Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@03:53:48 GMT

ترسیم نقشه راه توسعه روستایی هرمزگان ضرورت دارد

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۱۹۳۱۹

ترسیم نقشه راه توسعه روستایی هرمزگان ضرورت دارد

ایسنا/هرمزگان مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان گفت: ترسیم نقشه راه برای توسعه روستایی استان هرمزگان یکی از الزامات ستادی و مدیریتی است که در حال تهیه آن هستیم تا در امور عمرانی روستایی به یک تمرکز و مسیر واحد برسیم.

نرگس غلامپور صبح امروز (۲۹ فروردین ماه) در حاشیه اولین جلسه کارگروه تخصصی توسعه روستایی و عشایری استان هرمزگان اظهار داشت: دستورالعمل برگزاری کارگروه تخصصی توسعه روستایی و عشایری در استان ها از سال ۱۳۹۴ ابلاغ شده بود که امروز بالاخره دبیرخانه این کارگروه در استان هرمزگان راه اندازی و اولین جلسه آن برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اضافه کرد: هدف اصلی کارگروه تخصصی توسعه روستایی تعیین اولویت های توسعه، نحوه تخصیص اعتبارات روستایی در راستای ارتقا شاخص های معین است. 

غلامپور بیان کرد: شاخص های فرهنگی، اجتماعی، زیست محیطی و به طور ویژه در زمینه اقتصادی به طور مجزا در این کارگروه مورد بررسی قرار داده می شوند تا متناسب با بسته توسعه روستایی و شرایط منطقه ای در راستای ارتقا آنان برنامه ریزی شود. 

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان اضافه کرد: اسناد بالا دستی و سیاست گذاری های کلی نظام و دولت در خصوص توسعه روستایی از جمله مواردی است که در کنار در نظر گرفتن شرایط بومی هر منطقه می‌بایست مورد لحاظ قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: رسم نقشه راه به صورت اولویت بندی شده برای توسعه روستایی در استان هرمزگان یکی از ضرورت ها و الزاماتی است که استانداری به دنبال آن است تا بتوانیم در صورت جذب هر گونه اعتبار از مبادی مختلف با تکلیفی مشخص و به اصلاح حساب شده پیش برویم.‌

غلامپور یادآور شد: پس از برگزاری جلسات کارشناسی در حوزه شاخص های اعلام شده، خروجی این کارگروه به کلیه دستگاه های اجرایی ذیربط ابلاغ می‌ شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی توسعه روستایی استان هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۹۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توسعه حمل ونقل هوایی و دریایی میان ایران و قاره آفریقا

تین نیوز

مدیر آفریقا و عربی معاونت بین الملل اتاق ایران بر ضرورت توسعه حمل ونقل هوایی و دریایی میان ایران و قاره آفریقا، گفت: باید با افزایش تبادل هیأت های تجاری و برگزاری همایش ها و نمایشگاه های تجاری، اطلاعات تجار و بازرگانان ایرانی و آفریقایی را بالا ببریم

به گزارش  تین نیوز به نقل ازاتاق ایران آنلاین، شهرام خاصی پور در نشست تجاری مشترک ایران، غنا، کامرون، بورکینافاسو و موریتانی، با تأکید بر اینکه توسعه روابط تجاری با کشورهای آفریقایی در اولویت اتاق ایران است، ادامه داد: حجم مبادلات ایران با کشورهای آفریقایی تناسبی با روابط خوب سیاسی با این کشورها و ظرفیت های تجاری دو طرف ندارد.

وی گفت: برخی مشکلات در زمینه مبادلات بانکی و حمل ونقل، مانع از توسعه روابط ایران و آفریقا شده است. توسعه حمل ونقل هوایی، دریایی و حل مشکلات نقل و انتقالات مالی به توسعه این روابط منجر خواهد شد.

مسعود برهمن، رئیس اتاق مشترک ایران و شرق آفریقا نیز در این نشست با تأکید بر ضرورت رفع موانع توسعه تجاری ایران و آفریقا، گفت: در شرایط رکود اقتصادی که گرفتار آن هستیم باید صادرات را بیش از قبل توسعه دهیم تا تولید متوقف نشده و چرخ اقتصاد به حیات خود ادامه دهد.

با اشاره به اینکه ایران با ۳۹ کشور در قاره آفریقا تجارت می کند، افزود: بر اساس آمار منتشر شده از این میان، بیشترین حجم تجارت ایران مربوط به سال ۱۴۰۰ و با کشور غنا بوده است.

او تأکید کرد: مشکل حمل ونقل میان ایران و آفریقا هم به صورت هوایی و هم دریایی و همچنین مشکل نقل و انتقالات مالی، دو مشکل اصلی تجارت ما با قاره آفریقا است.

هدایت نژاد با اشاره به تلاش ها برای حل مشکلات تبادل مالی ایران و غنا، افزود: در حال برنامه ریزی برای ایجاد صندوق مالی مشترک بین ایران و غنا هستیم که اگر عملیاتی شود، در ارتقا همکاری های تجاری تأثیر زیادی دارد.

در ادامه بهروز هدایت نژاد، رئیس مرکز تجاری ایران در غنا، ژوزف کوآکو اوبنگ، رئیس اتحادیه های تجاری کشور غنا و هلیدو بلو، دبیرکل اتاق بازرگانی کامرون، به بیان مطالبی در این رابطه پرداختند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ضرورت مقابله با بیماری زنگ زرد در مزارع گندم دیم کشور
  • تدوین 4 آیین‌نامه جدید برای ارتقای فرهنگ هواداری در دستور کار وزارت ورزش
  • تدوین نقشه راه تجارت ایران و عراق
  • اسبقیان: چهار آئین نامه برای ارتقا فرهنگ هواداری تدوین می‌شود
  • نقشه راه تجارت ایران و عراق تدوین می‌شود
  • ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی در تدوین سیاست‌ها
  • ضرورت توسعه صاردات سیمان
  • طرح توسعه راه زمینی به جزیره کیش
  • ضرورت توسعه حمل ونقل هوایی و دریایی میان ایران و قاره آفریقا
  • مقاله پژوهشگر زنجانی در همایش ملی ژئوماتیک برگزیده شد