Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهران گرمه‌ای گفت: تحول در تولید، اشتغال و رشد دست آوردهای فناورانه به همراهی دانشگاه‌ها نیاز دارد که انتظار داریم دانشگاه ها در این زمینه با پارک علم و فناوری همراهی و مشارکت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهران گرمه‌ای، رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی در گفت و گو با عصراترک اظهار کرد: در حال حاضر در خراسان شمالی 31 شرکت دانش بنیان مجوز فعالیت دارند که 18 شرکت از آنها در مراکز رشد پارک علم و فناوری در سطح شهرستان ها مستقر هستند و فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرمه ای همچنین به مراکز نوآوری روستای خلاق نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در استان 22 شرکت دارای گواهینامه از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هستند که در زمینه تولید و اشتغال آفرینی در گره با اقتصاد روستایی فعالیت می کنند.

وی افزود: مرکز نوآوری روستای خلاق خراسان شمالی در شهر شیروان مستقر است.

رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی در ادامه با اشاره به فعالیت 140 واحد فناور در مراکز رشد پارک علم و فناوری استان در سطح شهرستان ها، بیان کرد: بیشترین واحدهای فناور خراسان شمالی در زمینه های آی تی، هوشمندسازی، الکترونیک و کشاورزی فعالیت می کنند.

وی در بخش دیگری از سخن خود با بیان اینکه تعداد طرح های فناور و شرکت های دانش بنیان در استان طی چند سال اخیر رشد خوبی داشته اند، عنوان کرد: رشد این واحدها و شرکت ها موجب رشد اقتصادی کشور خواهد بود.

گرمه ای گفت: برای تداوم و رشد فعالیت آنها، خدماتی از جمله اعطای تسهیلات از محل صندوق شکوفایی و نوآوری و بانک ها، اختصاص فضای کارگاهی طی مدت سه تا پنج سال، حمایت مالی برای حضور در نمایشگاه های ملی و بین المللی، حمایت برای تجاری سازی محصول و بازاریابی ارائه می شوند.

وی در ادامه به نامگذاری سال 1401 به نام تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی از سوی مقام معظم رهبری نیز اشاره و اظهار کرد: تمامی فعالان حوزه پارک علم و فناوری از این نامگذاری خوشحال هستند که انتظار داریم اهمیت به دست آوردهای این حوزه بیش از پیش مورد توجه مسئولان اجرایی قرار بگیرد.

این مسئول تصریح کرد: این نامگذاری را یک نامگذاری صِرف نمی دانم بلکه آن را یک دستوری می دایم که باید همت خود را برای تحقق آن بکار بگیرم.

وی بیان کرد: با شروع سال جدید جلساتی به منظور انجام همفکری با همکاران و دستگاه های اجرایی ذی ربط در استان برگزار کرده ایم تا بتوانیم طی هم افزایی قدم های موثری برای رشد فعالیت واحدهای فناوری و شرکت های دانش بنیان برداریم.

رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: منتظر هستیم که دانشگاه های استان نیز با پارک علم و فناوری برای تحقق شعار سال همراه شوند تا با یکدیگر برنامه ریزی ها را برای تحول در تولید و اشتغال استان را انجام دهیم.

وی یادآور شد: در آینده نزدیک توسط وزارت علوم طرحی رونمایی خواهد شد تا دانشجویانی که دارای تخصص و توانمندی های مورد نیاز پارک علم و فناوری هستند در واحدهای فناور و یا شرکت های دانش بنیان با دریافت دستمزد از سوی پارک علم و فناوری مشغول به کار شوند.

گرمه ای همچنین بیان کرد: توقع داریم که اعضای هیات علمی دانشگاه ها نیز مبتنی بر تخصص و دانش خود شرکت و یا واحدهای فناوری را در زمینه های مطالعه، تحقیق و اشتغالزایی تاسیس کنند.

وی یادآور شد: پارک علم و فناوری از موضوع پایان نامه هایی که رویکرد فناورانه داشته باشند، حمایت مالی خواهد داشت.

در عین حال، رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی به صنعت نیز اشاره کرد و گفت: انتظار است صنایع استان در چهارچوب اقتصادی از فعالان حوزه فناوری حمایت کنند و همکاری داشته باشند.

وی در خاتمه مشکل تامین زمین برای پارک علم و فناوری به منظور افزایش سطح زمین در مراکز رشد فعال همچنین افزایش تعداد مراکز رشد در استان را مهمترین دغدغه کنونی حوزه فناوری استان برشمرد و در این باره گفت: سازمان ملی مسکن کشور در زمینه واگذاری و تملک زمین به پارک های علم و فناوری همکاری نمی کند.

گرمه ای بیان کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین استانداری خراسان شمالی پیگیر حل این مسئله هستند که امیدوار هستیم این مسئله سرانجام در آینده نزدیک حل شود.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: رییس پارک علم و فناوری خراسان واحدهای فناور خراسان شمالی دانش بنیان دانشگاه ها مراکز رشد شرکت ها گرمه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۰۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توفیق در تحقق شعار سال نیازمند ایجاد فضا برای ارائه ایده و طرح از سوی مردم است

ایسنا/کردستان استاندار کردستان گفت: توفیق در تحقق شعار سال مستلزم ایجاد فضا برای ارائه ایده و طرح از سوی مردم است.

 اسماعیل زارعی کوشا امروز شنبه (۸ اردیبهشت‌ماه) در نخستین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به اینکه در هر جلسه شورای برنامه ریزی استان ۲ دستگاه اجرایی گزارش برنامه و اجرای کار خود را باید ارائه دهند، اظهار کرد: اجرای مصوبات شورای برنامه‌ریزی استان کردستان و لزوم مشارکت در جلسات آن برای همه‌ی دستگاه‌های اجرایی ضروری است.

وی، در ادامه جهش تولید را تکلیفی دانست که رهبری بر عهده همه گذاشتند، افزود: توفیق در تحقق شعار سال مستلزم ایجاد فضا برای ارائه ایده و طرح از سوی مردم است.

استاندار کردستان مطالبه تحقق شعار سال از سوی همه را یک وظیفه مهم ذکر کرد و ادامه داد:تحقق شعار سال بی شک جز با مشارکت مردم اتفاقی نمی افتد لذا باید به این مساله هم توجه اساسی شود.

وی تاکید کرد که جهش تولید فقط یک فرایند کمی نیست، بلکه این مهم شامل کیفیت هم می شود به عنوان مثال در بخش کشاورزی افزایش کیفیت در کشت و تولید محصولات کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد.

 استاندار کردستان، با اشاره به اینکه برنامه های رشد تولید باید براساس شاخص عددی مشخص باشد، خاطرنشان کرد: در امر تولید فرمانداران و بخشداران با توجه به ظرفیت موجود در منطقه و با مشارکت دادن مردم در راستای افزایش تولید و ثروت اقدام کنند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • انتصاب رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • توفیق در تحقق شعار سال نیازمند ایجاد فضا برای ارائه ایده و طرح از سوی مردم است
  • ‌مهم‌ترین ‌در تحقق شعارهای سال، توجه به حمایت از تولید ملی است
  • لزوم توجه به پیوست فرهنگی و رسانه‌ای جهت اجرای شعار سال
  • لزوم حمایت از جامعه کارگری برای تحقق شعار سال
  • لزوم ارائه برنامه از سمت شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال
  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند