Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@02:10:00 GMT

ساخت ربات صنعتی برای خطوط دارویی و شیمیایی

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۱۹۳۰۷

ساخت ربات صنعتی برای خطوط دارویی و شیمیایی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پارک فناوری پردیس، علیرضا نوروزیان مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: در این شرکت موفق به ساخت ربات اسکارا (SCARA مخفف عبارت Selective Compliance Assembly Robot Arm به معنای بازوی ربات مونتاژ انتخابی )بصورت تمام صنعتی و تجاری شده است. ربات اسکارا یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین بازوی های صنعتی سری است که کاربرد گسترده ای در صنایع مختلف از جمله صنعت دارو سازی دارد و مفهوم جدیدی را برای ربات های خط تولید ارائه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این ربات تنها بر روی یک پایه قرار می گیرد و به فضای استقرار کمی نیاز دارد و همچنین با سرعت و دقت تکرارپذیری بالا و قیمت مناسب قابل رقابت با نمونه ربات‌های خارجی است.

به گفته نوروزیان دلایل بسیاری برای استفاده از این ربات در صنعت و خط تولید وجود دارد که مهمترین مزیت های آن کاهش هزینه های تولید و افزایش کیفیت محصول و در نتیجه امکان رقابت در بازارهای جهانی است. از دیگر مزایای این ربات می توان به افزایش نرخ تولید، افزایش انعطاف پذیری تولید محصول، کاهش ضایعات و بهبود فرآیند تولید، ایمنی و افزایش سلامت کارمندان، کاهش هزینه سرمایه ای با توجه به کاهش مصرف انرژی و کاهش مصرف مواد اولیه اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت تصریح کرد: این ربات می تواند با تجهیز به بینایی ماشین، برای تشخیص اشیا به منظور کنترل کیفیت، خواندن بارکد و تشخیص متن، دسته بندی محصولات، تشخیص سطح پر شدن مواد و شمارش استفاده شود.

وی افزود: همچنین از این ربات می توان در خطوط دارویی وشیمیایی، اتاق های تمیز و مکان‌هایی که حضور انسان امکان پذیر نیست به منظور جابجایی، بسته بندی و مونتاژ استفاده کرد.

به گفته نوروزیان ربات ساخته شده توسط این شرکت، ۴۸ کیلوگرم وزن داشته و بیشینه جرم قابل جابجایی آن ۵ کیلوگرم است.

وی تصریح کرد: ربات دارای سیستم کنترل PLC جهت اتصال به خط تولید است و پنل اپراتوری با صفحه نمایش رنگی و لمسی ۷ اینچی رابط کاربری آنرا بسیار آسان کرده است. دقت تکرار پذیری موقعیتی این ربات نیز در حدود ۰.۱ میلیمتراست.

مدیرعامل شرکت تاکید کرد: در طراحی و ساخت ربات‌های این شرکت متناسب با نیازهای مشتری، برنامه نویسی و طراحی گریپر صورت می گیرد.

کد خبر 5469724 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: پارک فناوری پردیس ربات شرکت دانش بنیان تولید دانش بنیان شرکت دانش بنیان نوآوری تحقیقات علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اینترنت شرکت های دانش بنیان سورنا ستاری تحقق شعار سال تولید دانش بنیان اقتصاد دانش بنیان مجلس شورای اسلامی واتس آپ حاکمیت سایبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۹۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو در واحد صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال و بختیاری ، بهنام خسروی افزود: این شرکت با درجه دانش بنیان یک، سالانه ۴۰۰ هزار اکسل گروه خودروهای پژو را برای شرکت ایران خودرو تولید می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه هیدرو فورمیک هم در همین شرکت ساخته شده گفت: در این روش قطعه‌های فلزی با فشار سیال تغییر حالت می‌دهند.

به گفته وی : برای این طرح نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

معاون امور صنایع صمت استان گفت: پس از تحریم ها، شرکت پژو فرانسه از تحویل مستقیم این قطعه خودداری کرد که صنعتگران شهرکرد با کمک دانشگاه صنعتی اصفهان، طی سه سال تحقیق و توسعه موفق به کسب دانش هیدرو فورمیک شدند.

گفتنی است، استفاده از مواد اولیه داخلی، ایجاد ارزش افزوده، قیمت به صرفه و کیفیت همتراز اروپا از مزیت‌های اکسل ایرانی است که سالانه مانع خروج حدود ۳۰ میلیون دلار ارز از کشور می‌شود. در دنیا این دانش نوین در صنایع هوا فضا و موشکی هم کاربرد بسیاری دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901618

دیگر خبرها

  • دستیار هوشمند خانگی/ هوش مصنوعی چگونه به خانه‌داری کمک می‌کند؟
  • انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در ۱۴۰۲/ طول خطوط لوله انتقال نفت ایران ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد
  • سرقت از خطوط لوله نفت ایران کاهش یافت​
  • تشکری هاشمی: قرارداد ۲ میلیارد یورویی با چین را فقط در سایت‌ها و فضای مجازی دیده‌ام
  • افزایش ارزش صادراتی گروه محصولات غیرخودرویی ایران‌خودرو
  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو در واحد صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی
  • تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا شتاب می‌گیرد
  • اسفند ماه «مرغ حذفی» بیشترین افزایش قیمت را داشت
  • زیمبابوه به صنعت کشاورزی و دارویی ایران نیازمند است