Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@20:05:31 GMT

عرض ارادت مردم فارس به کریم اهل بیت(ع)/شادی روزه اولی ها

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۱۹۶۳۹

عرض ارادت مردم فارس به کریم اهل بیت(ع)/شادی روزه اولی ها

گزارش خبرنگار مهر، استان پهناور فارس، پایتخت فرهنگی ایران از نیمه ماه ضیافت و رحمت الهی، مسرور از میلاد خجسته کریم آل طه و فرزند دلبند حضرت زهرا (س) علیه السلام است.

فارسی‌های فرهنگ دوست و فرهنگ پرور با اجرای برنامه‌های ویژه، ولادت با سعادت حضرت امام حسن مجتبی (ع)، مظهر سخاوت و بخشندگی را گرامی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیراز سومین حرم‌اهل بیت و پایتخت فرهنگی ایران به شکرانه میلاد کریم اهل بیت (ع) غرق در شور و سرور است و عاشقان و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در نقاط مختلف خصوصاً حرم مطهر احمد ابن موسی شاهچراغ علیه السلام و کلیه اماکن متبرکه و مساجد شهرستان‌های این استان در سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع) برنامه‌های متنوعی برگزار کردند.

آئین‌های جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) از دو شب گذشته و امروز در نقاط مختلف استان فارس در حال برگزاری است مردم مؤمن و خداجوی فارس با حضور در مساجد و حسینیه‌ها با توزیع نقل و شیرینی، پخت حلیم، برپایی سفره‌های ساده افطاری ارادت خود را به دومین امام شیعیان امام حسن مجتبی (ع) ابراز کردند.

تجلیل از پیرغلامان حسنی در شیراز

در شامگاه خجسته میلاد امام دوم شیعیان امام حسن مجتبی علیه السلام از سوی هیأت جانثاران هیأت قائم (عج) شیراز از پیرغلامان حسنی و اهل بیت (ع) در حسینیه پیروان قرآن شیراز تجلیل شد.

در این آئین مداحان جوان اهل بیت با شور گرفتن در شب میلاد امام مجتبی علیه اسلام به شور و سرور پرداختند.

فیلم داراب شوق ۳۱۵ روزه اولی دارابی تا پخت و توزیع دو هزار ۸۵۰ پرس غذای گرم در بین نیازمندان دارابی همزمان با میلاد خجسته کریم اهل بیت امام حسن مجتبی شامگاه دیشب در شهر منتسب به امام حسن مجتبی علیه اسلام اجتماع بزرگ نمک پرودگان حسنی با حضور روزه اولی‌ها و کله گنجشکی در مصلی نماز جمعه داراب برگزار شد تا دراولین اقدام معنوی، این نونهالان روزه دار را نمک پروده امام مجتبی (ع) کند.

آئین اجتماع نمک پروردگان حسنی امسال در داراب با حضور ۳۱۵ نفر از روزه اولی‌ها وروزه کله گنجشکی ها بهمراه خانواده‌هایشان با شکوه خاصی برگزار شد.

در این جشن که جمعی از مسئولان و اعضای شورای تأمین شهرستان داراب نیز حضور داشتند، برنامه‌های متنوع فرهنگی و آموزشی به این نونهالان ارائه و پس از آن آیت الله بهشتی عضو مجلس خبرگان در خصوص اهمیت روزه داری و اشاعه فرهنگ مهربانی و سخاوت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) بیاناتی ارائه شد.

توزیع دو هزار و ۸۵۰ پرس غذای گرم در بین نیازمندان و مردم و همچنین پخت ۵ تن حلیم نذری از دیگر اقداماتی بود در که شب میلاد امام حسن‌مجتبی علیه السلام در داراب انجام شد.

در شهرستان کوار نیز جشن تجلیل از نونهالان روزه اولی کواری نیز همزمان با سراسر فارس با پیوستن به اجتماع بزرگ نمک پرودگان حسنی برگزار شد.

جشن تجلیلی که پذیرای ۱۵۰ دانش آموز روزه اولی و کله گنجشکی بهمراه والدینشان به شکرانه روزه دار شدن دختران و پسران نومکلف برپا شد.

در حاشیه این آئین امام جمعه کوار در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: هدف از اجرای اجتماع نمک پرودگان حسنی تشویق و تجلیل افراد تازه مکلف به روزه گرفتن است و آشنایی آنان با راه و روش سیره اهل بیت عصمت و طهارت خصوصاً امام مجتبی (ع) است.

حجت الاسلام مجید گشول بر ترویج و ارائه برنامه‌های معرفتی ویژه نونهالان روزه اولی تاکید کرد و گفت: این جشن‌ها باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود که جشن تکلیف در جامعه به فرهنگ عمومی تبدیل و رایج شود.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه کوار نیز بر ضرورت تبیین سیره امام حسن مجتبی (ع) در جامعه تاکید کرد و گفت: برنامه استانی اجتماع بزرگ نمک پرودگان حسنی در حقیقت ویژه برنامه‌ای استانی است که به همت معاونت اجتماعی سپاه استان فارس بصورت کاملاً بومی و متمرکز در سراسر استان فارس برای تجلیل از روزه اولی‌ها و کله گنجشکی ها برگزار می‌شود.

سرهنگ پاسدار محمود عابدی بیان داشت: ۱۵۰ نفر از دانش آموزان نو مکلف دختر و پسر کواری از بین ۱۲۰۰ دانش آموز این شهرستان انتخاب و در این مراسم شرکت کردند.

وی ضمن قدردانی از همکاری فرمانداری، آموزش و پرورش و معاونت اجتماعی سپاه کوار در اجرای این ویژه برنامه معنوی خواستار توجه بیشتر والدین به تربیت نسل جدید شد و گفت: نقش خانواده‌ها در شکل گیری جامعه‌ای معنوی با تربیت فرزندان صالح انکار ناپذیر است.

امامزاده پیرمراد استهبان میزبان روزه اولی‌ها

آئین تجلیل از دختران و پسران نو مکلف استهباناتی نیز به شکرانه روزه اولی شدنشان در جوار مطهر امامزاده پیر مراد استهبان در شب میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام برگزار شد.

این برنامه که در ادامه پویش استانی اجتماع ۱۵ هزار نفری نمک پرودگان حسنی در استهبان برگزار شد، ۵۰۰ نفر از دنش آموزان نو مکلف اولین روزه داری خود را جشن گرفتند.

یکی از برنامه‌های مفرح این مراسم اجرای با نشاط و کودکانه حجت الاسلام بوستانی در قالب شعر خوانی و نمایشی با موضوع روزه داری و احکام بود. این ۵۰۰ دانش آموز نومکلف استهباناتی در ادامه این جشن میهمان ضیافت افطاری امام حسن مجتبی علیه السلام بودند.

به گزارش خبرنگار مهر، جشن‌های میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام در گوشه گوشه استان پهناور فارس برگزار شد و شیفتگان مکتب حسنی عرض ارادت خود را به زیبایی هر چه تمام تر به امام دوم شیعیان اعلام می‌کنند.

کد خبر 5469826

منبع: مهر

کلیدواژه: امام حسن مجتبی ع شیراز شهر کوار ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه ماه رمضان 1401 ارتش جمهوری اسلامی ایران خراسان رضوی مشهد هفته هنر انقلاب اسلامی امام حسن مجتبی ع ایلام روز ارتش اردبیل امام حسن مجتبی علیه السلام میلاد امام حسن مجتبی امام حسن مجتبی ع روزه اولی ها کریم اهل بیت کله گنجشکی برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۹۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین آب آشامیدنی پایدار برای روستای «سرپله» آبدانان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ محمد محمدی اظهار کرد: با اتمام عملیات لوله‌گذاری شبکه توزیع آب این روستا به طول ۷ کیلومتر، نصب انشعابات آب روستا آغاز شد که طی چند روز آینده به پایان می‌رسد.
وی افزود: این عملیات از محل طرح‌های جهاد آب رسانی با همکاری آبفای استان و استفاده از ظرفیت قرارگاه امام حسن مجتبی و بسیج سازندگی سپاه استان در حال انجام است.
محمدی در پایان با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های آبرسانی به‌ویژه در روستا‌ها و مناطق محروم، تشریح کرد: آبفای استان در صدد است با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی، آب آشامیدنی سالم و پایدار برای روستا‌ها و شهر‌های دچار تنش آبی را تامین کند و در دسترس مردم قرار دهد.

دیگر خبرها

  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • اولین محفل شعر ارادت رضوی در هویزه برگزار شد
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • پای پیشکسوتان صنایع دستی به ارگ کریم‌خانی شیراز باز شد
  • تأمین آب آشامیدنی پایدار برای روستای «سرپله» آبدانان
  • انتقاد یک امام جمعه از واگذاری استقلال تهران | این بی عدالتی و جفا به مردم است
  • خلیج فارس جزو هویت ملی ایران
  • سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی به تبریز
  • کارگران؛ صف اولی‌های جبهه تولید
  • طلسم 2765 روزه پرسپولیس علیه صعود آلومینیوم!