Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه گفت: آزادسازی منابع ایران و بازگشت پول‌هایی که از صادرات کالا و خدمات از ایران به کشورهای دیگر انجام شده ربطی به کشور ثالثی ندارد.

اینکه آمریکا تلاش می‌کند درباره هر موضوع مربوط به ایران مداخله کند، نشان می‌دهد تا چه حد با ادعاهای آمریکا و دولت بایدن فاصله دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه ما انجام می‌دهیم در چارچوب منافع قطعی مردم ایران است.

سفری انجام شد و هیأتی آمد و درباره آزادسازی بخشی از منابع ایران توافقاتی انجام شد. نه به آمریکا مرتبط است و نه اجازه می‌دهیم به جزئیات آن ورود کند.

 سخنگوی وزارت خارجه: امروز توافقی در دسترس نداریم که درباره آن صحبت کنیم

خطیب زاده در نشست خبری: موضوعات باقیمانده در گفتگو‌های وین برای همه به صورت روشن گفته شده است.

در ۱۱ ماه مذاکرات همواره گفتیم تا زمانی درباره همه چیز توافق نشود درباره هیچ چیز توافق نمی‌شود.

امروز هم توافقی در دسترس نداریم که درباره آن صحبت کنیم.

موضوعاتی باقیمانده که به محض اینکه تمام شود می‌توانیم بگوییم توافق در دسترس است.

طرح شرم آور انگلیس برای اعزام پناهجویان به رواندا را پیگیری می‌کنیم

سخنگوی وزارت خارجه درباره طرح دولت انگلیس برای اعزام اجباری پناهجویان در این کشور به رواندا و این‌که آیا اتباع ایرانی هم در بین آن‌ها هستند: 

این طرح واقعاً شرم‌آور بود و اعزام اجباری پناهجویان به کشور ثالث از مدعیان حقوق‌بشر نه تنها بر خلاف تمامی کنوانسیون‌های بین‌المللی است، بلکه با مقدمات تمام رفتارهای بشردوستانه همخوان نیست.

شانه خالی‌کردن انگلیس از وظایف خود جای تعجب دارد. آماری توسط دولت انگلیس اعلام نشده که در چه زمانی اجرا و شامل چه کسانی می‌شود.

حتماً در خصوص این موضوع هر چه جلوتر برود، آن‌را پیگیری می‌کنیم و به‌عنوان کشوری که بیشترین مهاجران را پذیرفتیم با حساسیت، موضوع را پیگیری می‌کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با اشاره به جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و هتک حرمت مسجد الاقصی گفت: در محکومیت اتفاقات اخیر، آقای امیرعبداللهیان نامه‌ای را به دبیر کل سازمان همکاری اسلامی نوشتند.

سعید خطیب‌زاده در نشست خبری امروز خود گفت : آزادسازی منابع ملت ایران و بازگشت پول‌های ایران به کشور به هیچ کشور ثالثی ربطی ندارد و این که دولت  آمریکا تلاش  می‌کند در مورد هر موضوعی که مربوط به ایران  است، دخالت کند، نشان می‌دهد که چقدر  رفتار آنها (دولت آمریکا) با ادعاهایی که آقای بایدن  مطرح می‌کند، فاصله دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت : آن‌چه که در وین در حال گفت‌وگو است با رعایت تمام مفاد برجام است و قرار نیست در برجام تغییری ایجاد شود  و  دو سند برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد ، سنجه و معیار حرکت بوده است از جمله تایم‌ها و زمان‌هایی که در آن مشخص شده است.

خطیب زاده در بخش دیگری از این نشست گفت: تبادل پیام بین تهران و واشنگتن از طریق آقای مورا  در حال انجام است.

وی تاکید کرد: زنجیره انتفاع اقتصادی ملت ایران از برجام باید به صورت کامل دیده شود .

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید براین که در جریان مذاکرات وین  منتظر پاسخ مناسب واشنگتن هستیم ، گفت:  واشنگتن سیاست تاخیر را در پیش گرفته است.

خطیب‌زاده گفت : روابط ایران و ترکیه یک روابط راهبردی ، چند لایه و بسیار با ثبات است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در بخش دیگری از این نشست گفت: ما نگرانی های جدی در مرزهای شرقی داشته و داریم و گفت‌وگو  بین  مقامات مرزی ما و پاکستان و افغانستان در همین چارچوب است. ‌البته ما  از اشراف اطلاعاتی و امنیتی در این مناطق برخورداریم.

خطیب زاده در پاسخ به سوالی در مورد مصاحبه اخیر سفیر اوکراین در تهران و ادعاهای مطرح شده از سوی وی گفت : موضع ایران در مورد جنگ اوکراین مشخص است. سفیر اوکراین بهتر است که موضع دولت متبوعش و توییت اخیر وزیر امور خارجه کشورش را مورد مطالعه قرار دهد .

وی افزود : دوستی ، مودت و صلح طلبی ملت ایران روشن و مشخص است و کسی نمی تواند  از آن برای اهداف سیاسی  خود استفاده کند.

این خبر تکمیل می‌شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا رژیم صهیونیستی ایران و اوکراین سعید خطیب زاده آزادسازی منابع ایران افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا سخنگوی وزارت خارجه خطیب زاده امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۹۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک سخنگوی وزارت خارجه به مناسبت روز معلم

سخنگوی وزارت خارجه در پیامی روز معلم را تبریک گفت.

‏به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی در پیامی شبکه ایکس نوشت: تبریک به معلمان خوب ایرانِ عزیز که درس عشق، مهرورزی و زمزمه‌های محبت آنان همواره در گوش و جان ما و فرزندان این سرزمین است.

روز معلم مبارک

یاد فرزند عزیز و پاره تن امام(ره)، معلم شهید استاد مرتضی مطهری را گرامی می‌داریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت امور خارجه: بیانیه‌ های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد میدان آرش ایجاد نخواهد کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه: تکرار ادعاهای یک‌جانبه و بی اساس در مورد میدان «آرش» از سوی طرف کویتی مردود و مایه تاسف است
  • پیام سخنگوی وزارت خارجه به مناسبت روز معلم
  • پیام تبریک سخنگوی وزارت خارجه به مناسبت روز معلم
  • آمریکا ۵ یگان نظامی اسرائیل را ناقض حقوق بشر تشخیص داد
  • خبر ویژه در خصوص آزادسازی منابع مسدود شده ایران
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست