Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-30@15:24:01 GMT

قیمت جهانی غلات و نهاده

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۲۰۴۱۶

قیمت جهانی غلات و نهاده

افزایش قیمت خوراک دام در بازارهای جهانی همچنان ادامه دارد و امروز نیز ۵.۵ دلار در هر بوشل رشد کرد. قیمت کالاهای اساسی رشد سریع خود را همچنان ادامه می‌دهد، امروز نیز در ادامه افزایش روزهای گذشته ذرت که عمدتا برای خوراک دام استفاده می شود ۵.۵ دلار در هر بوشل افزایش قیمت داشت.

بر اساس داده های بلومبرگ؛‌ قیمت این محصول بسیار ضروری طی ۵۲ هفته گذشته ۵۵ درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت ذرت در یکسال گذشته از ۴۹۸ دلار به قیمت ۷۶۷ دلار در هر بوشل رشد کرده است. قیمت گندم به عنوان یک محصول راهبردی و تاثیر گذار در امنیت غذایی جهان، امروز۱۳.۲۵ دلار در هر بوشل رشد کرد.

قیمت این محصول اساسی امروز ۱.۲ درصد رشد کرد و زنجیره رشد قیمت در روزهای اخیر را تکمیل کرد. قیمت محصولات اساسی به دلیل اختلال عرضه که پس ازشیوع ویروس کرونا و درگیری نظامی اوکراین و روسیه پیش آمد و نیز تقاضای زیادی که برای ذخیره سازی این کالاها در کشورها شکل گرفته، روزبه روز افزایش می یابد.

از سوی دیگر کشورهای صادر کننده، میزان صادرات خود را به حداقل رسانده اند به طوری که روز گذشته روسیه میزان عوارض صادرات هفتگی خود را به ۱۰۱ دلار در هر تن افزایش داد که بیشترین رقم تاریخی محسوب میشود.

هشدار سازمان ملل نسبت به افزایش بی‌سابقه قیمت روغن، غلات و لبنیات

سازمان ملل می‌گوید: طی ماه گذشته قیمت غلات و روغن خوراکی به خاطر درگیری نظامی روسیه با اوکراین افزایش یافته است. سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل، فائو اعلام کرد که به خاطر درگیری نظامی روسیه با اوکراین شاهد افزایش کم‌سابقه قیمت غلات و روغن خوراکی طی ماه گذشته در جهان بوده‌ایم.

فائو طی بیانیه‌ای اعلام کرده که مواد غذایی اساسی در جهان در ماه مارس همزمان با تشدید تنش نظامی در حوزه دریای سیاه و شوک آن به بازار غلات و روغن‌های گیاهی، رشد چشمگیری داشته و به بالاترین میزان خود در تاریخ رسیده است.

در ماه مارس، شاخص قیمت مواد غذایی فائو ۱۲.۶ درصد نسبت به ماه فوریه رشد کرده و به ۱۵۹.۳ واحد رسید که بیشترین رشد ماهانه از زمان ثبت اطلاعات مربوط به آن از سال ۱۹۹۰ تاکنون به شمار می‌رود. این شاخص نشان‌دهنده میزان تغییرات ماهانه سبد مواد غذایی اساسی در سطح جهان است. افزایش کنونی شامل رکورد زدن قیمت روغن‌های خوراکی، حبوبات و گوشت است.

فائو می‌گوید: قیمت شکر و لبنیات هم رشد قابل توجهی داشته است. سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد اخیرا هشدار داده که به خاطر درگیری نظامی روسیه با اوکراین قیمت مواد غذایی و هزینه تامین غذا ۲۰ درصد دیگر نیز رشد خواهد کرد و باعث افزایش سوءتغذیه در جهان خواهد شد.

روسیه و اوکراین بزرگ‌ترین صادرکنندگان گندم، ذرت، جو و روغن آفتابگردان در جهان به شمار می‌روند. صادرات اوکراین متوقف شده و تحریم‌های غرب علیه روسیه هم ممکن است صادرات غلات این کشور از بنادر واقع در دریای سیاه را متوقف کند.

اوکونجو آویلا، دبیر سازمان تجارت جهانی، چند روز پیش هشدار داد که شرایط پیش آمده ممکن است به قحطی و شورش‌های مرتبط با غذا در سطح کشورهای فقیر به خصوص در آفریقا منجر شود.

روسیه عوارض صادرات گندم را به بیشترین رقم تاریخی افزایش داد

روسیه عوارض صادرات گندم را به ۱۰۱ دلار در هر تن افزایش داد که بیشترین رقم تاریخی به حساب می آید. راشاتودی اعلام کرد: روسیه مالیات صادرات گندم را به بیشترین میزان تاریخی خود افزایش داد و از ۱۰۰ دلار در هر تن عبور کرد.

این نخستین باری است که روسیه میزان عوارض صادرات گندم را به بیش از ۱۰۰ دلار در هرتن افزایش داده است. تقریبا ۴ هفته متوالی است که روسیه عوارض صادراتی خود را برای گندم افزایش می دهد. روسیه همچنین عوارض صادراتی جو و ذرت را هم به ترتیب به ۷۵.۴ و ۷۰.۶ دلار در هر تن افزایش داده است.

بر اساس اعلام قائم مقام اتحادیه غلات احتمال دارد که عوارض صادراتی غلات در روزهای آتی هم افزایش بیشتری یابد.

وی گفت:« شرایط جغرافیایی و نیز وضعیت سخت تولید این محصول اساسی در دنیا سبب شده است که چنین تصمیماتی برای عوارض صادراتی گرفته شود، پیش بینی می شود قیمت ها به تدریج کاهش یابد اما افت سریع قیمت بعید به نظر می رسد.»

قائم مقام اتحادیه غلات روسیه تصریح کرد: « قیمت غلات به تنی ۴۰۰ دلار نزدیک می شود و طبیعی است که تصمیماتی برای کنترل صادرات گرفته شود.»

بر اساس این گزارش، قیمت گندم ماه گذشته به بیشترین میزان چند سال گذشته به دلیل نگرانی از اختلال عرضه در سایه درگیری نظامی بین روسیه و اوکراین افزایش یافت هر دو جزو صادرکنندگان عمده گندم هستند که ۳۰ درصد نیاز دنیا را تامین می کنند. شما عزیزان می توانید برای اطلاع از قیمت غلات به سایت کیمیازر مراجعه کنید.

کد خبر 1622914

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: صادرات گندم عوارض صادراتی تن افزایش درگیری نظامی عوارض صادرات دلار در هر تن مواد غذایی قیمت غلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۰۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ |برنت ۸۸ دلار و ۳۳ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷ سنت معادل ۰.۰۸ درصد کاهش به ۸۸ دلار و ۳۳ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز سه‌شنبه به دنبال آغاز مذاکرات آتش‌بس بین رژیم صهیونیستی و حماس در قاهره و آرام شدن ترس از گسترش درگیری‌ها در خاورمیانه کاهش یافته است. اما نگرانی در مورد دورنمای نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا همچنان بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 7 سنت معادل 0.08 درصد کاهش به 88 دلار و 33 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 11 سنت معادل 0.13 درصد کاهش، 82 دلار و 52 سنت معامله می‌شود.

رشد 15 درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشتهمذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال

مذاکره کنندگان حماس در روز دوشنبه قاهره را ترک کردند تا پس از گفتگو با میانجیگران قطری و مصری برای پاسخ به پیشنهاد صلح چند مرحله‌ای رژیم صهیونیستی تصمیم‌گیری کنند.
انتظار می‌رود حماس طی دو روز آینده پاسخ خود به این پیشنهاد را اعلام کند.
در این بین حمله رژیم صهیونیستی به منطقه رفح علیرغم هشدار سران کشورهای خارجی ادامه دارد.
ادامه حمله یمنی‌ها به کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی در دریای سرخ و کانال سوئز مانع کاهش قیمت نفت می‌شود و اگر ترس از مختل شدن عرضه وجود داشته باشد قیمت آن را بالا خواهد برد.
از طرف دیگر سرمایه‌گذاران منتظر نتیجه اجلاس فدرال رزرو آمریکا در اول ماه مه هستند. تورم بالا در این کشور احتمال کاهش زود هنگام نرخ بهره را پایین آورده است. کاهش نرخ بهره اقتصاد را تقویت کرده و تقاضا برای نفت را بالا می‌برد.
انتهای پیام/55

دیگر خبرها

  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • حراج نفت ایران به قیمت مال‌دزدی است؟
  • صادرات بیش از ۲ میلیون دلار صنایع دستی فارس به خارج از کشور
  • ترمز طلای جهانی در مسیر صعود
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ |برنت ۸۸ دلار و ۳۳ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • تعیین عوارض ۶۰درصدی برای صادرات سیب‌زمینی
  • افزایش سهم ایران از بازارهای جهانی با تقویت صادرات سفال
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • سمپاشی بیش از ۲۳۰ هزار هکتار مزارع کردستان علیه سن غلات