Web Analytics Made Easy - Statcounter

رمضان آمد، ماهی که کمک به نیازمندان و محرومین رنگ و بوی تازه ای به به خود گرفت و مردم و مساجد محور آن شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، رمضان آمد، ماهی که کمک به نیازمندان و محرومین رنگ و بوی تازه ای به به خود گرفت و مردم و مساجد محور آن شده اند.

اولین رزمایش کمک مومنانه در سال ۱۴۰۱ در قالب قرارگاه های محله ای در جعفرآباد محمدشهر کرج برگزار شده و بسته های بین مردم معیشتی توزیع می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
    امام مسجد علی بن حسین (ع)جعفرآباد در گفتگو با خبرنگار تیتریک، می گوید؛ با همکاری هیئت ها و گروه های جهادی قرارگاه رسیدگی به محرومین تشکیل شد.   فریدون کاظمی ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا امروز ۴ هزار بسته غذایی فارغ از دیگر فعالیت ها و در ماه مبارک رمضان ۱۱۱ بسته توزیع شده است.     شناسایی محرومیت و معسرین محله در قرارگاه محله محور انجام شده و باید به شرایط آنها رسیدگی کرد، دلگرمی برای مردم ایجاد  و گرفتاری آنها حل شده است.   قریب به ۵۰ خانوار اتباع افغان در محله جعفرآباد سکونت دارند در نتیجه با همکاری رابطین آنها در جذب کمک های مردمی و به آنها رسیدگی می شود.     برخی از آنها ایتام هستند همدلی تباع با ایرانی ها موجب شده آها در مراسمات کنار یکدیگر بوده مردم خدمات را از مسجد می گیرند و جایگاه امنی برای آنها شده است.   یک تبعه افغان که از لشگر فاطمیون بوده و رابط کمک مومنانه است، به خبرنگار تیتریک، می گوید؛ مهربانی ایرانیان با مهاجران ثابت شده و آنها ما را خودشان می دانند.      وی ادامه می دهد؛ مردم افغان سرپناهی در دیگر کشورها نداشته و محبت مردم ایران آنها را دلگرم کرده است، ما با آنها همدل و همزبان هستیم.       انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۹۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای پیوند منزل، محله، مدرسه و مسجد در سالروز شهادت رئیس مذهب تشیع

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، حامد منیری مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج امور قرآن و عترت در نشست خبری پیوند صادق که ظهر امروز ۱۲ اردیبهشت و در آستانه سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد برگزار شد، گفت: همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، برنامه عزاداری در مدارس کشور ساعت ۱۰ صبح شنبه ۱۵ اردیبهشت با عنوان «پیوند صادق» برگزار می‌شود که دانش‌آموزان با حضور در محل تحصیل خود در قالب عزاداری به سمت نخستین و نزدیکترین مسجد محل خود حرکت می کنند و بعد از اقامه نماز گفتگوی علمی خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه، طرح پیوند صادق به همت عده‌ای از نیرو‌های مردمی در محلات و مدارس سراسر کشور کلید زده شده است، افزود: این طرح با توجه به پاسداشت مقام معلم، در دستور کار قرار گرفت که هدف از اجرای آن، نشر معارف امام جعفر صادق (ع) و ترویج فعالیت‌های این امام در تمام اعصار در حوزه‌های دین و دیانت و دانش پروری است.

منیری با بیان اینکه دانش پروری از مسائل مهم روز است و امام صادق (ع) نیز شاگردان بسیاری را تربیت کردند، افزود: بیش از ۵۰ درصد از روایات ما، محصول تلاش‌های امام جعفر صادق (ع) است.

وی اضافه کرد: این طرح باهدف پیوند در ۴ نقطه مرکزی و فرهنگی یعنی منزل، محله، مدرسه و مسجد اجرا می‌شود.

منیری گفت: این طرح در حال حاضر نوپاست و امیدواریم در آینده در کل کشور منشأ خدمات فرهنگی باشد.

دیگر خبرها

  • اجرای محله محوری مسجد بنیان در ۵۵ منطقه اراک
  • امانی، عضو شورای شهر: ۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند
  • تلاش برای پیوند منزل، محله، مدرسه و مسجد در سالروز شهادت رئیس مذهب تشیع
  • اتباع غیرمجاز افغان دستگیر و از کشور خارج می شوند /۵۰ درصد اتباع در کدام شهر ساکن هستند؟
  • ارسال پیامک از سامانه سهما به اتباع مجاز
  • ضرورت اجتناب از افغان ستیزی/کشور در حوزه حضور اتباع اشباع شده است
  • پیشنهاد بی‌سابقه و عجیب در فضای مجازی برای مهاجران افغان در ایران! | تصویر
  • بوی خون و تعفن در میدان بهمن | وجود کابلهای فشار قوی مردم اطراف راه آهن را آزار می دهد
  • شهرداری در حوزه بافت فرسوده چه کرد؟
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند