Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، دفتر نهاد دیده‌بان شفافیت در هرمزگان در بیانیه‌ای آورده است:

شفافیت به خودی خود عدالت می آورد و زمانی که شفافیت باشد، فساد،تبعیض و رانت خواری نیز وجود نخواهد داشت و هرچه عملکرد اعضای محترم مجلس شورای اسلامی و شورای شهر و روستا  شفاف تر باشد راحت‌تر می‌توانند پاسخگوی شبهات باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شفافیت در عملکرد  یکی از مهمترین شعارهای کاندیداهای این دوره از شورای شهربندرعباس بود و از طرفی نیز اکثر اعضای راه یافته به شورای شهر بندرعباس در پی فراخوانی که توسط نهاد دیده بان شفافیت و عدالت استان داده شد، میثاق نامه شفافیت را امضا نمودند که با انتشار اسامی این داوطلبان در رسانه‌ها به عنوان حامیان شفافیت و عدالتخواهی ازاین امر به عنوان امتیازی برای راهیابی به صحن شورا بهره بردند.

با توجه به مفاد میثاق نامه و تعهداتی که در این رابطه داوطلبین محترم داده اند لازم است با اهتمام بیشتری به محورهای شفافیت در تمامی حوزه‌ها عمل نمایند و به تعهدات داده شده بر اساس میثاق نامه پایبند باشند.

دفتر نهاد دیده بان شفافیت و عدالت استان هرمزگان در این زمینه و در پی عملکرد مثبت و پسندیده تعدادی از اعضای شورای شهر در جهت بازگرداندن هدایا و شفاف سازی عملکرد خود اعلام می‌دارد: با توجه به امضای میثاق نامه دیده بان شفافیت و عدالت استان توسط تعدادی از داوطلبان شورای اسلامی شهر بندرعباس در خصوص شفاف سازی عملکرد خود در دوران مسئولیت، بدین وسیله مراتب تقدیر و تشکر این نهاد نظارتی را از چهار عضو شورای شهربندرعباس، خانم فریده عامری و آقایان یعقوب دبیری نژاد، حجت الاسلام عبدالرضا حیدری و عیسی عباسی که نسبت به رد هدایای ارسالی به آن شورا اقدام نموده و بر ممنوعیت پذیرش هرگونه هدیه ای نیز تاکید دارند اعلام می داریم.

از سایر اعضای محترم شورای شهر بویژه کسانی که میثاق نامه را امضا نموده اند نیز انتظار است به تعهدات داده شده در راستای شفاف سازی و عدالتخواهی عمل نموده و به صورت شفاف عملکرد خود را بویژه در ارتباط با دریافت هدایا به مردم اعلام نمایند.

امیدواریم سایر مسئولین نیز در خصوص عملکرد خود شفاف سازی نموده تا جامعه‌ای عاری از هرگونه شبهه و بی عدالتی داشته باشیم.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۵

منبع: فارس

کلیدواژه: تقدیر دیده بان شفافیت هرمزگان ۴ عضو شورا بندرعباس پرویز سالاری شورای شهر بندرعباس نهاد دیده بان شفافیت شفافیت و عدالت عملکرد خود میثاق نامه شفاف سازی شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۰۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام عجیب فوتبال فرانسه برای مقابله با نمادهای اسلامی

به گزارش حوزه‌ بین‌الملل خبرگزاری تقریب، فدراسیون فوتبال فرانسه در نامه‌ای که به تازگی در فضای مجازی منتشر شده، از رؤسای برگزارکننده لیگ و مسابقات مناطق مختلف خواسته است استفاده از "ساق‌بند و جوراب‌های بلند" را ممنوع کنند، چرا که این نگرانی وجود دارد که این پوشش به یک نماد اسلامی تبدیل شود. 
  براساس گزارش روزنامه‌ فرامنطقه‌ای القدس العربی،  در این نامه که توسط یکی از مسئولان فوتبال فرانسه امضا شده، پوشیدن ساق‌بند و جوراب بلند فقط در صورت داشتن دلایل قطعی پزشکی امکان‌پذیر است، و برای موافقت با استفاده از چنین جوراب‌هایی فقط به نسخه ساده پزشکی اکتفا نشود، بلکه با کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال فرانسه مشورت شود تا به‌عنوان تنها طرف تصمیم گیرنده در خصوص این مسئله تصمیم خود را اعلام کند.
  براساس این نامه، در صورت مخالفت افراد و استفاده از این گونه جوراب‌ها بدون مجوز، فرد خاطی باید از بازی منع شود.
  به نوشته روزنامه "لوپاریزین" مخالفت با استفاده از ساق‌بند و جوراب‌های بلند می‌تواند به 2 دلیل باشد؛ یکی این که از اینگونه جوراب‌ها به‌عنوان حجاب استفاده شود که طبق فدراسیون فوتبال فرانسه و دولت در سال 2023 ممنوع شده است، و مورد دوم این است که این جوراب‌ها همسو با توصیه‌های اسلامگرایان، علاوه بر زانوها رانها را نیز می‌پوشاند.
انتشار این نامه عجیب با موجی از تمسخر و انتقاد در فضای مجازی همراه شده است، به‌صورتی که برخی کاربران با انتشار عکس‌هایی از "مسی" و "نیمار" با جوراب‌های بلند، نوشته‌اند: "طبق معیارهای فدراسیون فوتبال فرانسه، مسی و نیمار مسلمان هستند".    فدراسیون فوتبال همچنین در این نامه تأکید کرده است که برای اطمینان از درستی درخواست معافیت از این قانون باید پرونده کامل پزشکی افراد ارائه شود. همچنین برخی رسانه‌های فرانسوی گزارش داده‌اند، زنانی‌ که ازنوعی بیماری پوستی رنج می‌برند امکان پوشاندن سر خود را دارند. 
  این نخستین بارنیست که فدراسیون فوتبال فرانسه اقداماتی را برای مقابله با مسائل دینی انجام می‌دهد. در سال 2023 نیز این فدراسیون بر ممنوعیت استراحت بازیکنان برای خوردن غذا و یا آب هنگام افطاری ماه رمضان  تأکید کرد. این اقدامات تبعیض‌آمیز فدراسیون فوتبال فرانسه علیه مسلمانان درحالی است که دیگر فدراسیون‌ها مانند انگلیس به بازیکنان مسلمان برای افطاری اجازه استراحت می‌دهند.

دیگر خبرها

  • جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم
  • سازمان ملل: ۸۵ درصد از مدارس غزه آسیب دیده‌اند
  • دانشگاه تهران مأمور تدوین نظام‌نامه دانشگاه تمدن‌ساز شد
  • عدم پرداخت خسارت کشاورزان زرندی از سال ۱۴۰۱
  • اقدام زیبای بچه مسجدی‌های قم به مناسبت روز معلم
  • دستگاه‌های مشمول شفافیت در مشترک قوای ۳گانه مشخص می‌شود
  • شفافیت حقوق مدیران در راستای دانستن مردم است
  • اقدام عجیب فوتبال فرانسه برای مقابله با نمادهای اسلامی
  • لزوم شفاف سازی در منابع و مصارف بودجه
  • آغاز عملیات اجرایی احداث شهرک داتیک بندرعباس