Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: مدیران ارشد استان یزد سیاست کلان استان را در زمینه به کارگیری اتباع بیگانه اعلام کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، محمدرضا فلاحتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد شب گذشته در دیدار با اصحاب رسانه استان که به مناسبت هفته کارگر  برگزار شد با بیان اینکه این اداره کل یک نهاد حاکمیتی می باشد که ماموریت و وظایف محوله را انجام می دهد خاطرنشان کرد: حدود۲۳۱هزارنفراز مردم یزد بیمه شده تامین اجتماعی می باشند که با احتساب خانواده های آنها جمعیتی حدود۹۵۰هزارنفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی می باشند که حدود۸۰درصد جمعیت استان یزد را شامل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یکی از ماموریتها و وظایف این اداره کل راپرداخت تسهیلات اشتغال زایی ذکر و تصریح کرد: این اداره کل در سال ۱۴۰۰از ۱۴۳طرح غیر حمایتی روستایی حمایت و تسهیلات لازم به مبلغ ۳۲میلیارد تومان را برای این طرحها پرداخت کرده است که منجر به اشتغال زایی ۳۹۵نفر گردیده است.

فلاحتی ادامه داد: همچنین این اداره کل از ۸۲طرح حمایتی با مبلغ۵میلیارد تومان نیز حمایت لازم را به عمل آورده که منجر به اشتغال زایی ۱۱۹نفر گردیده است.

فعالیت ۲۹مرکز کاریابی در سطح استان یزد

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان یزد در ادامه با اشاره به اینکه از دی ماه سال ۱۴۰۰سامانه جستجوی کار به صورت سراسری توسط وزارت خانه راه اندازی گردیده خاطرنشان کرد: عیبها و ایرادات این سامانه با کمک مراکز کاریابی و کارشناسان در حال برطرف شدن است تا بتوان از این سامانه بیشترین بهره برداری ممکن را داشت اما فارغ از این سامانه ۲۹مرکز کاریابی در سطح استان مجوز فعالیت دارند که در سال ۱۴۰۰ برای ۲مورد مجوز فعالیت جدید صادر شده است و ۲موردنیز مجوز فعالیت الکترونیکی را دریافت کرده اند.

۳۶۱۸نفر بیمه بیکاری در استان یزد دریافت می کنند

وی با بیان اینکه خوشبختانه پس از عبور از بحران کرونا وضعیت اشتغال استان بهبود یافته است اظهار داشت: درسال۱۴۰۰برای ۳۶۱۸نفر بیمه بیکاری برقرار شده که این تعداد نسبت به سال ۹۹با کاهش قابل توجهی رو به رو بوده است.

فلاحتی چابک سازی سیستم این اداره کل را یکی از برنامه های وزارتخانه ذکر و خاطرنشان کرد: در همین زمینه برای اولین بار در سطح استان و به عنوان سومین استان در سطح کشور تا پایان اردیبهشت از سامانه ای در استان رونمایی خواهد شد تمامی فرآیند بازنشستگی از نقطه شروع تا پایان کاملا به صورت سامانه ای بوده و هیچ گونه نیازی به مراجعه فرد نیست که این موضوع باعث تسریع در پیگیری درخواست ها و  همچنین جلوگیری از رفت و امده های غیر ضرور می شود.

درخواست بیش از ۵هزار یزدی برای بازنشستگی پیش از موعد

وی ادامه داد: برای حدود۵۵۷۸درخواست بازنشستگی پیش از موعد به این اداره کل ارسال شده که با راه اندازی این سامانه سعی خواهد شد هرچه سریعتر پاسخ  این درخواستها ارسال شود.

فلاحتی یکی دیگر از ماموریت های این اداره کل را صدور مجوز کسب و کار خانگی ذکر و تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰در این زمینه ۳۸۶پروانه فعالیت تمدید شده است و همچنین در یکی از برنامه های جدید این وزارتخانه که از سال ۱۴۰۰آغاز گردیده ۱۶۰نفر برای طرح کارورزی ثبت نام کرده اند.

وجود بیش از ۲هزار تعاونی غیر فعال و نیمه فعال در یزد

وی یکی از مشکلات بزرگ ادارات تعاون و کار ورفاه اجتماعی استانها را تعطیلی و غیر فعال بودن تعاونی ها ذکر و تصریح کرد: در سطح استان یزد ۵۵۰۰تعاونی به ثبت رسیده است که از این تعداد ۳۲۰۰تعاونی کاملا فعال بوده و مشغول ارائه خدمات می باشند اما مابقی یا غیر فعال بوده یا تعطیل شده اند که برای سال جاری رسیدگی به این تعاونی ها جز برنامه های اصلی این اداره کل می باشد که اگر تعاونی دارای مشکل مالی بوده و یا با حمایت های خاصی امکان بازگشت به فعالیت را دارد مجددا احیا ودر غیر اینصورت پروانه فعالیت آنها ابطال شود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان یزد در مورد علت های تعطیلی تعاونی ها نیز گفت: در این رابطه اقدامات پژوهشی متعددی در سطح استان و کشور انجام شده که دلایل عمده تعطیلی این تعاونی ها به عدم توان کارگروهی افراد، عدم وجود روحیه کارگروهی، مشکلات تامین مالی و... بوده است.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود یکی از اقدامات این اداره کل را برگزی المپیاد ورزش کارگری ذکر و ابراز داشت: این المپیاد با شکل برگزاری استان یزد که محل برگزاری مسابقات را به دل واحدهای تولیدی برد برای اولین باربود که در سطح کشور برگزار می گردید و یک الگوی موفق برای دیگر استانها شد.

فلاحتی  اظهار داشت: در این المپیاد ورزشی ۲۱شرکت با حضور بیش از ۲هزار ورزشکار کارگر در رشته های مختلف با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه ورزش کارگری استان یزد همیشه جز استانها موفق بوده تصریح کرد: در مسابقات قهرمانی مقام اولی و در قسمت بانوان نیز مقام اول، دوم و سوم را یزدی ها در سطح کشور توانسته اند کسب کنند.

بازرسی از ۳۴هزار واحد اقتصادی یزد تنها با ۲۰نیرو امکان دارد؟

مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان در بخش دیگری از صحبتهای خود به مشکل کمبود نیروی این اداره کل اشاره و خاطرنشان کرد: در سطح استان ۳۴هزار واحد اقتصادی مشغول به فعالیت می باشد که باید وظیفه بازرسی از آنها در زمینه کارگران و... توسط این اداره کل انجام شود اما تنها این اداره کل ۲۰نیرو برای این کار دارد که عملا امکان بازرسی مناسبی را مهیا نمی کند و این در شرایطی است که برخی دیگر از سازمانهای دولتی که وظیفه بازرسی به مراتب کمتری برعهده دارند چندین بار این نیرو ها را تنها در مرکز شهرستان دارند که لازم است در این زمینه نیز تدابیری اندیشیده شود.

وی ادامه داد: در همین راستا این اداره کل در مرحله اول اولویت بازرسی خود را بر روی واحدهای تولید بالای۵۰۰کارگر متمرکز کرده است که تعداد آنها در سطح استان حدود ۳۰واحد تولیدی می باشد و در مرحله بعد تمرکز خود را بر روی واحدهای تولیدی با بیش از ۱۰۰نیرو متمرکز کرده است که تعداد آنها نیز در سطح استان بالای ۸۰۰واحد تولیدی می باشد.

نرخ بیکاری استان کمتر از متوسط کشوری

فلاحتی در مورد نرخ بیکاری استان نیز تصریح کرد:  نرخ بیکاری استان در زمستان سال۱۳۹۹عدد۱۳.۵درصد بوده است که این عدد در پایان سال ۱۴۰۰به ۹درصد رسیده است که از متوسط کشوری که ۹.۴درصد  می باشد کمتر می باشد.

وی ادامه داد: میزان نرخ بیکاری مردان استان مناسب بوده و عملا هیچ مردی که خواهان شغل باشد در یزد بیکار نداریم اما در زمینه نرخ بیکاری بانوان استان دارای مشکلاتی است که در همین زمینه در برنامه تحولی استان تحت عنوان یزد نوین اولویت برنامهریزی و اشتغال زایی بانوان در نظر گرفته شده اند.

فلاحتی ابراز داشت: براساس آخرین سرشماری انجام شده شهرستان یزد با ۲۸هزار بیکار بالاترین درصد بیکاری را به خود اختصاص داده و همچنین شهرستان بهاباد با ۲۶۵نفر بیکاری کمترین درصد بیکاری را در بین شهرستانهای استان به خود اختصاص داده است.

هشدار به کارفرمایان در زمینه به کارگیری اتباع بیگانه 

وی در مورد بکار گیری اتباع بیگانه در واحدهای تولیدی استان نیز اظهار داشت: در این زمینه ۵۶رشته شغلی تعریف شده که اتباع بیگانه تنها در این رسته های شغلی مجاز به فعالیت هستند واگر واحد تولیدی اتباع بیگانه را در رسته هایی خارج از این ۵۶شغل ها بکارگیری کند مشمول جریمه می شود که در این زمینه سال گذشته ۳۵۰کارفرما در این زمینه مشمول جریمه شده اند.

وی ادامه داد: در شهرستانهای خاتم، بافق و بهاباد نیز حضور اتباع بیگانه در این شهرستانها ممنوع می شود و هیچ کارفرمایی مجاز به اعطای شغل به اتباع بیگانه در این شهرستانها نمی باشد.

مدیران استان سیاست کلان استان رادر زمینه اتباع بیگانه اعلام کنند

مدیرکل تعاون کار و رفاع اجتماعی استان یزد در مورد بکارگیری اتباع بیگانه در واحدهای تولیدی اظهارداشت: در این زمینه این اداره کل به تنهایی توان برخورد و مقابله با این افراد را ندارد وتمامی دستگاههای اجرایی باید به وظایف خود عمل کنند و در عین حال اینکه استان باید سیاست خود را در زمینه به کارگیری این افراد رسما اعلام کند تا دستگاههای متولی بدانند که در برخورد با این افراد باید چه سیاستی را در پیش بگیرند.

هیچ گونه تعدیل نیرویی در استان یزد نخواهیم داشت

وی در مورد افزایش ۵۷درصدی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۱ نیز گفت: این میزان حقوق بی سابقه است و در سطح استان نگرانی بابت تعدیل نیرو توسط واحدهای تولیدی نداریم و امیداویم این افزایش حقوق منجر به رفاه نسبی در بین کارگران بشود.

در ابتدای صحبتهای خود با اشاره به هفته کارگر نیز گفت: در این هفته از ۵لغایت ۱۱اردیبهشت خواهد بود برنامه هایی مانند غبار روبی قبور شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، دیدار و تجلیل از کارگران نمونه، افتتاح مرکز شتابدهنده و... برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/ک

منبع: دانا

کلیدواژه: کار و رفاه اجتماعی استان یزد مدیرکل تعاون کار اتباع بیگانه واحدهای تولیدی اداره کل سطح استان استان یزد اشتغال زایی نرخ بیکاری تعاونی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۰۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین: شاخص‌های کلان اقتصادی روسیه بالاتر از پیش‌بینی هاست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، رییس جمهور روسیه وضعیت شاخص های اقتصادی این کشور را فراتر از پیش بینی ها دانست.

«ولادیمیر پوتین» رییس‌جمهور روسیه روز شنبه اعلام کرد که شاخص‌های اقتصاد کلان در روسیه در آغاز سال میلادی جاری بالاتر از پیش‌بینی‌های دولت، بانک مرکزی و کارشناسان بوده است.

رییس‌جمهور روسیه در نشستی با محور مسائل اقتصادی گفت: تولید ناخالص داخلی روسیه ممکن است تا پایان سال بیش از ۳ درصد رشد کند.

پوتین گفت که وضعیت فعلی اقتصاد امکان بهبود پیش بینی های توسعه آن را فراهم می کند.

رئیس جمهور روسیه با استناد به گفته بسیاری از کارشناسان گفت که تا پایان سال جاری تولید ناخالص داخلی روسیه ممکن است بیش از ۳٪ رشد کند.

کد خبر 6090248

دیگر خبرها

  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • پوتین: شاخص‌های کلان اقتصادی روسیه بالاتر از پیش‌بینی هاست
  • تدبیر مدیران شهری در تحول زیرساخت‌های بوستان کوهستانی دراک
  • دیدار مدیران کل امور اتباع و فنی و حرفه‌ای استان قزوین
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • طرح جمع آوری اتباع غیر مجاز در استان یزد
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی است