Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@06:34:34 GMT

الویت ارتش پشتیبانی از مردم است

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۱۸۷۳۱

الویت ارتش پشتیبانی از مردم است

ایسنا/خراسان رضوی فرمانده قرارگاه شمال شرق نزاجا با تاکید بر اینکه پشتیبانی از مردم در الویت ارتش است، گفت: تمام نیروهای ما مردمی هستند؛ چراکه در تمام عرصه‌ها مردم در کنار نیروهای مسلح بوده‌اند، لذا ما هم در تمام بحران‌ها و در بحث محرومیت‌زدایی، به عنوان فدائیان مردم در کنار آنان هستیم.

امیر سرتیپ رضا آذریان صبح امروز ۲۹ فروردین در مراسم روز ارتش، اظهار کرد: امروز روز عید ارتش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتشی که متعلق به نظام‌ جمهوری اسلامی ایران و ملت بزرگ ایران اسلامی است. روزی که امام(ره) با وجود تمام شرایط سخت آن زمان که گروه‌های معاند و تجزیه‌طلبان به دنبال تجزیه کشور و تضعیف ارتش بودند، پیام تاریخی و بسیار مهمی را برای ارتش ابلاغ کردند و در فرازی فرمودند: "ارتش محترم در روز ۲۹ فروردین با ساز و برگ نظامی در میادین بزرگ شهرهای بزرگ ایران اسلامی به رژه بپردازد و حمایت و پشتیبانی خود از جمهوری اسلامی ایران را اعلام کند. " امام(ره) همچنین مردم را هم مکلف کردند که از ارتش حمایت کنند و فرمودند: "هیچ کس حق دخالت در امور ارتش را ندارد.".

وی با بیان اینکه ارتش در کنار مردم و امام نقش بسیار مهمی را در به ثمر رسیدن انقلاب ایفا کرد، افزود: ارتش در مقابل گروهک‌های معاند و ضد انقلاب ایستاد و در برابر اغتشاشات کسانی که به دنبال جدا کردن استان‌هایی از ایران بودند، ایستادگی کرد، از جمله اینکه در منطقه ترکمن صحرا، لشکر ۷۷ توانست در مدت کوتاهی دو جنگ گنبد را به پایان برساند.

این فرمانده نظامی با اشاره به حماسه‌آفرینی‌های ارتش در دوران دفاع مقدس، بیان کرد: پس از آن دوران نیز ارتش توانست در یک جایگاه بسیار بالای نظامی بایستد. امروز ارتش جمهوری اسلامی، ارتشی معنویت‌محور و اعتقادی است و هیچ گونه وابستگی به هیچ کشوری ندارد و در چهار عرصه نیروی زمینی، پدافند هوایی، نیروی هوایی و نیروی دریایی به خودکفایی کامل رسیده است و این خودکفایی را با برگزاری رزمایش‌های سالیانه مجزا و مشترک با سایر نیروهای مسلح اثبات کرده است و این نشان از قدرت بالای ارتش جمهوری اسلامی دارد.

آذریان با اشاره به نقش ارتش در تامین امنیت مرزهای کشور، عنوان کرد: ارتش در کنار مرزبانان عزیز نیروی انتظامی، در منطقه شمال شرق کشور در حال حراست و حفاظت از مرزها است و از پیشرفته‌ترین تجهیزات بومی استفاده می‌کند. ملت عزیز ما مطمئن باشد با وجود نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در شرق کشور و اشراف اطلاعاتی کامل، هیچ گونه تهدیدی در این منطقه قابل تصور نیست؛ چراکه ما شبانه‌روز در حال دیده‌بانی هستیم.

وی با بیان اینکه امروز ارتش مانند سایر نیروهای مسلح، تمام قطعات تجهیزات راهبردی را خودش تهیه می‌کند، گفت: امروز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی دیگر به صورت سنتی عمل نمی‌کند و دارای نیروهایی مانند واکنش سریع و متحرک هجومی است.

فرمانده قرارگاه شمال شرق نزاجا با تاکید بر اینکه پشتیبانی از مردم در الویت ارتش است، اضافه کرد: تمام نیروهای ما مردمی هستند؛ چراکه در تمام عرصه‌ها مردم در کنار نیروهای مسلح بوده‌اند، لذا ما هم در تمام بحران‌ها و در بحث محرومیت‌زدایی، به عنوان فدائیان مردم در کنار آنان هستیم. امروز ما می‌خواهیم به ملت بزرگ ایران اسلامی عرض کنیم ما به برکت وجود مقام معظم رهبری و تدابیر ایشان، در یک آمادگی بسیار خوبی قرار داریم.

آذریان با اشاره به فرمان جهاد تبیین که از سوی مقام رهبری ابلاغ شد، افزود: اگر همه ما به انجام این جهاد بپردازیم و تمام گذشته ایران به ویژه قدرت‌نمایی‌های نیروهای مسلح را به نسل‌هایی که در آن زمان حضور نداشته‌اند، نشان دهیم، موفق خواهیم شد. البته که تا الآن هم موفق بوده‌ایم و دشمن نتوانسته است در برابر ما صف‌آرایی کند و همه ما وظیفه داریم به این امر مقام معظم رهبری عمل کنیم.

وی با بیان اینکه ما در نیروهای مسلح جهاد تبیین را شروع کرده‌ایم، اضافه کرد: ان‌شاءالله بتوانیم به نسل جدید نشان دهیم چه کارهای بزرگی کرده‌ایم که امروز در برابر ما ۱+۵ را به وجود آورده‌اند و نمی‌دانند که نمی‌توانند اقتدار و دفاع نظامی ما را زیر سوال ببرند. ما این اقتدار را به سادگی به دست نیاورده‌ایم که به سادگی از دست دهیم و مطمئن باشید ملت بزرگ ایران و نیروهای اسلامی همچنان گوش به فرمان فرمانده معظم کل قوا خواهند بود، مگر اینکه در این راه به شهادت برسند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی روز ارتش ارتش جمهوري اسلامي ايران نیروهای مسلح مردم در کنار بزرگ ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۸۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراهای اسلامی به‌منظور حکمرانی مردمی شکل گرفتند

رئیس شورای اسلامی استان قم با بیان اینکه به اینکه طبق فرمان امام راحل(ره)، شوراها به‌منظور حکمرانی مردمی شکل گرفتند، گفت: شوراها اولین خاک‌ریز مطالبات مردم هستند - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، احمد امیرآبادی‌فراهانی ظهر امروز در همایش اعضای شوراهای اسلامی استان قم که به مناسبت روز ملی شوراها در سالن همایش‌های رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: نهادهایی که با نفس قدسی حضرت امام(ره) تأسیس شدند موجب خیر برکت هستند.

وی با اشاره به اینکه اراده مردم در شوراها نقش اساسی دارد، مطرح کرد: تشکیل شوراها یک پایه و اساس اعتقادی و دینی دارد و از زمان تشکیل اتفاقات بسیار مطلوبی در شوراها رقم خورده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مقاطعی دولت‌ها همکاری لازم در واگذاری امور به شوراها را نداشته‌اند، عنوان کرد: گردش مسئولیت‌ها می‌تواند در شوراها محقق شود و این اتفاق زمانی رقم می‌خورد که به شوراها بها داده شود.

وی با تأکید بر اینکه مباحث شورایی جزو اعتقادات دینی ماست، خاطرنشان کرد: به همین منظور باید اقدامات بیشتری را به شوراها واگذار کنیم و نگرانی نسبت به بروز مشکلات نداشته باشیم.

امیرآبادی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر هر دوره شوراها قدرتمندتر شده‌اند، تصریح کرد: البته برخی تخلفات سبب شده است که نگاه مردم به شوراها تغییر پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه استان قم همواره سالم‌ترین شوراها را داشته است، یادآور شد: این اتفاق موجب مباهات برای تمام مسئولان استان است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه زحمات مسئولان نظام باید برای مردم تبیین شود، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران با وجود تمام مشکلات، زحمات بسیاری کشیده است.

مسئولان با تصمیمات شوراها همراهی کنند

ماشاءالله سعادتمند ظهر امروز در همایش اعضای شوراهای اسلامی استان قم که به مناسبت روز ملی شوراها در سالن همایش‌های رضوان شهرداری قم، برگزار شد، اظهار داشت: طی سال‌های اخیر دو شهرستان جعفرآباد و کهک به استان قم اضافه شد.

وی با اشاره به اینکه طبق فرمان امام راحل(ره)، شوراها به‌منظور حکمرانی مردمی شکل گرفتند، مطرح کرد: 10 اصل قانون اساسی نیز مرتبط با شوراهاست.

رئیس شورای اسلامی استان قم با بیان اینکه تمام زیرساخت‌های یک منطقه باید توسط شوراها ریل‌گذاری شود، عنوان کرد: همچنین طبق قانون، نظارت نیز بر عهده شوراهاست.

وی با تأکید بر اینکه با تصمیمات شوراها نباید مخالفت شود و همه مسئولان باید با آن همراهی داشته باشند، خاطرنشان کرد: انحلال شوراها نیز خارج از اراده شخصی است و تنها طبق قانون می‌توان شوراها را منحل کرد.

سعادتمند با بیان اینکه در راستای آموزش دهیاران و شوراها سال گذشته اقدامات خوبی انجام شد، تصریح کرد: این آموزش‌ها موجب می‌شود که در مسیر خدمت‌رسانی خود کم‌تر دچار لغزش شویم. شوراها اولین خاک‌ریز مطالبات مردم هستند و مردم زمانی که مشکلی داشته باشند، ابتدا به شوراها مراجعه می‌کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • خلیج فارس نقطه مشترک همه مردم ایران
  • نیروهای مسلح ایران دشمنان را به فرسودگی کشاندند
  • شوراهای شهر تنها شورای شهرداری نباشند
  • انقلاب اسلامی دشمنان را مستهلک کرده است
  • نیروهای امنیتی ما در بدترین شرایط اجازه ورود به دانشگاه‌ها را ندارند
  • استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است
  • شوراهای اسلامی به‌منظور حکمرانی مردمی شکل گرفتند
  • نیروهای مسلح استان بوشهر با تمام توان در حال خدمت هستند
  • پشت‌پرده تغییرات گسترده در ارتش چین