Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-08@23:45:44 GMT

چالش قضاوت در برنامه عصر جدید

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۲۰۳۷۰

چالش قضاوت در برنامه عصر جدید

در بسیاری از موارد، کل تحلیل داورها از رأی سفید یا سرخ دادن‌ها، صرفاً کلمه‌ی "من دوست داشتم" است و همین. بدون هیچ مبنایی بدون هیچ شاخصی.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گروه اجتماعی آناج؛ از وقتی نیمه دوم قرن بیستم، دست‌خوش ادبیات پُست‌مدرنیسم شده است، اصلی‌ترین چالش این دوره، از بین رفتن اعتبار ساختارها و کلان روایت‌هاست، به چالش کشیده شدن اعتبار سنت‌ها و رسوم مذهبی و ملی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع انسان پُست مدرن، دنیای خود را، دنیایی بدون ساختار و فارغ از هر چهارچوب اعم از دین و قانون تلقی می‌کند و اساساً ارزشی برای آن‌ها قائل نیست. قضاوتی که انسان پست مدرن از اطراف خود دارد، حب و بغضش، رد و تأییدش، فارغ از هر گونه معیار و شاخصی است، چرا که او انسانی ضد معیار و ضد شاخص است یعنی هیچ معیار همه‌پسندی را به رسمیت نمی‌شناسد.

آنچه در برنامه #عصر_جدید در حال روی دادن است، تقویت مبانی پست مدرنیسم است. شاید به جرأت بتوان گفت، مهمترین خروجی عصر جدید که به صورت ناخودآگاه در اذهان ایرانیان در حال شکل‌گیری است، از بین رفتن معیارهای قضاوت است.

چهار داور با تخصص‌های مختلف، در حال قضاوت نمایش‌هایی هستند که لاجرم با تخصص آن‌ها مطابق نیست، اما باید برای ادامه روند مسابقه رای صادر کنند. بماند که در بسیاری از موارد، کل تحلیل داورها از رأی سفید یا سرخ دادن‌ها، صرفاً کلمه‌ی "من دوست داشتم" است و همین. بدون هیچ مبنایی بدون هیچ شاخصی.

یعنی اگر در یک حالت دیگر رأی متفاوتی به همان اجرا صادر شود، بدون هیچ اضطرابی خواهند گفت "دوست نداشتم" و همین. و بدتر از همه اینکه، در این برنامه چنین معیارهای بدون معیاری!، اصالت داده می‌شود، تشویق می‌شود.

در چنین فضایی، آنچه در سبک زندگی مردم رخ خواهد داد، تئوری "هر چه من تشخیص می‌دهم درست است" اصالت خواهد یافت، و این‌جاست که مسأله مشورت‌پذیری و امر به معروف و نهی‌از منکر هیچ اعتباری نخواهد داشت که مذموم هم خواهد بود.

اساساً برنامه "عصر جدید" برنامه‌ای مفرح و بی‌هویت است که علاوه بر از بین بردن معیارها و شاخص‌ها، سبک زندگی خاصی را نیز ترویج می‌کند که موضوع یادداشت دیگری است.
پ.ن:

شاید عده‌ای بگویند مردم دنبال سرگرمی هستند و چنین نگاه فلسفی جامعه‌شناختی از موضوع ندارند. من هم قبول دارم، لیکن مسیر ذهن ناخودآگاه مردم از این برنامه‌هاست و با چنین رویکردهایی، سبک زندگی خاص و ذایقه های خاصی ترویج می‌شود که موضوع یادداشت دیگری است.

 

محمدرضا سبزی؛ فعال و گنشگر اجتماعی

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بدون هیچ عصر جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۰۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قضاوت داوران چهارمحالی در مسابقات انتخابی تیم ملی اسکیت

وحید ضیایی رئیس هیئت اسکیت چهارمحال و بختیاری گفت: مرحله دوم مسابقات اسکیت سرعت انتخابی تیم ملی جوانان ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در پیست اسکیت مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید

معرفی مربی بین المللی اسکیت سرعت در چهارمحال و بختیاری

وی افزود: با دعوت فدراسیون اسکیت، مریم قطره سامانی، تارا فتاحی و کوروش احمدی این مسابقات را داوری می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • داور گمنام عمانی، بازی ایران را سوت می‌زند
  • چالش عربستان با تداوم پروژه نئوم
  • هوش مصنوعی کتی پری و ریانا را بدون دعوت به موزه متروپولیتن نیویورک برد
  • جیمی کرگر و انجام چالش رتبه بندی بهترین مربیان تاریخ بدون دانستن نفرات بعدی / فیلم
  • مشاوره تحصیلی هوشمند در کمترین زمان و بدون اتلاف وقت
  • نکونام:می دانستیم بازی سختی داریم/ قضاوت داور بی نقص بود
  • نباید بدون برنامه‌ریزی دانشجو گرفته شود
  • واکنش مطهری به ماجرای دختـر دف‌زن | خانم‌های مجلس به لاک غلیظش معترض بودنـد!
  • واکنش علی مطهری به ماجرای خانم دف‌زن در مراسم شهید مطهری/بدون مشورت با من این خانم را با یک آقا جایگزین کردند /خانم‌های معترض از او دلجویی کردند
  • قضاوت داوران چهارمحالی در مسابقات انتخابی تیم ملی اسکیت