد اقتدار و عظمت هستند نماد خودکفایی و ایستادگی در برابر توطئه‌های دشمنان نیز هستند.

وی گفت: نیروهای مسلح ما امروزه در حوزه پیشرفت و خودکفایی الگویی موفق برای سایر بخش‌هاست که از این ظرفیت باید جهت پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور بهره گرفت. امروزه پیشرفت نیروهای مسلح و دانشمندانی که در حوزه هسته‌ای ایران اسلامی افتخارآفرینی می‌کنند در دنیا زبانزد هستند.

مدرس‌خیابانی بیان کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های نیروهای مسلح در جهت خودکفایی کشور در تمام عرصه های اقتصادی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. برای حفظ قدرت ملی نباید به هیچ کشوری در هیچ زمینه‌ای وابسته بود بلکه باید سایر کشورها به ما وابسته باشند و باید برای تحقق این امر از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

انتهای پیام/392/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان بین اقوام و مذاهب مدرس خیابانی نیروهای مسلح ایران اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۸۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه خیریه‌ها و خیران خارج از کشور ایجاد می‌شود


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت در نشست حجت الاسلام و المسلمین شهریاری؛ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با سیدمرتضی بختیاری؛ رئیس کمیته امداد، تفاهم‌نامه‌ای را برای توسعه فرهنگ خیر و احسان با استفاده از ظرفیت‌های برون‌مرزی در حوزه نیکوکاری امضا کردند .

رئیس کمیته امداد در همین نشست از سابقه همکاری‌ دو نهاد در حوزه ترویج فرهنگ احسان و انفاق سخن گفت و از کمیته امداد به عنوان یادگار حضرت امام (ره) و یکی از بزرگترین‌ نهادهای خیریه در سطح جهان یاد کرد که توجه ویژه‌ای به استفاده از ظرفیت‌های برون‌مرزی به ویژه ایرانیان خارج از کشور داشته است.

بختیاری با تاکید بر تجربیات موفق کمیته امداد در حوزه بین‌المللی، اظهار کرد: یکی از موضوعات اصلی در این حوزه، توجه به ظرفیت‌های امت اسلامی در زمینه خیر و احسان است.

وی ادامه داد: کمیته امداد در برخی کشورهای منطقه که در چارچوب تفاهم‌نامه دولت‌ها عمل کرده، در خصوص تبادل تجربیات به ویژه در توانمندسازی و حرفه‌آموزی، عملکرد موفقی داشته و زمینه اشتغال بسیاری را فراهم کرده است.

رئیس کمیته امداد با اشاره به ظرفیت‌های مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برای ترویج فرهنگ احسان و انفاق در داخل و خارج از کشور، تصریح کرد: امکانات دو مجموعه کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی باید در عرصه فعالیت‌های انسان‌دوستانه، تجمیع شود.

بختیاری با اشاره به استفاده از فرصت‌های مشترک در قالب همایش‌ها، سمینارهای علمی و پژوهشی و نمایشگاه‌های فرهنگی، از آمادگی کمیته امداد برای برگزاری دوره‌های انتقال و تبادل تجربیات برای مخاطبان و جامعه هدف مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خبر داد.

وی بر نقش نخبگان علمی، فرهنگی، اجتماعی و خیران حقیقی و حقوقی برای راه‌اندازی مراکز رشد، نوآوری و فناوری تاکید کرد و گفت: این موضوع در تفاهمنامه با مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی پیش‌بینی شده و امیدواریم هسته‌های خیر و احسان در داخل و خارج از کشور تشکیل شود.

رئیس کمیته امداد ادامه داد: شناسایی و ایجاد ارتباط میان خیریه‌ها، خیران و ایرانیان فعال، مرتبط و مقیم خارج از کشور در راستای حمایت از نیازمندان از دیگر مواردی است که در این تفاهم‌نامه مورد توجه قرار گرفته است.

بختیاری تسهیل انجام فعالیت‌های خیریه‌ را در خارج از کشور ضروری دانست و افزود: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ظرفیت‌های خوبی در زمینه شناسایی و معرفی خیریه‌های فعال به منظور تبادل تجربیات دارد که در این تفاهم‌نامه مورد توجه قرار گرفته است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز با اشاره به خدمات مجمع تقریب در این زمینه ، گفت: ما باید بستری را طراحی و فراهم کنیم که برای اقشار جامعه قابل اعتماد باشد. مجمع جهانی تقریب نخستین اقدامی را که در این راستا انجام داد، طراحی سامانه «آی محسن» بود. این سامانه برای کمک به محرومین جهان اسلام است تا همگان بتوانند به واسطه آن کمک‌رسانی کنند.

شهریاری اظهار کرد: در این سامانه پویش هایی برگزار و سقف نیازها بررسی می‌شود و ما بسترهای مناسب را برای کمک رسانی فراهم می‌کنیم. ما ظرفیت‌های بسیاری در جهان اسلام برای کمک رسانی به محرومان جامعه داریم و بخشی از این ظرفیت‌ها در کشور ما وجود دارد.

وی ادامه داد: مردم کشورهای دیگر می‌دانند که سردمدارانشان ممکن است طرفدار آمریکا باشند و کمک‌هایشان به دست مردم غزه نرسد اما از طرفی می‌خواهند که به مردم غزه کمک کنند. ما می‌توانیم تدابیری بیاندیشیم و شبکه‌ای را که در جهان اسلام در اختیار داریم را به هم پیوند بزنیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی همچنین از ضرورت فرهنگ سازی در این زمینه سخن گفت و افزود: باید فرهنگ سازی کنیم که محروم، محروم است و فرقی نمی‌کند ایرانی و یا از هر کشور دیگری باشد. افراد بسیاری هستند که به برخی از پویش ها علاقه دارند و می‌توانند در این مسیر به ما کمک کنند.

شبکه نیکوکاری آی محسن یا طرح خدمت رسانی جهان اسلام ، ۱۸ خدمت ارائه می دهد، خدمات آی محسن در قدم اول شامل خدمات خیریه و مشارکت در فعالیت های نیکوکارانه است و در مراحل بعدی خدماتی مانند گردشگری تقریبی ، آموزش ، فعالیت های فرهنگی ، خدمات بیمه ، خدمات سلامت و درمان ، فعالیت های کسب و کار، حمایت از اشتغال ، خانواده و سایر خدمات مورد نیاز جامعه اسلامی راه اندازی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تاکید بر اهمیت احترام اروپا به نیروهای مسلح ایران
  • یکپارچگی نیروهای مسلح موجب یاس و ناامیدی دشمن است
  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی
  • میانگین دوره خدمت سربازی ۱۴ ماه است
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • شبکه خیریه‌ها و خیران خارج از کشور ایجاد می‌شود
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • همدلی نیروهای مسلح مثال‌زدنی است
  • وزیر دفاع: راهبرد نیروهای مسلح تامین امنیت خلیج فارس است
  • راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است