Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- فرشته بامری *: موج سنگین رسانه‌ای علیه مهاجران افغانستانی در ایران در حالی چند روزی است که به شدت تقویت می‌شود که به نظر می‌رسد دستی در پس پرده در حال تحریک اقشار مختلف مردم با گرایش و قومیت‌های مختلف علیه مهاجران افغانستانی است.

تاریخ نگاری‌های مشترک و خط یکسان و حوزه ادبی و علمی یکسان میان ایران و افغانستان، به عنوان یک روح در دو جسم عمل می‌کنند و اینها نقاط بسیار مستحکم دوستی دو کشور محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وجود شاخصه‌های یکسان تمدنی قبل و پس از اسلام در دو کشور، حاکی از وجود حوزه بسیار غنی تاریخی و تمدنی بین دو کشور است اما دشمنان این روزها برای ایران با این همه اشتراک در آداب و رسوم، دین و فرهنگ نسخه‌ای از دشمنی و نفاق می‌پیچند.

چرا ایران و افغانستان؟

ملتی که بیش از ۴۰ سال بی هیچ چشم داشتی به خاک و منابع افغانستان، برادرانه و دوستانه مهاجرین افغانستانی را همانند ملت خود در خانه خود جای داده‌است و در هیچ مقطعی از هیچ کمکی برای صلح و ثبات افغانستان دریغ نکرده‌است.

این پروژه در عصبانیت دشمن از رشد روابط اقتصادی ایران و افغانستان که در ماه‌های اخیر با گسترش بی نظیری روبرو بوده است و ناکامی در راه اندازی جنگ داخلی در افغانستان و درگیر کردن ایران در آن، و همچنین نا امن سازی منطقه آسیای میانه به ویژه مرزهای شرقی ایران توسط سرویس‌های امنیتی غربی ریشه دارد.

پروژه‌ای که از طریق فضای مجازی هدایت و فرماندهی می‌شود

این روزها فضاهای آنلاین و شبکه‌های اجتماعی به بستری برای ایجاد تفرقه و کاشتن تخم نفاق و دشمنی میان دو کشور دوست و همسایه یعنی ایران و افغانستان تبدیل شده‌اند.

با جوسازی‌های رسانه‌ای و کلیپ‌هایی ساختگی حاوی توهین و تحقیر دو ملت ایران و افغانستان که از طریق فضای مجازی انتشار یافته و به دنبال ایجاد حس نفرت میان ایرانیان و افغان‌ها نوعی نزاع عمیق و شدید قومی و مذهبی را دنبال می‌کند و این یکی از روش‌های مهم جنگ شناختی (نرم)، است که با پخش شایعات و اخبار دروغ و تهمت، در جامعه همراه می‌شود و آسیب‌هایی جبران‌ناپذیری بر جا می‌گذارد.

نباید فراموش کنیم که هر اقدام نسنجیده فعالان مجازی، به تقویت این فتنه ترکیبی کمک خواهد کرد لذا با دقت بیشتری در این حوزه، تحلیل و موضع گیری کنیم و نظارت بر فضای مجازی افسار گریخته را نیز از یاد نبریم.

خبرنگارو فعال رسانه‌ای کد خبر 5469533

منبع: مهر

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان افغانستان ایران زاهدان ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا ماه رمضان 1401 خطبه های نماز جمعه ارتش جمهوری اسلامی ایران خراسان رضوی مشهد هفته هنر انقلاب اسلامی امام حسن مجتبی ع ماه مبارك رمضان ایلام اردبیل ایران و افغانستان دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۸۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌های اقتصادی افغانستان برای ایران حائز اهمیت است

محمد کرمی در نشست امکان سنجی و تسهیل روند همکاری های اقتصادی میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و افغانستان که در محل فرمانداری شهرستان زهک برگزار شد، اظهار کرد: امیدوارم خداوند متعال به همه ما توفیق عنایت کند تا بتوانیم در سایه قرآن کریم و رهنمودهای اسلام روزبه روز در انسجام و وحدت امت اسلامی برای پیشبرد اهداف اسلام عزیز تلاش کنیم.

وی ادامه داد: تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) همواره مبنی بر وحدت بین امت اسلام برای پیشرفت اسلام و اجرای فرمان الهی در کل دنیا است که این رسالت همه ما مسلمانان است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه پیرو سفر معاون نخست وزیر حکومت سرپرست افغانستان به جمهوری اسلامی ایران توافقات خیلی خوبی انجام شده است، عنوان کرد: در راستای اجرایی شدن این توافقات جلسات و پیگیری های خوبی انجام شده است که باید ۲ کشور از توان یکدیگر برای پیشبرد اهدافشان بهره بگیرند.

کرمی خاطرنشان کرد: اقتصاد افغانستان برای جمهوری اسلامی بسیار مهم است و هر آنچه اقتصاد افغانستان قوی شود انگار اقتصاد جمهوری اسلامی قوی شده است بنابراین در کنار هم از موهبت های الهی که خداوند متعال در اختیار ما قرار داده بهره میبریم.

وی با بیان اینکه توافقات خوبی در خصوص ترانزیت و راه آهن به دلیل انتقال بار به دلیل اهمیت موضوع تجارت انجام گرفته است، گفت: در خصوص روان و تسهیل شدن تجارت حقوق گمرکی و ... باید توافقاتی داشته باشیم که به راحتی تجارت شکل بگیرد تا هر ۲ کشور از ظرفیت‌های خوبی که مرز دارد بهره مند شوند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: تشکیل شرکت های مشترک و سرمایه گذاری های مشترک می‌تواند کمک کند تا ۲ کشور از ظرفیت‌های یکدیگر بهره بگیرند.

وی ادامه داد: در سفرهای قبلی نیز توافقاتی صورت گرفته و بخشی از آن نیز انجام شده که نیاز است روند تجارت برای دو طرف تسهیل شود.

وی با بیان اینکه توسعه بخش پایانه ها بسیار مهم است، عنوان کرد: باید به شکلی عمل کنیم که ترانزیت راحت انجام شود تا بتوان از ظرفیت مرز به بهترین نحو استفاده کرد.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌های اقتصادی افغانستان برای ایران حائز اهمیت است
  • پشت‌پرده ماجرای یک ترور توسط موساد؛ رامین یکتاپرست کیست؟
  • پشت‌پرده گزارش بی‌بی‌سی درباره مرگ نیکا شاکرمی
  • پیشنهاد بی‌سابقه و عجیب در فضای مجازی برای مهاجران افغان در ایران! | تصویر
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • از افغانستان متحد دفاع می کنیم
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند
  • پاکستان بر عزم خود برای اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید دارد