Web Analytics Made Easy - Statcounter

سینا دلشادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به اخبار منتشر شده در برخی از رسانه‌ها در خصوص تغییر کاربری سینما عصر جدید اراک اظهار کرد: تغییر کاربری سینما موضوعی نیست که با تصمیم یک نفر امکان‌پذیر باشد، ایجاد هر نوع تغییر کاربری معطوف به شرایط خاص و مختلف است و به سادگی امکان پذیر نیست که فردی بخواهد در شهر سینما تعطیل کند و یا تغییر کاربری بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: به تمام مشکلات مدیریت سینما واقف هستیم، اما اداره ارشاد استان همواره از سینما عصر جدید حمایت کرده و بازهم حمایت خواهد کرد، در حد توان برای حمایت اعلام آمادگی می‌کنیم، به دنبال توسعه فضاهای فرهنگی هستیم و هرگز اجازه نخواهیم داد ذره‌ای از فضاهای فرهنگی استان کاسته شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی چالش مهم و جدی شهر اراک را نبود پردیس سینمایی برشمرد و گفت: اراک با عصر جدید و یا بدون عصر جدید نیازمند پردیس سینمایی است، باید برای این شهر یک پردیس سینمایی ساخته شود.

دلشادی بیان کرد: در اداره ارشاد به دنبال این هستیم در مجموعه فرهنگسرای شهرداری با همکاری شهرداری شرایط اکران فیلم فراهم شود، با جدیت در تلاش برای راه‌اندازی مجدد سالن سینما ستارگان هستیم و این نوید را می‌دهم که به زودی شاهد بازگشایی این سالن خواهیم بود و با بازگشایی آن اکران فیلم در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی راه‌اندازی مجتمع ستارگان، اکران فیلم در فرهنگسرای شهر را مُسکن موقت برای بهبود وضعیت فرهنگی استان دانست و ادامه داد: همه دستگاه‌ها و ارگان‌های ذی‌ربط باید دست به دست هم داده و یک پردیس سینمایی برای شهر بسازند، ساخت پردیس تنها بر عهده یک ارگان نیست، مسیر ساخت آن مشخص است، سرمایه‌گذاران اعلام آمادگی کرده‌اند و ما در ارشاد آمادگی داریم تمام مسیرها را برای صدور مجوز ساخت پردیس تسریع کنیم، باید شهرداری، شورای شهر، مدیریت ارشاد استان، دستگاه‌های خدماتی و دیگر ارگان‌های ذی‌ربط برای ساخت پردیس پای کار باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه نخستین سینمای ساحلی در زمان مدیریت در یکی از  شهرهای ساحلی با همکاری ارگان‌ها احداث شده است، گفت: اولین سینمای شهر ساحلی را با کمک شهرداری احداث کردیم، قطعا اگر در شهر اراک همین مشارکت باشد، ساخت پردیس سینمایی کلید زده خواهد شد.

دلشادی افزود: در بسیاری از فضاهای شهر اراک از جمله فضای سبز خیابان دانشگاه قابلیت ساخت پردیس سینمایی با رعایت اصول ایران اسلامی وجود دارد، پردیس سینمایی با امکاناتی چون سالن سینمای مجهز و مدرن با امکانات بروز پخش فیلم و امکانات رفاهی نظیر مجتمع تجاری، کافه سینمای روباز، سالن اختصاصی کودک، فود کورت، پلاتو، استودیو، گالری، نگارخانه، غرفه لباس و پوشاک ایرانی اسلامی، عرضه محصولات فرهنگی و... به خوبی می‌تواند نیازهای فرهنگی خانوارها را در قالب سبد فرهنگی عرضه کند و چرخ اقتصاد فرهنگ و هنر را به گردش در آورد.

 

وی اظهار کرد: پارک‌ها و فضاهای تفریحی در شهر احداث و به حال خود رها می‌شوند، همین رهاشدگی موجب تبدیل پارک‌ها به محل بزهکاری و سگ‌گردانی می‌شود، درحالی که اگر برای این فضاهای تفریحی برنامه‌ریزی شود، هم آسیب‌های اجتماعی کاهش خواهند یافت و هم شاهد ارتقای سطح فرهنگی جامعه خواهیم بود.

آگاهی پیش زمینه انجام عملیات در حوزه جهاد تبیین است

دلشادی در ادامه به دو ماموریت مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: آگاهی بخشی و انجام کارهای معرفت بخشی در این حوزه و طراحی عملیات و ورود به میدان برای انجام کارهای ملموس و معطوف به موضوع دو نکته مهمی است که باید مد نظر قرار بگیرد. 

وی با بیان اینکه آگاهی و اطلاعات لازم پیش زمینه انجام عملیات در این حوزه است، گفت: چنانچه از لحاظ روحی، ذهنی و معرفتی آمادگی نداشته باشیم علیرغم حضور در میدان جهاد نمی‌توانیم دوست و دشمن را دریابیم و در هدف قراردادن نقاط سردرگم خواهیم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تشخیص و تقدم اولویت‌های هر حوزه را مهم ارزیابی کرد و بیان کرد: ما اکنون از نواحی مختلف از سوی دشمن در حال تهاجم هستیم که در رسانه بعنوان یک تهاجم نرم نیاز به تخصص و مهارت برای شناسایی دشمن داریم.

دلشادی یکی از اقدامات لازم برای آگاهی بخشی جهادگران این عرصه را تهیه خوراک دانست و خاطرنشان کرد: جهادگران این حوزه باید انسان‌های آگاه، روشن و عالم به موضوع باشند و خودشان زمان شناس، دشمن شناس و وظیفه شناس باشند تا توانایی عملیات داشته باشند. 

وی تصریح کرد: با بدست آوردن آگاهی و پیش نیازها، نسخه کار عملیاتی شفاف و روشن که همان بیانیه گام دوم انقلاب است، در دست خواهد بود چراکه رهبر معظم انقلاب در این بیانیه سرگذشت و سرنوشت دنیای امروز را به خوبی تفسیر کرده‌اند، بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان یک الگوی مدیریتی و عملیاتی مسیر موفقیت در این جبهه و میدان مبارزه را برای موفقیت و پیروزی هموار کرده است.

وی خاطرنشان کرد: زبان هنر و رسانه نقش بسزایی در روشنگری‌های جامعه دارد و با به کارگیری درست از این ابزار می‌توانیم جلوی عوض شدن حق و باطل را بگیریم. 

استان مرکزی یک چهارم مفاخر کشور را در خود جای داده است

دلشادی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در پاسخ به سوالی در خصوص نماد فرهنگی استان مرکزی گفت: استان مرکزی یک چهارم مفاخر کشور را در خود جای داده است و نباید در این حوزه به دنبال ارائه یک مزیت ملی و فرهنگی دچار ضعف و نگرانی شویم.

وی اضافه کرد: در این خصوص باید ویژگی‌های هر منطقه شناسایی و مورد استفاده قرار بگیرد تا برای برنامه‌ریزی‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در زمان و مکان مناسب از آن برای معرفی به مردم بهره برد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تاکید بر اینکه مرکزی به اندازه‌ای در حوزه مفاخر غنی است که شاید اصرار بر داشتن زبان یا پوشش خاص برای برجسته کردن وجهه فرهنگی الزامی نباشد، گفت: اگر در حوزه مفاخر به بزرگانی چون حضرت امام (ره) بپردازیم کافیست تا استان خود را در حوزه‌های مختلفی چون علم و دیانت، ادب و فلسفه و ... معرفی کنیم.

وی با اشاره به حوادث انقلاب در برخی استان‌ها که آن را به یک واقعه باشکوه بدل کرده است، افزود: استان‌های آذربایجان شرقی و قم بعنوان دو استان که در ایام انقلاب حوادثی را تجربه کردند امروز به علت برجستگی همه با آن آشنا هستند، اما ما برای استان مرکزی که زادگاه بنیانگذار این انقلاب بود، اقدام مستمری  و اثربخشی انجام نداده و به جز ایام مناسبتی کار جدی مستمر، ماندگار واثرگذار را در سطح بین المللی و ملی تبیین نکرده‌ایم.

معرفی شهرستان خمین به عنوان یک پایگاه شاخص در استان 

سینا دلشادی از برنامه‌ریزی به منظور معرفی شهرستان خمین به عنوان یک پایگاه شاخص در استان برای اجرای برنامه‌ها در حوزه‌های مختلف خبر داد و گفت: باید با تکیه بر شخصیت چند بعدی حضرت امام (ره) که ابعاد علمی، دینی و ادبی دارند با زبان ادب و رسانه بیشتر ایشان را معرفی کنیم و کارهای کیفی فرهنگی و هنری را تحویل جامعه دهیم.

اجرای برنامه ملی شعر و شعرخوانی

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اجرای برنامه ملی شعر و شعرخوانی را یکی از اقدامات اولویت‌دار استان دانست و گفت: معتقدیم زبان شعر پویا و با سرعت انتشار بالایی در جامعه نفوذ خواهد داشت و می‌توانیم با ارائه برنامه‌ها و همایش‌های کاربردی پایگاه اصیل انقلاب را  در این منطقه شکل دهیم.

وی افزود: لازم است اندیشکده‌های فرهنگی و هنری، مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها در  دست تاسیس قرار بگیرند تا با در پیش گرفتن محور امام شناسی به ویژگی‌های هویت‌ساز و هویت نمای این شخصیت فاخر، توجه جدی و علمی شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در شهر اراک مانند استان‌های شمالی و جنوبی و برخی از مناطق  کشور پوشش خاصی که معرف مردم منطقه باشد نبوده است، بیان کرد: در بررسی تاریخ نچندان دور اراک می‌بینیم لباس‌های استفاده شده توسط مردم عمومی بوده که در نقاط دیگر کشور نیز استفاده می‌شده لذا نمی‌توان بعنوان یک نماد خاص از آن استفاده کرد. 

دلشادی خاطرنشان کرد: در بحث خوراک مردم منطقه که بیشتر به حوزه میراث فرهنگی و  گردشگری برمی‌گردد باید نسبت به آسیب شناسی تولید و بازتولید فرهنگی آن توجه کنیم چراکه بخشی از عدم فعالیت در این حوزه به کم کاری‌ها بر میگردد و بخشی نیز با گذشت زمان دچار فراموشی شده است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد بازارهای محله‌ای گام خوبی در زنده نگه داشتن این نوع فرهنگ است گفت: در شهرهای شمالی کشور می‌بینیم که با ایجاد بازارهای روز و منطقه‌ای، احداث رستوران‌های محلی و سنتی و اماکنی با سبک زندگی محلی چطور فرهنگ‌های منطقه خود را  زنده نگه داشته‌اند، اما در استان چنین اقدامات وجود ندارد.

 حضور رسانه‌ها در جامعه باعث رشد و رونق فرهنگ می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با تاکید بر اینکه حضور رسانه‌ها در جامعه  باعث رشد و رونق فرهنگ می‌شود، تصریح کرد: در کنار لباس، غذا، زبان و برخی فرهنگ‌های دیگر باید روی مسائل فکری، اعتقادی و علمی تمرکز کنیم چراکه این‌ها می‌تواند ما را برجسته کند.

 دلشادی پیرامون زیرساخت‌های فرهنگی استان تصریح کرد: مجتمع ستارگان اراک بعنوان یک فضای فرهنگی خوب برای مردم شهر اراک می‌تواند با تزریق 2 میلیارد تومان وعده داده شده توسط وزیر به زیرساخت‌های فعال فرهنگی اراک و استان اضافه شود که بخشی از نیازهای را در این حوزه تامین می‌کند. 

کارهای بر زمین مانده زیادی داریم 

دلشادی با ابراز امیدواری در خصوص همکاری همه دستگاه‌ها برای پیشبرد اهداف فرهنگی و هنری گفت: کارهای بر زمین مانده زیادی داریم و این نابسامانی و کاستی‌ها باعث از دست  رفتن انگیزه ما نخواهد شد لذا تلاش می‌کنیم نشست و برخواست‌ها به حرکت رو به جلو حوزه فرهنگ و هنر استان ختم شود.

انتهای پیام /                                      

منبع: فارس

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد وزیر ارشاد فرهنگ سرا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان پردیس سینمایی فرهنگی استان تغییر کاربری استان مرکزی ساخت پردیس شهر اراک عصر جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۸۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در پردیس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای شهرستان های استان تهران؛ جمعی از باستانی کاران نوجوان،در پردیس به مناسبتِ روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای،در محوطه مصلای نماز جمعه این شهرستان،توان و هنر خود را به نمایش گذاشتند. در پایان این مراسم، هدایایی هم به این نوجوانان و تعدادی از پیشکسوتان باستانی کار اهدا شد.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خلیج فارس تا ابدخلیج فارس خواهد بود/یکی ازمهم‌ترین حوزه‌های تمدنی
  • شاهد تحول فن‌آورانه در حوزه حکمرانی فرهنگی خواهیم بود
  • ۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها
  • سه فیلم جدید در راه اکران/قرارداد «تاوان»،«نیلگون» و«قلهک» ثبت شد
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • رایزن فرهنگی پشت‌ِ میزنشین نمی‌خواهیم / سرانجام ساخت فیلم سینمایی درباره اقبال لاهوری
  • ثبت رکورد پرمخاطب‌ترین روز سال برای «ملت» و «باغ کتاب»
  • استقبال بیش از ۱۸ هزار مخاطب از سینما‌های تصویر شهر
  • فیلم سینمایی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود/ برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان
  • نمایش فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در پردیس