Web Analytics Made Easy - Statcounter

افزایش تعداد سگ‌های ولگرد در بسیاری از محلات حاشیه‌ای کرمانشاه خطری جدی برای سلامتی شهروندان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، جمع‌آوری سگهای سرگردان در اکثرا محلات کرمانشاه این روزها به یک مطالبه اجتماعی تبدیل شده است. وجود این حیوانات که گاهاً بصورت گله ای هم مشاهده می شوند باعث ترس و وحشت و همچنین نگرانی از انتقال بیماری‌ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش تعداد این حیوانات در شهر خطری جدی برای سلامتی شهروندان است.

شهرداری متولی جمع آوری سگهای ولگرد است/ نگرانی از انتقال بیماری ها

خانم رضایی یکی از شهروندان کرمانشاهی با ابراز نگرانی از افزایش حضور سگ‌های ولگرد در معابر شهری به خبرنگار مرصاد گفت: بیش از یک ماهه حضور سگ ها در کوچه و خیابان های شهرک پرواز، ظفر، جهاد، نساجی، مسکن و.. افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: شهرداری به عنوان متولی جمع آوری سگهای ولگرد در گذشته اقدام به زنده گیری و جمع آوری این سگها می کرد ولی طی چند ماه گذشته نمیدانم چرا این اقدام کمرنگ شده است؟!

این شهروند با بیان این‌که موقع شب و هنگام صبح سگ‌ها به صورت گله‌ای مشاهده می‌شوند، افزود: حضور سگ‌های ولگرد سبب ترس کودکان و بانوان شده است و از سوی دیگر خانواده‌ها نگران وجود بیماری هاری در میان این حیوانات سرگردان هستند.

وی افزایش سگهای ولگرد را در این محلات تهدیدی برای سلامت عمومی همسایگان و شهروندان دانست.

مردم کرمانشاه در جمع‌آوری سگ‌های ولگرد برای تحویل به پناهگاه همکاری کنند

امیر رحیمی در گفتگو با مرصادنیوز اظهار داشت: به منظور ارتقاء بهداشت سطح شهر، صیانت از حقوق حیوانات و کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری شهرداری کرمانشاه در نظر دارد، نسبت به جمع آوری  حیوانات سر گردان در سطح شهر اقدام  کند.

معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه با اشاره به فعالیت پناهگاه شهرداری کرمانشاه برای جمع آوری سگ های ولگرد، اظهار داشت: این پناهگاه در سال ۱۳۹۳ و در ۳ کیلومتری جاده سراب نیلوفر احداث شده است.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید در جمع آوری سگ های ولگرد برای تحویل به پناه گاه حیوانات همکاری لازم را با شهرداری داشته باشند، افزود: سگ های بلاصاحب  پس از زنده گیری و جمع آوری از سطح شهر، به این پناهگاه منتقل می شوند و ابتدا قرنطینه، انگل زدایی و پس از عقیم سازی بصورت رایگان به عنوان سگ نگهبان به شهروندان متقاضی واگذار می شود.

رحیمی تصریح کرد: در این راستا و به منظور تشویق شهروندان به همکاری برای جمع آوری سگ های ولگرد هر شهروند در ازای جمع آوری و تحویل هر قلاده سگ داخل محدوده شهر کرمانشاه و  تحویل به پناهگاه شهرداری واقع در کیلومتر ۳ جاده سراب نیلوفر، مبلغ  ۱۰۰ هزار تومان پاداش دریافت می کند.

مهمترین راه مبارزه با سگهای ولگرد پیشگیری از طریق واکسیناسیون و کنترل جمعیت آنهاست

راضیه فیضی در گفتگو با مرصادنیوز اظهار داشت: افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد یکی از عوامل مخاطره آمیز برای انسان و دام و ایجاد کننده معضلات بهداشتی است.

این کارشناس ارشد بهداشت محیط به بیماری زایی سگهای ولگرد اشاره کرد و گفت: لاروهای مهاجر یک دسته از انگل‌هایی  هستند که توسط سگ‌های ولگرد به بدن انسان منتقل می‌شوند و لارو اسکاریس سگ می‌تواند وارد بدن انسان شده و بیماری‌های بسیار ایجاد کند که یکی از آنها نابینایی فرد است.

وی با بیان اینکه انگل‌های خارجی مانند کنه و شپش نیز از طریق این سگ‌ها منتشر می‌شوند، افزود: مهمترین راه مبارزه با این مشکل پیشگیری از طریق واکسیناسیون و کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد است.

فیضی خاطرنشان کرد: بروسلوز و همچنین بیماری ویروسی "هاری" یکی از مهم‌ترین پیامدهای ناشی از گزش سگ به شمار می‌رود که از بزاق حیوان هار و محل گازگرفتگی وارد بدن شده و در صورت ابتلای افراد به این بیماری، مرگ بیمار حتمی است.

وی تاکید کرد: افرادی که مورد گزش قرار می‌گیرند باید در کوتاه ترین زمان با شست و شوی مکان گزش با آب و صابون برای تزریق واکسن به مراکز پیشگیری و درمان هاری در پایگاه‌های بهداشت مراجعه کنند.

به گزارش مرصادنیوز،  ساماندهی و رفع معضل سگهای ولگرد بر عهده شهرداریها است ولی شهرداری به تنهایی قادر به انجام آن نیست و سایر دستگاههای اجرایی و دست اندرکاران ذیربط نیز باید همراه شهرداری باشند.

 

 

 

 

کشتار سگ‌های ولگرد نیز عملی ضد انسانی و ناپسند است، اما نباید اجازه دهیم این حیوانات آزادانه در اماکن عمومی و محل سکونت انسان تردد کنند و لازم است محل‌هایی جهت جمع‌آوری و نگهداری ضابطه‌مند آن‌ها ایجاد شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: جمع آوری سگ های ولگرد سگهای ولگرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۸۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز گفت: طی شش ماه گذشته، ۱۷ واحد غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات بر اساس آرای کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و دستور مراجع قضایی پلمب شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، پژمان شفیعی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ اظهار کرد: طی شش ماه گذشته، ۱۷ واحد غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات بر اساس آرای کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و دستور مراجع قضائی پلمب شد.

وی افزود: در نیمه دوم سال گذشته، ۱۵۰ اخطار کتبی برای واحدهای جمع‌آوری و فروش ضایعات صادر شده که از این میزان ۱۷ مورد به‌طور کامل پلمب و به سایرین جهت جمع‌آوری و انتقال به حریم شهر تذکر داده شده است.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز با بیان اینکه رعایت نکردن موارد بهداشتی به‌عنوان تهدیدی علیه بهداشت عمومی، دپوی حجم انبوهی از پسماندها و انتشار بوی نامطبوع، تجمع حشرات و آلودگی صوتی در محدوده مناطق مسکونی از دلایل تذکر و پلمب واحدهای جمع‌آوری و فروش ضایعات بوده است، تصریح کرد: بر اساس گزارش‌های مردمی و بررسی کارشناسان سازمان، موارد مرتبط با مشاغل مزاحم شهری پیگیری و رصد می‌شود.

شفیعی با اشاره به اینکه ساماندهی مشاغل مزاحم شهری در دو بخش کوتاه‌مدت و بلندمدت پیگیری و دنبال می‌شود، اضافه کرد: در بخش اول ساماندهی و خروج از محدوده مرکزی و در بخش دوم احداث سایت‌های ساماندهی خارج از محدوده شهری در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند موارد مرتبط با مشاغل مزاحم شهری را از طریق سامانه ۱۳۷ شهرداری شیراز اطلاع‌رسانی و پیگیری کنند.

کد خبر 748755

دیگر خبرها

  • خرده‌فروشی مواد مخدر معضلی جدی در کنارک
  • بیماری هزار چهره‌ای که همه را گرفتار می‌کند
  • ماجرای گازگرفتگی کودک کرجی چه بود؟
  • زنده گیری روزانه ۵۰ سگ بی‌صاحب در تهران
  • انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران
  • با عوارض ناشی از گازگرفتگی حیوانات چه باید کرد؟
  • ۳۰۰ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز جمع‌آوری شد
  • پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز
  • نابسامانی جمع آوری زباله در منطقه مسکونی مهر رازی کرمانشاه